اخبار داغ

مسئولین چقدر از 17 مشکل مهم روستای خیرات آباد کازرون اطلاع دارند؟

مسئولین چقدر از 17 مشکل مهم روستای خیرات آباد کازرون اطلاع دارند؟
اعضای شورا و دهیاری روستای خیرات آباد به دعوت پایگاه مقاومت بسیج شهید صیاد شیرازی همین روستا جهت احصاء مسایل و مشکلات در مسجد روستا حضور یافتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "کازرون خبر"، اعضای شورا و دهیاری روستای خیرات آباد به دعوت پایگاه مقاومت بسیج شهید صیاد شیرازی همین روستا جهت احصاء مسایل و مشکلات در مسجد روستا حضور یافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کازرون خبر,

در این آئین مردم، معتمدین محلی و مسئولین روستا با حضور در مسجد محله، سوالات، مشکلات و پیشنهادات را در قالب یک گفت و گوی چند ساعته مطرح کردند.

,

 مسائل زیر از سوی اهالی مطرح شد؛

,

۱- مشکل کمبود آب آشامیدنی که اکثر مواقع قطع  و بسیار آلوده می باشد.

,


۲- مشکل فروشندگان مواد مخدر منطقه که هرکس احتیاج به مواد مخدر دارد برای خرید به این منطقه مراجعه میکند و جمع کثیری از جوانان منطقه گرفتار اعتیاد شده اند.

,
,

۳- نبود زمین ورزشی که جوانان این منطقه به دلیل نبود فضای ورزشی مجبورند به شهر عزیمت نمایند.

,

۴- نبود فضای سبز و پارک بازی برای کودکان.

,

۵- نبود خانه عالم که با نبود مکان جهت استقرار روحانی از داشتن روحانی محروم هستیم و متاسفانه همین باعث ضعف فرهنگی منطقه شده است.

,

۶_نداشتن زمین حسینیه و هیت عزاداری هر ساله باید در یک کوچه و خیابان مراسمات عزاداری برگزار گردد.

,

۷- نبود زمین جهت آرامستان جهت اموات روستا که با یک بحران روبرو هستیم.

,

۸-باتوجه به حضور ۴۵۰خانوار و کوچه های کثیف، تمام جوی ها تبدیل به لجن زار وبلوار اصلی این منطقه که روزانه بیش از صدها دانشجو از آن خیابان عبور میکنند و حاشیه بلوار پراز زباله است و دهیاری میگوید اعتبار برای گرفتن یک کارگر جهت تنظیف و پاکسازی ندارد.

,

۹- نبود پل عابر پیاده از خیابان اصلی در محور بلوار دانشگاه، ماهانه شاهد تصادفات و از بین رفتن اهالی و دانشجویان که قصد عبور از خیابان رو دارند.

,

۱۰-ساختمان نیمه تمام پایگاه مقاومت که حدود پنج سال است که نیمه تمام رها شده است.

,

۱۱- شش سال پیش مبلغ یک میلیون و پانصد هزارتومان بابت نصب دکل رایتل در منطقه برای رفع کمبودهای مسجد به حساب دهیاری واریز گردیده و مقرر شده که این هزینه جهت کارهای عمرانی مسجد هزینه شود که فاقد سرویس بهداشتی جهت خواهران می باشد و کمبودهای دیگر و اکنون مسولین میگویند دیگه این پول قابل برداشت نمی باشد ؟

,


۱۲- باتوجه به نزدیکی این منطقه به شهر هنوز خیلی از کوچه های این روستا خاکی می باشد.واحتیاج به زیرسازی آسفالت دارد.

,
,


۱۳- تعدادی از خانوارهای منطقه فاقد تلفن می باشند و به مخابرات که مراجعه میشود میگویند باید حداقل ۲۰ خانوار تقاضا دهند تا بتوانیم خط تلفن در اختیارتون بگذاریم.

,
,

۱۴-مشکل عبور برق فشار قوی از وسط روستا که اکثر خانوارهای زیر فشار قوی از داشتن برق محروم هستند و هر دفعه این منازل تهدید به تخریب میشوند.

,

۱۵- خیابان اصلی و ورودی روستا که منتهی به دانشگاه پیام نور میشود و به تازگی جدول کشی و آسفالت شده است و صد درصد ساخت ساز در حاشیه خیابان شده است و سند هم دارند و الان طبق یک ابلاغ به منازل گفته شده که در حریم هستند و باید عقب نشینی کنند.چرا کارگری که بعد از چهل سال تازه توانسته یک خانه درست کند الان باید دوباره مورد تخریب قرار گیرد.

,


۱۶-متاسفانه بعضی از منازل که اقدام به خرید و فروش وسایل ضایعات می نمایند توی کوچه ها اقدام به دپوی ضایعات می نمایند و بعضی وقتها اقدام به آتش زدن لاستیک و سیمهای مسی می نمایند که با آلودگی هوا  مواجه شده ایم.

,
,


۱۷- از طرف مدرسه هر روز به فرزندانمان میگویند پول بیاورید برای تعمیر پرینتر و دستگاه چاپ، مگه آموزش و پرورش بودجه ندارد که این خانوادهای کم درآمد و کارگر که در تامین زندگی خود مشکل دارند هر روز بخواهند به مدرسه کمک کنند؟

,
,

در پایان اعضای شورای اسلامی روستا و دهیار وعده دادند مسایل مطرح شده پیگیری شود و نتیجه پیگیری ها به مردم گزارش داده شود.

,

محمد لاهوتی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستا در این خصوص گفت: همچنان پیگیر مطالبات مردمی و برطرف کردن مشکلات اهالی از طریق مسئولین روستا خواهیم بود و با گذشت چندماه، با دعوت مجدد از مردم و مسئولین، نتایج پیگیری ها را از مسئولین مطالبه خواهیم نمود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه