اخبار داغ

تداوم بی‌تفاوتی نسبت به ساماندهی پل‌های عابر پیاده

تله مرگ در جاده‌های مازندران برای افراد مسن/ نگویید پل عابر؛ بگویید مصیبت!

تله مرگ در جاده‌های مازندران برای افراد مسن/ نگویید پل عابر؛ بگویید مصیبت!
عدم ساماندهی پل‌های عابر پیاده و مرگ 70 نفر از عابران پیاده 60 سال به بالا نشان می‌دهد که متولیان حمل و نقل جاده‌ای عزم خود را جزم کردند که نسبت به از بین بردن افراد 60 سال به بالا اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، 156 عابر پیاده در هنگام عبور از خیابان طی 10 ماهه امسال در مازندران فوت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

در مقابل مرگ عابران پیاده در مازندران با بسیاری از پل‌های عابر پیاده غیراستاندارد مواجه هستیم که امکان تردد از روی آن برای افراد مسن وجود ندارد.

اطلاعات استخراج شده 9 ماه امسال پزشکی قانونی مازندران بر صحت مطالب مطرح شده صحه می‌گذارد.

براساس اعلام پزشکی قانونی مازندران، بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال و کمترین سنین ۱۱ الی ۲۰ ساله هستند، براساس آمار‌های موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با ۷۰ نفر، معادل ۴۹ درصد در گروه سنی ۶۱ سال به بالا قرار دارند.

۷۲ نفر از تلفات عابران پیاده آنها در مسیر‌های برون‌شهری و ۷۱ نفر درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما، عبور از خط کشی عابر پیاده و پل‌های عابر را دو چندان می‌کند.

در برابر آمارهای منتشر شده در ارتباط با مرگ عابران پیاده، متولیان حمل و نقل جاده‌ای همچنان اصرار بر عبور افراد از پل‌های عابر پیاده دارند.

پل‌های عابر پیاده‌ای که برای افراد سالم هم قابل تردد نیست، نکته اینجاست فرد 61 ساله که در لیست پزشکی قانونی به عنوان بالاترین رقم مرگ و میر عابر پیاده را به خودش اختصاص داده است، چه طور می‌تواند از روی پل‌های عابر پیاده نصب شده در مسیر ساری به قائم‌شهر عبور کند.

سوال، جناب مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، آیا خودتان جرات می‌کنید از پل‌های غیر استاندارد عابر پیاده در مسیر ساری به قائم‌شهر یا دیگر نقاط استان که وضعیت مناسبی ندارند عبور کنید؟

مسئولان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ارتباط با اصرار خبرنگاران مبنی بر عدم مناسب‌سازی پل‌های عابر پیاده بحث مقاومت مردمی در ارتباط با واگذاری زمین را پیش کشیدند، نکته اینجاست که در مسیر جاده ساری به دریا پل‌های عابر پیاده‌ای که نصب شده و غیر قابل استفاده برای افراد مسن هست، در حریم راه قرار دارد، چرا نسبت به بهسازی و مناسب‌سازی این پل‌ها اقدام نمی‌شود.

حدود 30 درصد از جمعیت معلول، سالمند و بیمار مازندران در احداث و مناسب‌سازی پل‌های عابر دیده نمی‌شوند.

در آخرین آماری که از مرگ وضعیت عابران پیاده در مازندران در اختیار است در طی 10 ماهه سال جاری 156 نفر از عابران پیاده در حین عبور از جاده فوت کردند که بیشترین آمار فوتی مربوط به افراد مسن و بالای 60 سال است.

با این وضعیت افراد 60 ساله، اگر از روی پل‌های عابر پیاده عبور کنند، ممکن است به دلیل فشار بیماری قلبی فوت کنند و اگر از عرض خیابان ادامه مسیر دهند با حوادث جاده‌ای مواجه هستند و راه سومی برای این قشر در عبور مناسب از جاده‌های استان مازندران تدارک دیده نشده است به قولی همینی که هست!
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه