اخبار داغ

کشف «۲۰۰ هزار یورو» از جانشین«جمشید بسم‌الله»

کشف «۲۰۰ هزار یورو» از جانشین«جمشید بسم‌الله»
معاون حقوقی و رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران از دستگیری فردی در عملیات برخورد پلیس با سوداگران ارز خبر داد که بیش از ۲۰۰ هزار یورو همراه خود داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بهمن حسن بیگی با اشاره به عملیات پلیس آگاهی در برخورد با سوداگران ارز در بازار غیررسمی و غیرقانونی تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش غیرقانونی ارز در بازار تهران تا مرز 5000 تومان و با توجه به خواست هیئت دولت برای برخورد با اخلالگران در چهارچوب قانون، پلیس آگاهی طرح دستگیری و برخورد با این سوداگران را در دستور کار خود قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون حقوقی و رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: قضات تعزیرات حکومتی استان تهران برای تسریع در رسیدگی به پرونده سوداگران دستگیر شده ارز توسط پلیس، در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ مستقر شدند و با توجه به گزارش دستگاه کاشف و اعلام نظر بانک مرکزی در خصوص مابه التفاوت قیمت ارز در بازار غیرقانونی و قیمت دولتی و رسمی آن، احکام قانونی را صادر کنند.

,

وی تاکید کرد: با توجه به بند «خ» ماده 2 و بند «ت» ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر مجازات خرید و فروش غیرقانونی ارز، پس از تشکیل پرونده و در صورت محرز شدن خرید و فروش غیرقانونی ارز، مجرمان علاوه بر ضبط ارز کشف شده از آن‌ها به نفع دولت، به پرداخت دو برابر ارز کشف شده نیز محکوم خواهند شد.

,

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به اینکه اقدامات این افراد سودجو باعث تشویش اذهان عمومی و بالا رفتن غیرقانونی ارز خواهد شد و ضربه زدن آن‌ها به نظام اقتصادی، ما با شدت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

,

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در پایان با اشاره به دستگیری یکی از سرشاخه‌های بازار غیرقانونی ارز گفت: در عملیات پلیس آگاهی بالاترین مقدار ارزی که از یک نفر کشف شد متعلق به فردی بود که 205 هزار یورو به همراه داشت  و ارزش آن بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به صراحت قانونی، در صورت احراز اتهام، این مبلغ به نفع دولت ضبط و این فرد نیز به پرداخت جریمه 2 برابری ارز مکشوفه از وی محکوم خواهد شد.

,

به گزارش تسنیم، در عملیات چهارشنبه صبح پلیس آگاهی که در سه نقطه پاساژ افشار، سبزه میدان و خیابان منوچهری پایتخت به اجرا درآمد، «س» که به عنوان جانشین یکی از پرحاشیه‌ترین دلالان ارز در سال‌های اخیر مطرح بود دستگیر شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه