اخبار داغ

توزیع شیر در مدارس منتفی شد

توزیع شیر در مدارس منتفی شد
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: ستاد تنظیم بازار سوم بهمن‌ماه مصوب کرده بود که یارانه به لبنیات اختصاص یابد، اما این موضوع به دلیل فشار بار مالی برای دولت منتفی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا باکری در مورد آخرین وضعیت تعیین قیمت لبنیات به‌ویژه سه محصول پرمصرف گفت: سوم بهمن‌ماه ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای را داده بود که به لبنیات یارانه اختصاص یابد، اما با توجه به اینکه دولت فشارهای زیادی بابت کمبود بودجه و اختصاص یارانه دارد، این مصوبه را پس گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:‌ هفته گذشته قرار بود با وضعیت قیمت لبنیات در ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری و نهایی شود که به دلیل کثرت موضوعات به دستور جلسه نرسید.

,

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه قیمت شیرخام بعد از دو سال بالاخره به قیمت اصلی خود رسید خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیمات قیمت هر کیلوگرم شیر خام درجه یک که میزان باکتری آن زیر یک میلیون باشد 1440 تومان و بالای یک میلیون باکتری 1320 تومان توسط کارخانجات خریداری خواهد شد.

,

وی در مورد آخرین قیمت محصولات پرمصرف لبنی از جمله ماست و پنیر گفت: سازمان حمایت کار کارشناسی خود را انجام داده و آن را به ستاد تنظیم بازار تقدیم کرده است و باید منتظر بود و دید که چه تصمیمی برای تغییر قیمت گرفته می‌شود.

,

باکری همچنین از اختصاص 180 میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی کارخانجات لبنی خبر داد و گفت: این پول چند روز گذشته به آموزش و پرورش پرداخت شد تا بدهی شیر مدارس از سال گذشته پرداخت شود.

,

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت شیر مدارس امسال به کجا رسید هم گفت: 200 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس امسال بودجه در نظر گرفته شده بود که تأمین نشده است و به همین دلیل خبری از توزیع شیر در مدارس نیست.

,

به گزارش فارس، به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های مصرفی دامداران نسبت به پایین بودن قیمت شیرخام اعتراض کرده و نامه‌ای به ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی ارسال کرده‌اند، درعین‌حال کارخانجات لبنی خواستار افزایش قیمت محصولات پرمصرف ازجمله ماست، پنیر و کره هستند، اما تعیین قیمت نهایی به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه