اخبار داغ

امام جمعه موقت تهران:

جبهه اسلام در درون منسجم و در برابر دشمن مقتدر است

جبهه اسلام در درون منسجم و در برابر دشمن مقتدر است
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که جبهه اسلام باید در درون منسجم و در برابر دشمن، مقتدر و یکپارچه باشد، گفت: همه باید در یک صف واحد و زیر سایه رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم تا امت اسلام، طعم پیروزی واقعی را آن‌گونه که شایسته است، بچشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که 24 بهمن ماه طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد، در نخستین خطبه‌ خود در نماز جمعه تهران پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: در روزهای جمعه که سعادت عرض ادب محضر شما را به‌دست آورم، سخنانم را در چهارچوب منظم تقدیم خواهم کرد. از خداوند متعال مسئلت می‌طلبم که حقیر را در انجام این مهم یاری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ؛ , شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: اصولی که تنها در سایه التزام به آن راه سعادت را خواهیم شناخت و در مسیر اقتدار و عزت گام برخواهیم داشت.

,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: مخاطب در آیه مبارکه انسان‌هایی هستند که به نعمت معرفت خدا و پیامبر آراسته‌ شده‌اند اما در کلاس اول و در آغاز حرکت قرار دارند. از نگاه قرآن، گویا هنوز بهره‌ای از حیات نبرده‌اند‌.

,

وی ادامه داد: حیات واقعی در سایه فهم آموزه‌های دین، ایمان به آن آموزه‌ها و عمل به آن به‌دست می‌آید. حیات، دستاورد ایمان و عمل صالح است. این اصلی‌‌ترین پیام انبیاء الهی است.

,

 

,

حیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در سایه فهم صحیح دین و تعهد به‌آن به‌دست می‌آید

, حیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در سایه فهم صحیح دین و تعهد به‌آن به‌دست می‌آید, حیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در سایه فهم صحیح دین و تعهد به‌آن به‌دست می‌آید,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این‌که حیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر عرصه‌ها در سایه فهم صحیح دین و تعهد به آن به دست می‌آید؛ خاطرنشان کرد: آنچه انقلاب اسلامی تجربه کرده دستاورد این سلوک است. آنجا که از حیات بهره نداریم، به‌دلیل فاصله‌گرفتن از این اصل کلیدی است.

,

وی با اشاره به این‌که انسان زانوزده در مدرسه قرآن یک قدم بدون دانش برنمی‌دارد،  گفت: مجلس محترم! دولت محترم! مدیران دلسوز! مدیران ارشد و میانی دستگاه قضایی! اگر این پیام قرآن شنیده و عمل شود، مشکلات به سرعت حل خواهد شد.

,

خطیب جمعه تهران با بیان این که دقیقاً تمام دقت و توجه رهبر معظم در ابلاغ سیاست‌های کلی بر این اصل استوار است، افزود: سیاست‌ها باید براساس دانش و علم تدوین شود. باید دانش و علم مسیر حرکت انسان، جامعه و خانواده را تدوین کند. هر سخن و هر قدم بدون پشتوانه علمی قطعاً یک گناه بزرگ است.

,

وی عنوان کرد: سخن آیت‌الله بهجت در سلوک فردی و تربیت روح، روان و جان می‌فرمودند «آنچه را علم دارید، عمل کنید و آنجا که علم ندارید توقف کنید؛ این راه رسیدن به همه مدارج کمال و تقرب خداست.»

,

 

,

شایسته سالاری از اصول کلیدی است / مسئولیت سپردن به فردی که شایستگی اخلاقی، علمی و ارزشی ندارد، خیانت به دین و ملت است

, شایسته سالاری از اصول کلیدی است / مسئولیت سپردن به فردی که شایستگی اخلاقی، علمی و ارزشی ندارد، خیانت به دین و ملت است, شایسته سالاری از اصول کلیدی است / مسئولیت سپردن به فردی که شایستگی اخلاقی، علمی و ارزشی ندارد، خیانت به دین و ملت است,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان داشت: شایسته‌سالاری از دیگر اصول کلیدی است. مدیران و مسئولان ارشد! اگر مسئولیتی از سوی یکی از ما به فردی که شایستگی اخلاقی، علمی و ارزشی ندارد سپرده شود، خیانت به دین و ملت و آرمان‌های امت اسلام است.

,

مدیران کشور! مراقب سخن گفتن خود باشید. چرا باید سخنی بگوییم و پس از نقدهای فراوان بگوییم که این مقصود ما نبود. سخن مسئولان باید مستدل و محکم باشد تا دل‌ها را به هم نزدیک کند.

,

مدیران کشور! مراقب سخن گفتن خود باشید. چرا باید سخنی بگوییم و پس از نقدهای فراوان بگوییم که این مقصود ما نبود. سخن مسئولان باید مستدل و محکم باشد تا دل‌ها را به هم نزدیک کند.

,

وی گفت: سخن ما باید متقن و مستحکم باشد و با اولین نقد فرو نریزد‌. مدیران کشور! مراقب سخن گفتن خود باشید. چرا باید سخنی بگوییم و پس از نقدهای فراوان بگوییم که این مقصود ما نبود. سخن مسئولان باید مستدل و محکم باشد تا دل‌ها را به هم نزدیک کند.

,

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: صاحب کتاب «التحقیق» در واژه‌شناسی قرآن کریم «قول سدید» را علاوه بر اتقان منطقی و علمی دارای یک ویژگی دیگر هم می‌داند. ایشان می‌فرماید که «قول سدید» باید علاوه بر اتقان و استحکام، قول لیّن و نرم هم باشد‌ تا دل‌ها بپذیرند‌. «قول سدید» باید به یک ادبیات در نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود.

, «قول سدید» باید به یک ادبیات در نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود.,

 

,

باید در جبهه داخلی صابر و استوار و در برابر دشمن مقاوم، ایستاده و مقتدر باشیم‌

, باید در جبهه داخلی صابر و استوار و در برابر دشمن مقاوم، ایستاده و مقتدر باشیم‌, باید در جبهه داخلی صابر و استوار و در برابر دشمن مقاوم، ایستاده و مقتدر باشیم‌,

وی با تاکید بر این‌که صبر فردی و صبر جمعی از دیگر اصول محوری است، گفت: ایستادگی بر اصول و حق امر مهمی است. باید در جبهه داخلی صابر و استوار و در برابر دشمن مقاوم، ایستاده و مقتدر باشیم‌.

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: به تعبیر علامه طباطبایی «اسلام، تنها دینی است که اساس آیین خود را بسیار صریح برپایه اجتماع قرار داده و در هیج شانی از شئون خود نسبت به اجتماع بی‌اعتنا نبوده است.»

,

وی اظهار داشت: اسلام، مردم را از هرگونه پراکندگی به دور داشته است. جامعه همواره مورد توجه آموزه‌های دینی بوده است. یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی، وحدت است.

,

 

,

اقتدار امروز ایران دستاورد وحدت مردم است

, اقتدار امروز ایران دستاورد وحدت مردم است, اقتدار امروز ایران دستاورد وحدت مردم است,

خطیب جمعه تهران با بیان این‌که اقتدار امروز ما دستاورد وحدت ماست، گفت: قطعاً تاریخ ایران این اندازه از وحدت امروزی را هیچ‌گاه تجربه نکرده است اما باید بر صفوف امت اسلام بیافزاییم و وحدت کلمه را ارتقاء بخشیم‌.

,

وی عنوان کرد: همه باید در یک صف واحد و زیر سایه رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم تا امت اسلام، طعم پیروزی واقعی را آن‌گونه که شایسته است، بچشد.

,

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: باید جبهه اسلامی در درون منسجم و در برابر دشمن، مقتدر و یکپارچه باشد. خداوند متعال می‌فرماید «از ویژگی‌های پیروان پیامبر این است که جبهه‌ای متحد اما دشمن‌شناس و رصدکننده تهدیدها هستند.»

,

مدارا جای خود، اما نباید مدارا به انعطاف منافقانه تبدیل شود. 

,

مدارا جای خود، اما نباید مدارا به انعطاف منافقانه تبدیل شود. 

,

وی با اشاره به این‌که امر مدارا با مردم نیز امر مهمی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند «بدان! که مدارا در انجام امور مدخلیت کامل دارد؛ چه در معاشرت با خلق و چه راجع به امور دینی و هدایت.»

,

امام جمعه موقت تهران گفت: مدارا جای خود، اما نباید مدارا به انعطاف منافقانه تبدیل شود. 

,

وی در پایان تاکید کرد: نمازگزاران عزیزی که دغدغه هدایت دیگران را دارید! آن‌طور که ممکن است انسان با مدارا موفق شود، قادر نیست با شدت و سلطه پیروز شود و به هدفش دست پیدا کند. فتح قلوب از فتح ممالک بالاتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه