اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

حوزه فرهنگ وابسته به ساختارها نیست/ وظیفه اصلی انجمن سینمای جوان کشف استعدادها و توانمندسازی است

حوزه فرهنگ وابسته به ساختارها نیست/ وظیفه اصلی انجمن سینمای جوان کشف استعدادها و توانمندسازی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگ بر اشخاص متمرکز شد، گفت: وظیفه اصلی انجمن سینمای جوان کشف استعدادها و توانمندسازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آیین افتتاحییه انجمن سینمای جوانان ایران (نمایندگی شهرستان سرخه) که در سالن فرهنگسرای باران سرخه برگزار شد، نیروی انسانی را یکی از مزیت های سرخه برشمرد و گفت: باید در حوزه فرهنگ روی اشخاص متمرکز شویم؛ چراکه این حوزه وابسته به ساختارها و تشکیلاتها نیست؛ بلکه وابسته به آدم هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان سمنان افزود: هر جا ما انسان های فعال، فهیم، پیشرو، فرهنگی، با سعه صدر، فرهنگ شناس و هنرشناس داریم؛ آنجا اگر امکانات نداشته باشیم؛ امکانات خلق می شود.

,

سوقندی با تاکید براینکه باید وظایف و مأموریت های اصلی در انجمن سینمای جوان شناسایی شود، اظهار کرد: قطعا وظیفه این انجمن تولید فیلم حرفه ای، فیلم سینمایی و مستند نیست، چون ساز و کارش را ندارد.

,

وی بیان کرد: وظیفه مهم و خطیر انجمن سینمای جوان کشف استعدادها است؛ بنابراین در اولین قدم باید استعدادهای جوانان این منطقه توسط این انجمن شناسایی شود؛ بنابراین لازم است اتاق های فکر تشکیل شوند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان سمنان افزود: مرحله و گام دوم پس از شناسایی استعدادها؛ توانمندسازی آن است؛ چرا که صرف استعداد و داشتن هوش و علاقه کفایت نمی کند و باید کشش و کوشش؛علاقه و پشتکار؛ استعداد و توانمندسازی؛ تفکر و خلاقیت؛ کار وابتکار توأم با هم باشند و همه اینها یک راهکار به نام آموزش دارند یعنی توانمندسازی نیازمند آموزش است تا بتوان به گام بعدی یعنی تولید آن هم در سه حوزه فیلم کوتاه، عکس و نمایشنامه و فیلمنامه قدم گذاشت.

,

سوقندی گفت: سینما فقط هنر نیست؛ هرجا هنری تجاری شود تبدیل به صنعت می شود؛ هر جا دانشی اقتصادی شود تبدیل به صنعت می شود؛ لذا سینما و عکاسی یک صنعت است و سینما یک نهاد اجتماعی با کارکردهای اجتماعی دارد.

,

5 دفتر انجمن سینمای جوان در استان فعال است/ سینما تأثیرگذارترین رویداد اجتماعی است

, 5 دفتر انجمن سینمای جوان در استان فعال است/, سینما تأثیرگذارترین رویداد اجتماعی است,

علی همتی رئیس انجمن سینمای جوان استان سمنان نیز اظهار کرد: به برکت همه تلاش ها سه نمایندگی به دو دفتر استان سمنان اضافه شد، دو دفتر در استان سمنان داشتیم؛ بنابراین هم اکنون سمنان، شاهرود، دامغان، میامی و سرخه دارای دفتر نمایندگی انجمن سینمای جوانان ایران هستند.

,

وی افزود: سرخه مملو از سرمایه است، اعم از سرمایه های انسانی و طبیعی که خدادای است؛ گذشتگان زحمت کشیدند؛ تلاش کردند و سرمایه های انسانی را برای امروز سرخه ساختند.

,

رئیس انجمن سینمای جوان استان سمنان بیان کرد: سینما مهمترین و تأثیرگذارترین اتفاق در حال حاضر است و در این خصوص  آیت الله جوادی آملی فرمودند "اگر قرار بود پیامبری در عصر حاضر مبعوث شود معجزه اش سینما بود".

,

همتی با اشاره به اینکه بدون شک سینما تأثیرگذارترین رویداد اجتماعی است و این امر اتفاق خوبی را می تواند در سرخه رقم بزند، تأکید کرد: سینما دنبال کثرت نیست می بینیم که یک فرد همچون داود میرباقری از شرق استان چه خدمتی به مملکت، دین و تفکر کرد؛ بنابراین باید گفت سینما از جنسی نیست که قرار نیست این سالن پر باشد بلکه با یک نفر هم می توان کولاک کرد؛ اما آنچه نیاز است پرورش همین یک یا دو نفر است و این امر احتیاج به زمینه سازی و بسترسازی دارد.

,

وی بیان کرد: اگر نسل جوان سرخه بخواهد و مسئولانش کمک کند دور از ذهن نیست که روزی سرخه با سینمایش شناخته شود؛ اینها شدنی است؛ راه اندازی دفتر انجمن سینمای جوان در سرخه را کسی تصور نمی کرد اما شد.

,

رئیس انجمن سینمای جوان استان سمنان به نمایشگاه عکس سورنگاه که برای نخستین بار در سرخه افتتاح شد و امروز آیین اختتامیه آن در حال برگزاری است، اشاره کرد و گفت: عکس ها را دیدم و نشان آن پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی است که سرخه داراست.

,

مسئولان از انجمن سینمای جوان سرخه حمایت کنند

, مسئولان از انجمن سینمای جوان سرخه حمایت کنند,

در ادامه اسماعیل ربانی رئیس انجمن سینمای جوان سرخه گفت: ما که خواهان راه اندازی دفتر انجمن سینمای جوان در سرخه بودیم بدین دلیل بود که  سرخه پتانسیل هایی در زمینه تصویرسازی، عکاسی و فیلمسازی، ظرفیت هایی در منطقه به لحاظ نیروی انسانی فرهیخته دارد و بهره مند از پتانسیل های اقلیمی است.

,

وی بیان کرد: راه اندازی این دفتر در سرخه قطعا به عکاسان و فیلمسازان سرخه ای هویتی برای بروز و ظهور و دیده شدن آثار و معرفی شان به دیگر شهرستان ها می شود.

,

ربانی گفت: بعد از شکل گیری انجمن سینمای جوان در سرخه یک شورای مشورتی متشکل از هنرمندان سرخه ای را تشکیل دادیم و در آن شورا تصمیم بر این شد که افتتاح انجمن سینمای جوان همراه با یک جشنواره عکس باشد تا تشویقی برای علاقه مندان و معرفی فعالان این عرصه باشد.

,

وی بیان کرد: برای برپایی جشنواره عکس سورنگاه تور عکاسی دو روزه را در روستاهای مناطق شمالی و جنوبی شهرستان سرخه برگزار کردیم که خروجی این تور دو روزه ارسال 157 اثر به جشنواره بود که 111 اثر در بخش حرفه ای و 46 عکس سلفی بود که از هر بخش شش برگزیده انتخاب شد.

,

رئیس دفتر نمایندگی انجمن سینمای جوان ایران در سرخه گفت: از مسئولان درخواست دارم از انجمن سینمای جوانان سرخه حمایت کنند.

,

ربانی گفت: ساخت مستند رئیس جمهوری از برنامه هایی است که قصد داریم این کار را عملیاتی کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه