اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

نسبت به گرانی و اشتغال باید ضربتی عمل کنیم/ مردم در 22 بهمن گُل کاشتند

نسبت به گرانی و اشتغال باید ضربتی عمل کنیم/ مردم در 22 بهمن گُل کاشتند
ائمه جمعه استان مازندران، درخطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، گفتند: مردم در 22 بهمن گُل کاشتند، مسئولان با کار جهادی از مردم عقب نمانند و مطرح‌کنندگان رفراندوم دنبال اهداف حزبی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: سیره حضرت زهرا(س) الگویی برای جامعه بشریت، مسلمین و شیعیان است، فکر نکنیم که زندگی فردی و اجتماعی این حضرت فقط مختص به بانوان است.
 
وی با اشاره به سیره‌های ولایی بانوی اسلام افزود: ازدواج ولایی از نکات مهمی است که در دنیای امروز خانواده‌های دینی و شیعی ما باید به این امر توجه داشته باشند.
 
امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: دنیای امروز ما به گونه‌ای شده است که ملاک و معیار مادیات و مال و ثروت و حساب بانکی شده است.
 
این مسؤول عروسی ولایی را نکات دیگر زندگی حضرت فاطمه عنوان کرد و گفت: بر اساس روایت دختر پیامبر لباسی که پیامبر برای شب عروسی برایش تهیه کرده بود به زنی که نیاز داشت تقدیم کرد.
 
قاسمی با بیان اینکه کسانی که ذهنشان خدایی باشد عملشان هم خدایی است بیان کرد: اگر می‌خواهید انفاق کنید بهترین‌ها را هدیه کنید.
 
وی به خشم نیاوردن ولی امر را از دیگر  سیره‌های حضرت زهرا برشمرد و یاد آور شد: زنان آنچه را که همسر در توان دارد و برایشان فراهم می‌کند سر تعظیم فرو بیاورد و بپذیرند تا همسرش به حرام و گناه نیفتد.
 
امام جمعه موقت شهرستان ساری با اشاره به اینکه حضرت زهرا برای ما الگو باشد خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که امروز جامعه ما را زمین‌گیر کرده است چشم به هم چشمی است.
 
این مسؤول در ادامه با تشکر ویژه از ملت شریف و با بصیرت و ارزشی مردم ایران و شهیدپرور مازندران و مرکز استان به دلیل حضور در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یاد آور شد: روز 22 بهمن مردم ایران گل کاشتند، با این همه تهدید فشار، جمعیت با سلایق مختلف به کف خیابان‌ها آمدند و تماشایی‌ترین حضور را نمایش در آوردند.
 
قاسمی ادامه داد: از گروه‌های سیاسی، حزب‌ها، جناح‌ها دولتمردان و سه قوه این استدعا را دارم این همایش بی‌نظیر مردمی را مال خود ندانند مردم انقلاب، نظام و کشورشان را دوست دارند، تیپ‌های مختلف در راهپیمایی امسال و از هر قشری حضور تماشایی داشتند و به همین خاطر دشمنان سکوت کرده است.
 
وی خطاب به دولتمردان و مسؤولان گفت: مردم در امتحانات پیروزمندند اما مشکل دارند و گرفتارند.
 
امام جمعه موقت ساری ادامه داد: اگر خطبای نماز جمعه از مردم می‌گویند نسبت به جناح خاصی معترض نیستند، هر دولتی سرکار می‌آید باید نوکر این مردم باشد و سر تعظیم در برابر مردم فرو بیاورد.
 
این مسؤول با اشاره به اینکه بازار ارز همانند حباب بالا رفت و دولت و قوه قضاییه وارد میدان شدند و دلال‌ها را دستگیر کردند بیان کرد: در جامعه نسبت به گرانی، اشتغال و بیکاری هم باید ضربتی عمل کنیم نباید این دست و آن دست کرد مردم توقعشان از نظام و دولتمردان این است.
 
قاسمی تصریح کرد: مردم با حضورشان در 22 بهمن نشان دادند که نسبت به اصل نظام و ولایت مطلقه فقیه با هیچ گروهی معامله نخواهند کرد و شعارشان این است که ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.
 
وی در پایان با اشاره به تشییع 11 شهید گمنام در روز سه‌شنبه در مرکز مازندران، گفت: وظیفه‌مان این است که در تشییع این عزیزان شرکت و دوباره با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مسئولان با کار جهادی از مردم عقب نمانند/ مطرح‌کنندگان رفراندوم دنبال اهداف حزبی هستند

, مسئولان با کار جهادی از مردم عقب نمانند/ مطرح‌کنندگان رفراندوم دنبال اهداف حزبی هستند,

حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار با اشاره به راهپیمایی پرشور مردم ایران در 22 بهمن، اظهار کرد: مردم ایران با حضور پرشور در رفراندوم بزرگ جمهوری اسلامی شرکت کردند و به استکبار جهانی این پیام را دادند که اگر این ملت در تنگنای اقتصادی و معیشتی هم باشد هیچگاه دست از آرمان‌های کشور خود نخواهد کشید.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران پیرو خط "حسینی" است، خاطرنشان کرد: مردم ایران با تبعیت از شعار "هیهات منا الذله" بصیرت خود را نشان دادند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: زمانی که ملت ایران احساس کردند افرادی قصد ایجاد چالش برای کشور را دارند با حضور به موقع از بروز اغتشاش جلوگیری کردند.

این مسؤول با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای ملت ایران پس از راهپیمایی 22 بهمن، گفت: رهبری با قدردانی از ملت ایران فرمودند" این انقلاب زنده است و مردم با این جرکت پایبندی به امام راحل را با صدای بلند فریاد کردند و مسئولان در هر سطحی باید قدر این مردم را بدانند و با روحیه جهادی پاسخ این حرکت را بدهند".

جلالی یادآور شد: مسئولان اگر بخواهند از این ملت عقب نمانند باید با فساد و تبعیض مبارزه کنند و همچنین برای خدمت به این ملت خالصانه و جهادی عمل کنند.

وی افزود: کشورهای خارجی در حالی که قصد لاپوشانی این راهپیمایی را داشتند اما این حماسه آنقدر بزرگ بود که قدرت رسانه به سانسور این حرکت نرسید.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به مطرح کردن موضوع رفراندوم توسط برخی از مسئولان، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی موضوع رفراندوم برای موضوعاتی مطرح شده که به بن بست رسیده باشد و با تصویب اکثریت نمایندگان مجلس اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه رفراندوم برای کلیات قانون است، اظهار کرد: اینکه برخی افراد برای خواسته‌های حزبی بخواهند رفراندوم برگزار کنند باید از این مسائل صرف نظر کرده و قاون را به دقت مطالعه کنند.

جلالی با اشاره به سقوط هواپیماهای جنگنده رژیم صهیونستی در سوریه گفت: رژیم صهیونستی به بهانه هدف قراردادن پایگاه‌های ایران در سوریه اقدام به حمله هوایی که با واکنش نیروهای مقاومت رو به رو شدند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مسئولان حق از دست‌رفته مردم جویبار را بازگردانند

, مسئولان حق از دست‌رفته مردم جویبار را بازگردانند,

حجت‌الاسلام محمدتقی نادعلی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان جویبار با تشکر و قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: راهپیمایی امسال در شهرستان جویبار و سراسر کشور بی‌نظیر و کم‌نظیر در طول این سال‌ها بوده است که نشان از اعتقاد و اندیشه ملت ایران است.

وی به سکوت دشمنان ایران در برابر این راهپیمایی اشاره و عنوان کرد: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران در مقابل این حماسه عظیم و بی‌نظیر سکوت کردند و واکنشی نشان ندادند.

امام‌ جمعه جویبار خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرد و آنان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

این مسئول به سخنان وزیر خارجه آمریکا مبنی بر خروج ایرانیان از سوریه اشاره و تصریح کرد: حضور نیروهای ایرانی در سوریه با اجازه و درخواست این دولت بوده است و دولت آمریکا باید پاسخگوی حضور متجاوزانه خود در سوریه و عراق باشد.

نادعلی‌زاده شهرستان جویبار را دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف برای توسعه و پیشرفت دانست و اظهار کرد: وضعیت و شرایط کنونی در جویبار حق مردم این شهرستان نیست و مسئولان باید حق از دست‌رفته مردم جویبار را بازگردانند.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضور مردم در مراسم فاطمیه باید پررنگ باشند چراکه می‌توانند در این ایام به حاجات و برکات سال خود دست یابند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

اعتبارات پایین عمرانی مازندران در سال جدید نشان از مشکل مدیریتی استان دارد

, اعتبارات پایین عمرانی مازندران در سال جدید نشان از مشکل مدیریتی استان دارد, اعتبارات پایین عمرانی مازندران در سال جدید نشان از مشکل مدیریتی استان دارد,

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بابل با تسلیت ایام فاطمیه ااظهار کرد: سبک و سیره فاطمی در جامعه ما باید مورد توجه قرار بگیرد، در ایام شهادت حضرت زهرا(س) اقدام به اقامه شایسته عزا شود و هیات‌ها و مساجد محافل عزای شایسته را برای بهره‌مندی جامعه برگزار کنند.

وی با تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال افزود: راهپیمایی امسال باشکوه غیر قابل توصیف از جهت جمعیتی بود و در حوزه جدیت، شور و نشاط نسبت سالیان قبل بی‌نظیر بود.

امام جمعه بابل ادامه داد: در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جهت کمیت بیشتر از سال گذشته و در سراسر کشور به ویژه در شهر بابل با شور خاص شرکت کردند از آحاد برادران، خواهران، جوان‌ها و نوجوان‌ها در این مراسم بزرگ تشکر می‌کنم، این حرکت نشان‌دهنده پایبندی ملت نسبت به آرمان امام و انقلاب است.

این مسئول تصریح کرد: ریشه انقلاب اسلامی در قلب‌های یکایک ملت ما است، ملت ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن عهده مجددی با آرمان‌های امام و انقلاب بست و به رغم این که مردم گلایه‌های خود را در حوزه معیشت و دیگر مسائل از کلیت انقلاب جدا می کنند این نکته بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: حضور مردم برای کلیت نظام و حمایت از ولایت فقیه بود و نباید این حضور کسان دیگر از مسؤولان را در خواب غفلت فرو ببرد، متاسفانه برخی به جای اینکه از این حضور درس لازم را بگیرند و با جهادی فزون‌تر برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، مسائل فرعی و حاشیه‌ای را مطرح کردند، ملت احتیاج به رفراندوم دیگر ندارد مسؤولان اجرایی، قضایی و مقننه باید با انگیزه قوی‌تر برای حل معضلات مردم همیشه حامی انقلاب تلاش کنند.

خطیب جمعه بابل با انتقاد از اعتبارات پایین مازندران در مباحث عمرانی تاکید کرد: متاسفانه امسال پروژه‌هایی افتتاح شده در دهه فجر استان مازندران قابل قیاس با برخی از شهرهای دیگر نبود، در بعضی از استان‌ها پروژه هایی بزرگی افتتاح شد و خود رئیس‌جمهور به شهرهایی نظیر سیرجان رفت اما با کمال تاسف مجموعه پروژه‌ها در مازندران بسیار اندک بود و باز هم با یک رکود در حوزه عمرانی و طرح‌های توسعه‌ای مواجه هستیم.

وی یادآور شد: ما یک فاصله سوال برانگیز در حوزه اعتبارات در سطح مازندران با دیگر نقاط کشور مواجه هستیم، سوال افکار عمومی استان این است که علت این همه عقب‌ماندگی چیست؟ رشد منفی هم در ضریب اشتغال و هم ضریب اعتبارات استانی مواجه هستیم و این به مدیریت استان بر می‌گردد، از مراکز تحلیل و خبری استان تقاضا داریم این مساله را تحلیل و علت عقب ماندگی و واماندگی را جست‌و جو کنند، عرصه سرمایه‌گذاری در مازندران زیاد است و ظرفیت‌های بالقوه برخوردار هستیم اما این رکود فاحش پذیرفتنی نیست، تا کی مازندران با این وضعیت نا به سامان رو به رو باشد؟

روحانی با نگاه ویژه به وضعیت نامطلوب کمبود ورزشگاه در بابل افزود: در هفته گذشته عده‌ای جوانان و ورزش دوستان از بنده تقاضا کردند تا موضوع عدم ورزشگاه مناسب به ویژه در عرصه فوتبال را بنده به مسؤولان تذکر بدهم، تقاضای این عزیزان تقاضای به حق است، بابل در عرصه ورزشی نسبت به دیگر شهرهای استان بسیار عقب مانده است و وزیر ورزش و جوانان هم در سفر اخیر خود به این شهرستان به این نکته تصریح کردند، مشکل عقب ماندگی شهرستان بابل به رغم اینکه قطب ورزشی استان است و ورزشکاران مطرحی در رشته‌های مختلف در سطح بین‌المللی و رقابت‌های المپیک دارد، اما در عرصه اماکن مناسب ورزشی به ویژه در ورزشگاه فوتبال برای رقابت‌های کشور با محرومیت مضاعف رو به رو است و پاسخگوی تیم‌های صاحب نام این شهرستان نیست، مردم تقاضای عزم جدی برای پایان محرومیت شهرستان در عرصه ورزشی هستند.

وی در پایان با تقدیر از برگزاری تجمع رزمندگان بابل گفت: از دست‌اندرکاران محفل باشکوه تجمع رزمندگان شهرستان بابل و عزیزانی که افتخار حضور در میادین رزم را داشتند، تقدیر می‌کنم، این مراسم با حضور پرشور رزمندگان افتخارآفرین عرصه‌های جبهه‌های رزم با سخنرانی سردار غیب پرور و مداحی حاج صادق آهنگران برگزار شد که حضور مردم بسیار خوب بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه