اخبار داغ

پیامدهای سرنگون شدن جنگنده اسرائیلی در سوریه؛

محور مقاومت منسجم‌تر شده است/ اسرائیل و انفعال ناخواسته پس از داعش

محور مقاومت منسجم‌تر شده است/ اسرائیل و انفعال ناخواسته پس از داعش
هدف قرار گرفتن جنگنده رژیم صهیونیستی همبستگی منطقه ای را بار دیگر تقویت کرد و روزهای بهتری برای جبهه مقاومت و رویکردهای منسجم تر آنان را نوید داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خطب شکن- محمدرسول نجاتی/ شنبه 21 بهمن‌ماه خبر هدف قرار گرفته شدن یک جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی از سوی ارتش سوریه در شبکه های مختلف منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

این خبر با توجه به تجاوزهای پرشمار اسرائیلی ها به خاک سوریه و بی پاسخ ماندن آن، مقامات نظامی و دولتی این رژیم را حیرت زده کرد. به طوری که اندکی پس از آن «کابینه امنیتی» این رژیم تشکیل جلسه داد و به ارتش اجازه داد حملات هوایی به اهدافی در سوریه را ادامه دهد.

,

این رژیم حملاتی را علیه این اهداف صورت داد، حملاتی که نتوانست بر معادلات جدید منطقه سرپوش بگذارد.

,

چالش سیاست منطقه‌ای صهیونیست‌ها

,

رژیم صهیونیستی در سال های اخیر همواره با استفاده از ناامنی های سوریه سعی کرده ضربات مورد نظر خود را به پیکر مقاومت وارد کند. نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با انجام عملیات‌هایی مشخص و هدفمند، بارها نیروهای مقاومت در مرزهای جولان و سلاح‌های انتقالی از دمشق به لبنان را مورد هدف قرار داده اند.

,

با این حال واکنشی از سوی دولت سوریه به این اقدامات صورت نگرفته بود. زیرا سوریه به مبارزه با تروریست ها فکر می کرد و علاقه ای به گشودن جبهه جدید نداشت.

,

, ,

اتفاقات اخیر و پاسخ غیرمنتظره پدافند ارتش سوریه به حمله جنگنده‌های صهیونیستی، چالشی برای سیاست صهیونیست‌ها در قبال جنوب سوریه و نظم منطقه‌ای به وجود آورده است.

,

به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها سعی کردند پس از ساقط شدن اف 16 با حمله به حومه دمشق و جولان، بازدارندگی خود را حفظ کنند. اما سرانجام به بی نتیجه بودن آن پی برده اند و دست از ادامه تنش زایی برداشته اند.

,

ایران بازی‌گردان نظم جدید منطقه

,

آن چه نظم آینده منطقه را رقم خواهد زد، تصمیم سوری‌ها و محور مقاومت در تداوم پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به خاک سوریه و جولان است. تأسیس پایگاه نظامی دائمی ایران در خاک سوریه و نزدیک سرزمین‌های اشغالی که با هدف دسترسی به مدیترانه و در تیررس قرار دادن فلسطین اِشغالی صورت گرفته، در ماه‌های اخیر در محافل رسانه‌ای بحث های بسیاری به دنبال داشته است.

,

, ,

جولان اصلی‌ترین نقطه اتصال مقاومت سوریه، لبنان و فلسطین است. بهبود روابط حماس و حزب‌الله در ماه‌های اخیر در سایه ترمیم روابط تهران با تیم جدید رهبری حماس، همبستگی شاخه‌های مقاومت تقویت شد. هدف قرار گرفتن جنگنده رژیم صهیونیستی این همبستگی را بار دیگر تقویت کرد و روزهای بهتری برای جبهه مقاومت و رویکردهای منسجم تر آنان را نوید داد.

,

انفعال در جبهه دشمن

,

با شکست توطئه داعش و پررنگ شدن حضور ایران در سوریه و عراق، صهیونیست احساس خطر کرده و تلاش پردامنه ای را برای خارج کردن ایران از منطقه شکل داده اند.

,

با این حال پاسخ ارتش سوریه به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی و ناتوانی این رژیم در پاسخ دادن به این اقدام شجاعانه، اسرائیل را به یک بازیگر منفعل در منطقه تبدیل کرده است. در این شرایط باید منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی به این اقدامات باشیم، پاسخی که با توجه به محاصره این رژیم در محور مقاومت، بر اساس انفعال خواهد بود و تدافعی تنظیم خواهد شد.

,

, ,

به هر صورت رژیم صهیونیستی یک قدم دیگر به فروپاشی نزدیک شده و پاسخ هایی که صهیونیست ها به این اقدامات صورت می دهند، این فروپاشی را سرعت خواهد بخشید.

,

این رژیم که پس از جنگ 33 روزه و 22 روزه، شکست های زیادی را در منطقه خورده بود، داعش را به عنوان یکی از آخرین حربه های خود رو کرد تا با جنگی نیابتی محور مقاومت را سرنگون کند، غافل از این که شکست داعش این محور را منسجم تر و ارتباط آنان را محکم تر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه