اخبار داغ

پناهیان در پنجمین سالگرد شهیدشاطری:

نمی‌شود "مرگ بر آمریکا" بگوییم ولی جامعه را با تفکر لیبرالی اداره کنیم/ ماجرای کارآفرینی شهیدشاطری برای دستفروشان لبنانی/ روایت شهیدی که کار ۱۰ نفر را به تنهایی انجام می‌داد

نمی‌شود "مرگ بر آمریکا" بگوییم ولی جامعه را با تفکر لیبرالی اداره کنیم/ ماجرای کارآفرینی شهیدشاطری برای دستفروشان لبنانی/ روایت شهیدی که کار ۱۰ نفر را به تنهایی انجام می‌داد
حجت‌الاسلام پناهیان، شهیدشاطری را یک مدیر جهادی و نمونه توصیف کرد و گفت: ایشان مدیری بود که اگر در راس یک وزارتخانه قرار می‌گرفت، تحولات بسیاری را ایجاد می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه پنج‌شنبه در پنجمین سالگرد شهید حاج حسن شاطری که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: وقتی درباره شهدا صحبت می کنیم، درباره یک شخصیت افسانه ای حرف نمی زنیم بلکه از افرادی سخن می گوییم که در بین ما زندگی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: این ها افرادی نبودند که دائم در کنار سجاده باشند. نورانیت شهدا ما را وادار می کند که به صورت معنوی به آن ها نگاه کنیم ولی آن ها ماهیتی مادی داشتند .

,

این استاد حوزه و دانشگاه شهید شاطری را یک مدیر توصیف و تصریح کرد: مدیری که اگر در زلزله اخیر حضور داشت، به خوبی مدیریت می کرد. مدیری که اگر در راس هر وزارتخانه ای قرار می گرفت، تحولاتی ایجاد می شد. این مدیریت ناشی از وجود یک وضعیت استثنائی در شخصیت ایشان نیست چرا که شهید شاطری هم شخصی عادی بود.

,

حجت الاسلام پناهیان به انتقاد از تفکر لیبرالی موجود در جامعه پرداخت و گفت: این ها ناشی از طرز تفکر شهید شاطری است. مشخص است که وضعیت تفکر شهید شاطری لیبرالی نبوده است.

,

وی ادامه داد: وضع امروز معیشتی جامعه نتیجه تفکر لیبرالی در مدیریت است. مدیر را با پول می خرند. همواره از شهید شاطری به عنوان یک مدیر جهادی یاد کرده ام.

,

این کارشناس مذهبی افزود: یک مدیر جهادی یک انسان به تمام معناست. شهید شاطری به جامعه خودش به مثابه یک پیکر نگاه می کرد و معتقد بود که باید به تمام اعضا رسیدگی شود. ایشان برای بسیاری از دستفروش های خانم لبنان کارآفرینی کرد.

,

حجت الاسلام پناهیان در ادامه توصیف شخصیت شهید شاطری عنوان کرد: ایشان دومین شهید مدافع حرم و نخستین سردار شهید است. ایشان عقیده داشت که برای بازگرداندن امنیت به حرم حضرت زینب باید مشاغل محلی را تقویت کرد و این کار را هم انجام داد.

,

وی هم چنین بیان داشت: شهیدشاطری با اقداماتش دشمن را تا چندین کیلومتر به عقب راند. دشمن از حضور و زندگی مردم در زینبیه لطمه خورد. شهیدشاطری از همان جوانانی که جمع کرد، به پادگان و رزم فرستاد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: نمی شود مرگ بر آمریکا بگوییم ولی بخواهیم با تفکر لیبرالی جامعه را اداره کنیم. مدیری با روحیه جهادی کمتر از شهیدشاطری برای کشور مضر است؛ یا خطا می کند یا خیانت.

,

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه تمام ماموریت های غیرممکن را به شهیدشاطری واگذار می کردند، ابراز داشت: مدیریت مثل یک بازی شطرنج می ماند و مدیری که کیش و مات شود، دائما شکست می خورد. شهیدشاطری قابل مطالعه است. من شنیدم که برخی از دانشگاه ها در حال مطالعه کردن شخصیت ایشان هستند.

,

وی در بخش دیگری از بیاناتش از توانایی های "پناه کودکان حرم" پرده برداشت و مطرح کرد: یکی از دوستان عنوان می کرد که پس از شهادت شهیدشاطری، 10 نفر را انتخاب کردند تا کار ایشان را انجام دهند. طراوت ایشان باعث می شد تا به تنهایی کار 10 نفر را انجام دهد.

,

این کارشناس مذهبی در پایان به بیان نقل قولی از شهیدهمدانی در ارتباط با شهیدشاطری پرداخت و گفت: شهیدهمدانی عنوان می کردند "وقتی به شهیدشاطری می گفتم که برای این طرح پول نداریم، می گفت که پولش می رسد". شهیدهمدانی بعد از شهادت شهیدشاطری گفته بودند "من فکر نمی کردم که ایشان از جیب خودش خرج می کند".

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه