اخبار داغ

فعال فرهنگی و هنری جاسک مطرح کرد:

هزینه‌ برگزاری مراسمات را از جیب می‌دهیم/کمک به جشن های فرهنگی و مذهبی برای برخی مسئولان سخت است!

هزینه‌ برگزاری مراسمات را از جیب می‌دهیم/کمک به جشن های فرهنگی و مذهبی برای برخی مسئولان سخت است!
فعال فرهنگی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم در انجام فعالیت های فرهنگی ما را حمایت کنند، گفت: کمک به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری برای برخی مسئولان سخت است ما هزینه انجام مراسمات را از جیب می دهیم و حداقل انتظار داریم در مراسمات حضور داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب مردم ولایت مدار و با ایمان، به رهبری امام خمینی توانست پله های تعالی را هر روز طی کند و بر محور همین نهضت انقلاب اسلامی قوانین و دستورالعمل های کشور در حوزه های مختلف مذهبی،اقتصادی، دینی، فرهنگی و تبلیغی تشکیل شد و به تناسب آن دستگاه‌ ها و نهادهای کشور موظف به اجرای سیاست گذاری بوده و همچنین حمایت های معنوی و مادی از مراکز علمی و فرهنگی و مذهبی و موسسات هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده, جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب مردم ولایت مدار و با ایمان، به رهبری امام خمینی توانست پله های تعالی را هر روز طی کند و بر محور همین نهضت انقلاب اسلامی قوانین و دستورالعمل های کشور در حوزه های مختلف مذهبی،اقتصادی، دینی، فرهنگی و تبلیغی تشکیل شد و به تناسب آن دستگاه‌ ها و نهادهای کشور موظف به اجرای سیاست گذاری بوده و همچنین حمایت های معنوی و مادی از مراکز علمی و فرهنگی و مذهبی و موسسات هستند.,

آنچه غیر قابل امتناع است حضور باشکوه و باصلابت مردم ایران اسلامی و به ویژه استان هرمزگان در فعالیت‌های فرهنگی ،دینی،مذهبی و ملی است و ملت باغیرت و ولایی ایران اسلامی به ویژه در برپایی مراسمات دینی و مذهبی سر از پای نمی‌شناسند و بیشترین هزینه ها و بهترین امکانات شخصی خود را که حاصل دسترنجشان است برای تبلیغ و ترویج مکتب حیات بخش اسلام ناب محمدی هزینه می کنند.

,

در شهرستان جاسک نیز جوانان و مردم باایمان در تمامی مراسمات مختلف، باپای دل به میدان می آیند و آنچه از توانشان برمی آید برای برگزاری بهترین مراسم مذهبی انجام می دهند که دهستان پیوشک نمونه در برگزاری مراسمات مذهبی مردمی است.

,

آنچه دیده می شود برخی ادارات و نهادها در شهرستان جاسک برای همکاری حداقل ها در برگزاری جشن ها و مناسبت های مذهبی تا حدی سهل انگاری می‌کنند که موجب گلایه مندی مردمی که از جان و دل پای میدان هستند را فراهم آورده اند.

,

محمد دردآب، فعال فرهنگی دهستان پیوشک بخش لیردف شهرستان جاسک در گفتگو با فرهنگ کده، اظهار کرد: در زمینه فعالیت های فرهنگی ، هنری، دینی، امور خیریه،گردشگری و ادبیات بلوچی فعالیت دارم.

,

, ,

 مراسمات فرهنگی بدون هیچ هزینه ای از سوی مسئولان برگزار می کنیم

,  مراسمات فرهنگی بدون هیچ هزینه ای از سوی مسئولان برگزار می کنیم,  مراسمات فرهنگی بدون هیچ هزینه ای از سوی مسئولان برگزار می کنیم,

فعال فرهنگی دهستان پیوشک بیان کرد: بنده به مدت 4 سال مراسمات فرهنگی بخش لیردف و بخصوص دهستان ۱۶۰۰ نفری پیوشک همراه با گروه هنری ام بدون اخذ هیچ گونه هزینه برگزار می کنیم.

,

دردآب در ادامه افزود: برگزاری همایش با نام «شهر ما خانه ما» جمع کردن زباله های سطح شهر و همچنین تقدیر از بهترین دانش آموزان در تمام مدارس ابتدایی بخش جهت ترغیب و تشویق آنها برای تحصیل با اجرا کردن مراسمات کوچک، زیرا میزان ترک تحصیل با این برنامه ها پایین آمده است.

,

وی با بیان اینکه طی این چهار سال در برگزاری مراسمات فرهنگی هیچگونه اعتباراتی به مجموعه ما داده نشده و تمامی این فعالیت ها به صورت خودخوش برگزار کرده ایم، گفت: برگزاری همایش هم اندیشی بزرگان و علما با جوانان و آموزش کار تئاتر به ۲۰ نفر دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال و نقش آفرینی در نمایش های آرزوی تحصیل، کمک پیرمرد ، پروانه و غنچه و...بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری ما است.

,

وضعیت فرهنگی و هنری جاسک رو به پیشرفت است

, وضعیت فرهنگی و هنری جاسک رو به پیشرفت است, وضعیت فرهنگی و هنری جاسک رو به پیشرفت است,

این فعال اجتماعی جاسک تصریح کرد: شهر لیردف تا 4 سال گذشته حتی یک مجری برای اجرای هیچ گونه برنامه ای نداشت اما در حال حاضر  4 مجری توانمند در حد شهرستان پرورش داده ایم که تمامی برنامه ها را در سطح لیردف اجرا می کنند.

,

دردآب گفت: ما شاعرانی جوانی در دهستان پیوشک داریم که شعر نیمایی می سرایند و همه را به اوج آورید و بهترین های صوت و آوازها بخش را پرورش دادیم و بسیاری از مسائل فرهنگ سازی در بخش کودک و نوجوان و ایفای فرهنگ بلوچی اصیل از دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری ما است.

,

وی به برنامه های آتی خود اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های آینده ام معرفی مجموعه ام در سطح استان و شهرستان و پوشش کل شهر لیردف از نظر فرهنگی و هنری است.

,

فعال فرهنگی هرمزگان با اشاره به وضعیت فرهنگی و هنری شهرستان جاسک، افزود: با فعالیت ها و پیگیری های رییس اداره ارشاد جاسک وضعیت فرهنگی و هنری شهرستان جاسک رو به پیشرفت است اما در بخش لیردف بسیار ضعیف بود ولی الحمدالله رو به بهبود است.

,

, ,

هزینه انجام مراسمات را از جیب می دهیم/مسئولان در مراسمات فرهنگی حضور پیدا کنند

, هزینه انجام مراسمات را از جیب می دهیم/مسئولان در مراسمات فرهنگی حضور پیدا کنند, هزینه انجام مراسمات را از جیب می دهیم/مسئولان در مراسمات فرهنگی حضور پیدا کنند,

دردآب با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم در انجام فعالیت های فرهنگی ما را حمایت کنند، تاکید کرد: کمک به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری برای برخی مسئولان سخت است ما هزینه انجام مراسمات را از جیب می دهیم و حداقل انتظار داریم مسئولان در مراسمات فرهنگی حضور داشته باشند.

,

شعار ما «امر الی معروف و نهی عن منکر» است

, شعار ما «امر الی معروف و نهی عن منکر» است, شعار ما «امر الی معروف و نهی عن منکر» است,

وی با بیان اینکه از اینکه به مردم خدمت می کنم احساس خوبی دارم، افزود: شعار ما «امر الی معروف و نهی عن منکر» اگر چه کار های فرهنگی هنری به جایگاه نماز و روزه نمی رسد ولی جزء امر به معروف است که ما بسیار روی آن تاکید کرده ایم.

,

فعال فرهنگی جاسک به نقش برنامه‌های فرهنگی در پویایی جامعه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری در شادی و نشاط، تقویت روحیه و امید و شادابی زندگی بسیار حائز اهمیت است و جامعه ما به دلایل مختلف جامعه آن‌چنان شادابی نیست و گاهی آمار معضلات و اختلالات فردی و اجتماعی خطرناک است.

,

دردآب اضافه کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد شاداب باشد، قطعا جامعه‌ای است که شادی مقبول و مورد قبول عرف در آن فراهم است و افراد فضای مناسبی برای به اشتراک گذاشتن شادی و احساس و... دارند.

,

وی ادامه داد: وقتی ما در جامعه در سطح کودکان و نوجوانان زمینه های رشد جامعه در راستای فرهنگ را ایفا کنیم و همان افراد الگویی برای نسل آتی می شوند و این هم باعث آسان تر شدن کار ما و از طرفی سبب همکاری با ما می شود.

,

, ,

مسئولان از برنامه های فرهنگی حمایت کنند

, مسئولان از برنامه های فرهنگی حمایت کنند, مسئولان از برنامه های فرهنگی حمایت کنند,

بازیگر تئاتر جاسک به مشکلات پیش روی برگزاری و اجرای کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: هزینه های جاری اجرایی برنامه های فرهنگی و هنری بالاست، بنابراین دستگاه های اجرایی به طور کلی باید این موضوع را درک کنند و از برنامه های فرهنگی حمایت کنند.

,

دردآب با بیان اینکه همراهی برخی دستگاه ها در برگزاری برنامه های فرهنگی مطلوب است، تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و آموزش و پرورش در مجموع همراهی خوبی دارند و تلاش می کنند فعالیت های فرهنگی و هنری باشکوه تر برگزار شود.

,

وی به اهداف خود در برگزاری برنامه های فرهنگی پرداخت و افزود: یکی از دلایل برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری شناسایی استعداد های  جوانان جاسکی و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌هاست چرا که اگر این استعدادیابی انجام نشود استعدادهای هنری استان تلف می‌شود.

,

این فعال هنری جاسک در ادامه بیان کرد: پیشرفت مردم جاسک در تمامی عرصه ها و از سوی دیگر شهر لیردف را از لحاظ فرهنگی در استان معرفی کنیم و در هر زمینه هنری خود کفا باشیم از دیگر اهدافم از برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری است.

,

, ,

جوانان به کارهای فرهنگی اهمیت بدهند

, جوانان به کارهای فرهنگی اهمیت بدهند, جوانان به کارهای فرهنگی اهمیت بدهند,

دردآب اظهار کرد: جوانان به کارهای فرهنگی اهمیت بدهند و تمام شخصیت های فرهنگی ملی و جهانی را بشناسند زندگی شان را مورد مطالعه قرار بدند و هر گونه کاری را در عرصه فرهنگ چه عواقب منفی و یا مثبت داشته باشند و نتیجه آن را مورد تحلیل و تجزیه قرار بدهند.

,

وی خاطر نشان کرد: جوانان فکر کنند که کار فرهنگی برای خود و خانواده و جامعه شان در آتی چه نتیجه دارد و کمک هایشان را دریغ نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه