اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دولت برای تنظیم بازار شب عید تمهیدات مناسبی داشته باشد/ بازار عرضه و تولید داخلی مورد دولت توجه باشد

دولت برای تنظیم بازار شب عید تمهیدات مناسبی داشته باشد/ بازار عرضه و تولید داخلی مورد دولت توجه باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت برای تنظیم بازار باید به صورت جدی ورود پیدا کند و تمهیداتی بیشندیشد،گفت: باید به بازارعرضه و تولید داخلی توجه شود و اگر تولید داخلی کفاف نمی‌دهد با واردات بازار را تنظیم کنند تا تورم به مردم فشار نیاورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز،با اشاره به گرانی و لزوم توجه دولت به بازار شب عید اظهار داشت: همزمان با آخر سال خریدهای عید آغاز می‌شود که دولت باید تمهیدات مناسبی برای آن بیندیشد.

وی افزود: با توجه به اینکه به بخشی از اعضای جامعه عیدی داده می‌شود و قدرت خرید آن‌ها بیشتر می‌شود و بازار تقاضا رونق پیدا می‌کند و اگر عرضه کالا و خدمات متناسب با افزایش تقاضا نباشد قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دولت برای تنظیم بازار باید به صورت جدی ورود پیدا کند و تمهیداتی بیشندیشد، برای میوه گفته شده دولت تدبیری اندیشیده و به موقع میوه به میزان مناسب به بازار عرضه می‌کند که اقدام لازم و ضروری است.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: باید به بازار عرضه و تولید داخلی توجه شود و اگر تولید داخلی کفاف نمی‌دهد با واردات بازار را تنظیم کنند تا تورم به مردم فشار نیاورد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: قیمت برخی کالاها به بازار ارز گره می‌خورد و دولت باید ارز مناسب تهیه کند، ممکن است در این ایام برخی به سفر خارج بروند و به کربلا و عتبات مشرف شوند و ارز نیاز داشته باشند که دولت باید برای بازار ارز تدبیر مناسبی بیندیشد و عرضه و تقاضای ارز را  کنترل کند.

دیرباز ابراز داشت: دولت باید بین عرضه و تقاضا نسبت به تقاضاهایی که ضربه انحرافی دارد به نحو صحیح جهت گیری کند تا سلامت اقتصادی جامعه از بین نرود و پایدار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه