اخبار داغ

خطیبان نماز جمعه استان سمنان:

امنیت کشور را مفت بدست نیاورده‌ایم/ مسئولین با رفع مشکلات قدردان حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن باشند

امنیت کشور را مفت بدست نیاورده‌ایم/ مسئولین با رفع مشکلات قدردان حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن باشند
‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان در خطبه های نماز جمعه امروز به مهمترین مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرآت، استان سمنان این هفته نیز شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بود و امامان جمعه در خطبه های این هفته به مسائل مختلفی اشاره کردند که بخشی از آنها را از نظر می گذرانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
امنیت کشور را مفت بدست نیاورده‌ایم/ این امنیت حاصل خون هزاران شهید است
,
امنیت کشور را مفت بدست نیاورده‌ایم/ این امنیت حاصل خون هزاران شهید است
,
امنیت کشور را مفت بدست نیاورده‌ایم/ این امنیت حاصل خون هزاران شهید است
, امنیت کشور را مفت بدست نیاورده‌ایم/ این امنیت حاصل خون هزاران شهید است,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن تقدیر و تشکر از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: اغتشاشات دشمنان را امیدوار کرده بود که مردم با حضور گسترده خود در راهپیمایی امید آنها را به یاس تبدیل کردند.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه افزود: دشمنان بدانند که این خیال خام است که بتوانند ملت را از نظام و رهبری جدا کنند.

,

وی با تاکید براینکه مسئولان باید قدر ملت را بدانند، افزود: مسئولان باید در بین مردم حضور پیدا کنند و حرف آنها را بشنوید و به مشکلاتشان رسیدگی کنند.

,

شاهچراغی با بیان اینکه ملت به برگزاری رفراندوم نیازی ندارند، گفت: ۱۵ عنصر ضد انقلابی که اعلام کرده اند باید رفراندوم زیر نظر سازمان ملل برگزار شود این آرزو را به گور خواهند برد.

,

وی با اشاره به بدعهدی های سازمان ملل بیان کرد: تا کنون این سازمان چه دردی از ما درمان کرده است که حالا بخواهد زیر نظر آنها رفراندوم شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان امنیت موجود در کشور را استثنایی عنوان کرد و گفت: امنیت موجود در کشور رایگان به دست نیامده که بخواهیم مفت آن را از دست بدهیم.

,

وی بیان کرد: امنیت با خون شهدا، رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب، مدافعان حرم و مردم بصیر و انقلابی به دست آمده است و ملت تا آخرین نفس پای آنها خواهند ایستاد.

,

شاهچراغی با اشاره به اینکه اول اسفند ماه روز روحانیت و دفاع مقدس است، اظهار کرد: هواپیمایی که ۴۰ روحانی در آن بودند مورد هدف دشمن قرار گرفتند و به شهادت رسیدند که از آن ۲ شهید متعلق به استان سمنان است.

,

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه تیپ های زینبیون، فاطمیون و حیدریون در حال جهاد هستند، بیان کرد: امنیت موجود کشورمان زیر نظر جبهه مقاومت و جهاد مدافعان حرم است.

,

وی با تاکید براینکه باید به یاد شهدا و خانواده آنها بود، گفت: خانواده شهدای ایرانی نیازمند کمک مالی نیستند و باید به خانواده شهدای غیر ایرانی کمک کرد.

,

"تحکیم وحدت مردم با انقلاب و رهبری" پیام راهپیمایی 22 بهمن بود

, "تحکیم وحدت مردم با انقلاب و رهبری" پیام راهپیمایی 22 بهمن بود,

حجت الاسلام احمد نظری امام جمعه موقت شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مسجد و حسینیه مدرسه قلعه با تقدیر از حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و دشمنان زدند و باعث دلگرمی دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر دنیا شدند.

,

وی با تاکید بر اینکه تحکیم وحدت مردم با انقلاب و رهبری مهم ترین پیام راهپیمایی 22 بهمن بود اظهار کرد: مردم ایران 40 سال است پشت نظام جمهوری اسلامی ایستاده و انقلاب و نظام را تداوم داده اند در هر هر عرصه ای که نیاز به حضور مردم بود با شکوه تر از گذشته خوش درخشیدند و برگ زرینی بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی در تقویم تاریخ درج کردند.

,

خطیب جمعه شاهرود افزود: حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و جشن پیروزی انقلاب باعث بهت و تعجب رسانه ها و شبکه های خارجی شده بود و در رسانه های خارجی نیز انعکاس گسترده ای یافت.

,

نظری در ادامه صحبت های خود با اشاره به موضوع برجام بیان کرد: اینکه عده ای فکر می کنند با مذاکره با دشمن می توان به شرایط بُرد بُرد رسید و مشکلات کشور را حل کرد خیالی باطل و خوش خیالی است و نمی توان با نگاه به دست بیگانه مشکلات کشور را حل کرد بلکه راه حل مشکلات کشور نگاه به درون کشور، ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی است.

,

وی در ادامه با اشاره به بحران آب شهرستان شاهرود افزود: تنها را غلبه بر بحران آب ترویج صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب است.

,

امام جمعه موقت شاهرود بیان کرد: یکی از مسائلی است که کشور در سال های اخیر با آن مواجه است و تنها با صرفه جویی، جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت مصرف آب می توان با این مشکل مقابله کرد.

,

نظری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوع انتقال ادارات کل مستقر در شاهرود به مرکز استان گفت: همه مسئولانی که بر سر کار می آیند از مردم صحبت می کنند و در سخنرانی های خود از تریبون های مختلف بیان می کنند که طرفدار مردم هستیم، استقرار برخی ادارات کل در شهرستان شاهرود مطالبه و درخواست مردمی است و هر مسئولی که از این به بعد درباره انتقال ادارات کل مستقر در شاهرود به مرکز استان صحبت کند در واقع برای مردم ارزش و احترامی قائل نیست.

,

مسئولین با رفع مشکلات قدردان حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی باشند

, مسئولین با رفع مشکلات قدردان حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی باشند,

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر اظهار کرد: در طول 39 سال برخی ها از قطار انقلاب پیاده شدند و در برابر آرمان های امام راحل و شهدا ایستادند.

,

وی با بیان اینکه مسئولین باید همچنان در قطار انقلاب به مسیر ادامه دهند، تاکید کرد: مسئولین باید مراقب باشند با گفتارهای خود، کاری نکنند که موجبات سوء استفاده دشمنان فراهم شود.

,

خطیب جمعه مهدیشهر از حضور تماشایی و بی نظیر مردم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن تقدیر و تشکر کرد و افزود: بین آنهایی که به راهپیمایی آمدند و آنهایی که نیامدند فرق هست چرا که شرکت کنندگان در راهپیمایی طبق آیه قرآن مجاهدین راستین حق می باشند.

,

بارانی ادامه داد: آنهایی که در راهپیمایی  شرکت کردند سه برکت شامل حال آنان می شود، نزد خداوند ترفیع پیدا می کنند، گناهانشان آمرزیده می شود و موجبات رحمت برایشان فراهم می شود.

,

وی، تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و شهدا و امام خامنه ای، خنثی کردن توطئه های دشمنان و بیمه شدن نظام توسط مردم، را از دستاوردهای حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن برشمرد.

,

امام جمعه مهدیشهر اضافه کرد: مردم با حضور پررنگ خود در راهپیمایی 22 بهمن، به وظیفه خود عمل کردند و حال نوبت مسئولین است که به وظیفه عمل کنند و در جهت رونق تولید داخلی، اشتغال و حل مشکلات مردمی بکوشند و با این اقدام قدردان مردم باشند.

,

بارانی همچنین به بیانات امام خامنه ای در دیدار با مسئولین کنگره شهدای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: استفاده از گنجینه دفاع مقدس برای تربیت نسل امروزی، انتقال میراث دفاع مقدس به نسل جدید و الگو گرفتن از انرژی عظیمی که در دفاع مقدس بود برای عبور از مسیرهای سخت، مهمترین نکاتی بود که امام خامنه ای به آن اشاره کردند.

,

 وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نمونه بارزی است که در هر شرایطی از ولی خدا و ولایت، پیروی می کرد که باید همواره ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

,

امام جمعه مهدیشهر همچنین با اشاره به تشییع یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مهدیشهر در روز دوشنبه 30 بهمن ماه، از همه مردم دعوت کرد در این مراسم هر چه باشکوه تر شرکت نمایند.

,

سقوط جنگنده F16 رژیم صهیونیستی قواعد جنگ را به نفع سوریه تغییر داد

, سقوط جنگنده F16 رژیم صهیونیستی قواعد جنگ را به نفع سوریه تغییر داد,

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و دعوت از عموم در مراسم عزاداری آن حضرت گفت: حضرت فاطمه (س) در وصیت نامه شان از حضرت علی(ع) خواستند آن زمان که مرا دفن کردی زود از من جدا مشو؛ و برای من قرآن تلاوت کن؛ چون میت در آن زمان نیاز به انس دارد.

,

وی افزود: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است"پیامبر (ص) در منزل حضرت زهرا(س) در حال وضو گرفتن بود که مشاهده کرد دخترش بسیار نگران است؛ از او دلیلش را سؤال کرد؛ حضرت زهرا(س) جوابی قابل تأمل داد و گفت ترس، حزن، اندوه من به خاطر دست خالی بودنم برای آن دنیا بعد از مرگم است؛ نگرانی از برزخ و از قیامت دارم" که اینها باید برای ما قابل تأمل باشد که اگر ما نیز قیامت را درک کنیم گناه نخواهیم کرد و این درسی بزرگ است که حضرت زهرا(س) با این جمله به ما می دهد.

,

امام جمعه سرخه با قدردانی از حضور مردم سرافراز در راهپیمایی 22 بهمن ماه که با حضور حماسی و دشمن شکن خود در این راهپیمایی برگ زرینی بر دیوان قطور سراسر افتخار ایرانی افزودند؛ گفت: این حضور نشان از امنیت، اقتدار، ثبات در کشور استکه در این اقیانوس پرتلاطم، دسیسه ساز و پرخروش مستحکم رو به جلو در حرکت است و موانع را در هم می شکند تا به ساحل امن برسد.

,

فاطمی بصیر با بیان اینکه این راهپیمایی پرشورتر از سال های قبل بود و جوابی دشمن شکن به توطئه گران و مستکبران بود؛ افزود: مردم نشان دادند که انقلاب بعد از چهل سال زنده و پویاست و این را به رخ دشمنان  کشاندند و مردم نشان دادند که به آرمانها پایبندند؛ مسئولان باید قدر این پدیده بی نظیر را بدانند  با روحیه جهادی به مردم و آرمان های انقلاب خدمت کنند.

,

وی تأکید کرد: حضور پرشور در سراسر کشور و در بعضی از شهرستاان ها به صد درصد هم می رسید این حضو ردر 40 سالگی انقلاب تلاش  دشمنان را ناکام کرد و مردم با این حضور پرجوش و خروش لبیک به امام خود گفتند و بار دیگر با آرمان های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند.

,

امام جمعه سرخه تصریح کرد: مردم خواسته های به حق خود را هرگز به انقلاب گره نمی زنند؛ امام خامنه  ای قبل از راهپیمایی فرمودند باید سفره مردم را از سفره مشتی اغتشاشگر جدا کرد.

,

فاطمی بصیر ضمن تبریک به ملت سوریه افزود: در هفته گذشته سقوط جنگنده اف.16 رژیم صهیونیستی توسط پدافند سوریه انجام شد که این کار قواعد جنگ را به نفع سوریه تغییر داد و سوریه با کمال قدرت توانست جنگنده اسرائیلی را ساقط کند و این نشاندهنده قدرت محور مقاومت است و این نشان می دهد که محور مقاومت قدرتمندتر از گذشته در عملیات های هوایی، زمینی و دریایی ظاهر خواهد شد.

,

برطرف کردن مشکل بیکاری اولویت نخست مسئولان باشد

, برطرف کردن مشکل بیکاری اولویت نخست مسئولان باشد,

حجت الاسلام سید علی رضا آرامی امام جمعه گرمسار در خطبه این هفته نماز جمعه در مسجد جامع گرمسار گفت: نگاه اصلی در اشتغال زایی به دنبال حل این گره مهم در جامعه باشد و بسیاری از جوانان تحصیل کرده با مدارک فوق لیسانس و دکترا و حتی پایین تر در خانه ها بیکارند که حل این مشکل  فارغ التحصیلان بیکار باید یک اولویت مهم باشد.

,

آرامی در ادامه افزود: موضوع رونق اقتصاد و ایجاد طرح های اشتغال زا و حمایت از آن یکی از وظایف مهم مسئولان دستگاه اجرایی است و در این راه باید خود را در حل این مشکل سهیم بدانند.

,

امام جمعه گرمسار به حماسه22 بهمن 96  اشاره و اظهار کرد: ملت ایران اسلامی در 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی حماسه های بزرگ را خلق کردند و این حضور حماسی در راهپیمایی22 بهمن امسال به راستی یک تجدید پیمانی دوباره با آرمان های مقدس انقلاب اسلامی ایران بود.

,

وی در ادامه به دسیسه ها و کینه توزی های دشمنان به رهبری آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و افزود: راه دشمنان ایران اسلامی مخالفت با ارکان اصلی انقلاب که نشات گرفته از اسلام ناب محمدی است نمایان می شود.

,

امام جمعه گرمسار در ادامه ضمن تسلیت ایام فاطمیه  گفت: حضرت زهرا (س) یک الگوی تمام عیار برای بانوان مسلمان و دیگر زنان جهان است و اولین درس باید حجاب و عفاف یک بانو اسلامی باشد چراکه دشمن به دنبال خدشه وارد کردن به شخصیت والای بانوان اسلامی می باشد.

,

سخنان رئیس جمهور بی سلیقگی سیاسی بود

, سخنان رئیس جمهور بی سلیقگی سیاسی بود,

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور شکوهمند مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور زنان دوعالم حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س)، سیره عملی آن حضرت و شخصیت خانوادگی و اجتماعی ایشان را برترین الگو نه تنها برای بانوان مسلمان بلکه برای هر انسان حقیقت جو دانست.

, .,

امام جمعه دامغان ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: سخنان رئیس جمهور در مراسم ۲۲ بهمن بی‌سلیقگی سیاسی بود.

,

حسینیان افزود: سخن از رفراندوم در روز ۲۲ بهمن نه از روی حکمت و نه تدبیر بود بلکه بی سلیقگی سیاسی بود چراکه حضور مردم در این روز تاریخی تایید نظام بود، این حماسه ای که به دست مردم ثبت شد و  تثبیت حاکمیت انجامید که متاسفانه حرف از رفراندوم توسط رئیس جمهور جای بسی تامل دارد.

,

خطیب نماز جمعه ادامه داد: اسم این سخن را که حرف از رفراندوم در حضور آن همه جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی را بی قاعدگی و شلختگی و بی سلیقگی سیاسی می گذارم.

,

وی ضمن محکوم کردن به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران  گفت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران که منجر به شهادت ۴۰ تن از روحانیون و مسئولین در فضای هواپیمایی ایران توسط دشمنان این سرزمین را محکوم و این روزکه بنام روز روحانیت و دفاع مقدس گذاشته شده است را گرامی می داریم.

,

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود: یادی می کنیم از روحانی مجاهد محلاتی، موسوی دامغانی و آقا سید حسن شاهچراغی که در این حادثه شربت شهادت را نوشیدن و به خیل عظیم شهدا پیوستند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتای انگلیس گفت: 3 اسفند مصادف با کودتای انگلیسی رضاخان می باشد که برنامه این کودتا اسلام ستیزی از نوع رضا خانی بود.

,

حسینیان گفت: رضا خان را آوردند تا اسلام را نابود کنند با حمله به فیضیه روحانیت را از بین ببرند، فساد را در جامعه را زیاد کردند، از بین بردن استقلال کشور و از بین بردن اعتماد به نفس بخشی از توطئه آنها بود.

,

وی ادامه داد: کشف حجاب و سلب حقوق ملت، تضعیف روحانیت و در پایان کار نیز انگلیسی ها رضاخان را به جزیره موریس انتقال داده و جواهرات رضاشاه را غارت کردند که این خیانت به ما اسلام و خود رضاخان بود.

,

امام جمعه دامغان گفت: از جوانان می خواهم که تاریخ را مطالعه کنند و ببینید حتی به کسانی که به انگلیسی ها خدمت کردند باز خودشان به وی خیانت کردند و او را غارت کردند که باید از تاریخ عبرت گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه