اخبار داغ

جشنواره "غذاهای محلی"با هدف احیای فرهنگ طبخ غذاهای بومی در تویسرکان برگزار شد+تصاویر

جشنواره "غذاهای محلی"با هدف احیای فرهنگ طبخ غذاهای بومی در تویسرکان برگزار شد+تصاویر
به منظور احیای فرهنگ طبخ غذاهای بومی در تویسرکان و ترویج سبک زندگی درست تهیه کردن انواع غذاها، جشنواره "غذاهای محلی" در روستای سید شهاب تویسرکان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ روز گذشته "جشنواره غذاهای بومی محلی" با اهدافی از جمله ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای، ترویج سفره‌‌های رنگارنگ و متنوع ایرانی و به ویژه ترویج دوباره طبخ غذاهای محلی سنتی، در روستای سیدشهاب تویسرکان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

این جشنواره با همکاری حوزه مقاومت شهیده سمیه و اداره ورزش و جوانان پذیرای بسیاری از بانوان و کدبانوان پایگاه های مقاومت بود.

,

«مرضیه نانکلی» فرمانده حوزه شهیده سمیه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: ایجاد حس رقابت سالم، نشاط و تشویق بانوان به طبخ غذاهای بومی و محلی که هر نوع غذاها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد می تواند زمینه ساز ترویج غذای سالم و سنتی در جامعه امروزی باشد.

,

وی اظهار کرد: امروزه آگاهی بخشی به لایه های مختلف جامعه برای مصرف غذاهای سالم و بهره گیری از تغذیه سالم و نیز دوری از همیشه مصرف کردن فست فودها، زمینه ساز ارتقاء شاخص سلامت جسمی و روحی در بین مردم است.

,

به گزارش رودآور؛ آش ترخینه، آش رشته سماق، آش سماق، کشت بادمجان، دلمه و کوفته از جمله غذاهای این جشنواره بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه