اخبار داغ

حجت الاسلام رئیسی:

زاویه گرفتن از گفتمان امام  و رهبری باعث به‌وجود آمدن مشکلات است

زاویه گرفتن از گفتمان امام  و رهبری باعث به‌وجود آمدن مشکلات است
تولیت استان قدس رضوی با بیان اینکه مشکلات آنجایی بوده که دست‌اندرکاران از گفتمان امام و رهبری فاصله گرفتند گفت: هر جا مسئولان با رهبری زاویه گرفتند آنجا مشکل داشتیم و بالعکس حوزه‌های موفقیت حوزه‌هایی بوده که به گفتمان امام و رهبری عمل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از اسلامشهر خبر ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ساعاتی پیش در مراسم نخستین سالگرد تدفین شهید هرمز شریفیان در واوان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با اشاره به ابتلا بزرگان و اولیای خداوند مشکلات و مصیبت‌ها اظهار داشت: پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم در ارتباط با ابتلا به‌سختی‌ها فرمودند هیچ پیامبری مانند من اذیت نشد در خصوص امام مجتبی علیه‌السلام آمده است اگر صبر به‌صورت یک مجسم تجسم پیدا می‌کرد امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌شد، امام مجتبی علیه‌السلام در مقابل ابتلا بردباری نشان می‌داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , اسلامشهر خبر , اسلامشهر خبر,  حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ساعاتی پیش در مراسم نخستین سالگرد تدفین شهید هرمز شریفیان در واوان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با اشاره به ابتلا بزرگان و اولیای خداوند مشکلات و مصیبت‌ها اظهار داشت: پیامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم در ارتباط با ابتلا به‌سختی‌ها فرمودند هیچ پیامبری مانند من اذیت نشد در خصوص امام مجتبی علیه‌السلام آمده است اگر صبر به‌صورت یک مجسم تجسم پیدا می‌کرد امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌شد، امام مجتبی علیه‌السلام در مقابل ابتلا بردباری نشان می‌داد.,

وی گفت: در واژگان قرآنی برای اولیا و انبیا چه زن و چه مرد، چه مریم صدیقه و چه همسر فرعون و حتی کسانی که پیامبر نبودند مهم‌ترین رمز موفق آنان موفقیت و بردباری بوده است خداوند متعال برای رسول خود مدالی می‌پسند و این مدال در مقابل همه سختی‌ها ظرفیت ایجاد می‌کند اگر برتر از این مدال بود خداوند برتر از این مدال را به او می‌داد فرمود ما به تو شرح صدر دادیم چون پیامبر بار گرانی را می‌خواهد تحمل کند و آن بار هدایت انسان‌ها است.

,

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: بار سنگین اقتضای ظرفیت می‌کند باید ظرفیت‌سازی کنیم هر باری ظرفیت می‌خواهد هدایت انسان ظرفیت بزرگی می‌خواهد شهدای عالی‌قدر ما که الگوهای ما در زندگی هستند در پرتوی ارتباط با کریمان صاحب کرامت شدند ظرفیت پیدا کردند

,

وی با تأکید بر اینکه هر بخششی کرامت نیست گفت: در عالم انسان‌های اهل بخشش زیاد است اما کریم نیستند بخششی کرامت است که جلوه عبودیت پروردگار و ارتباط با حضرت حق باشد ایستادگی درراه هدفی کرامت است که در ارتباط با اولیای دین و برای خدا باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: بخشش می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد نتیجه بخشش برای خداوند این است که توقعی غیر از خدا نباشد کسی که جان شیرینش را باکرامت کف دست می‌گذارد برای دفاع از دین و ارزش‌های الهی و حاکمیت قرآن و مبارزه با فساد و منکر و حاکمیت معروف‌ها ارزش دارد و خداوند هیچ زمان اجازه زایل شدن آن را نمی‌دهد چون پیروان ثارالله جلوه ثارالله دارند و خونشان ارتباط با خداوند دارد.

,

سخنان این مراسم با اشاره به ریخته شدن خون اباعبدالله در کربلا گفت: حضرت اباعبدالله علیه‌السلام را به شهادت رساندند و اسب بر بدن‌ها تاختند و فرزندان آن حضرت را مورد اهانت قراردادند که نام حسین نماند توانستند؟ ملاصدرا می‌گوید مردان بزرگ دو روز تولد دارد یک روز تولد خودشان و یک روز تولد شخصیتشان. عاشورا روز تولد عاشورایان است نه مرگ عاشوراییان. تا زمین و زمان حبیب و قاسم و علی‌اصغر می‌ماند. عاشورا را عده‌ای می‌خواستند پایان باشد اما آغاز شد.

,

وی تأکید بر اینکه شهدا روز شهادتشان روز تولدشان است خاطرنشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد جلوه‌های وجودی شهدا بیشتر می‌شود خون اباعبدالله از جامعه جهل زدایی کرد این انقلاب اسلامی ما به برکت خود حضرت اباعبدالله علیه‌السلام است انقلاب اسلامی ما موجب بیداری بسیاری در عالم شد یکی از جلوه‌های خون شهدا جهل زدایی است ما الآن گرفتار جاهلیت مدرن هستیم جاهلیتی که همان جاهلیت قدیم بلکه بدتر است فقط چند ویژگی دارد یکی اینکه "ایسم" دارد دوم اینکه اطلاعات و فناوری دارد سومین اینکه قدرت بسیار گسترده رسانه دارد و همچنین پول و امکانات بسیاری دارد.

,

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به نمونه‌هایی از افکار جاهلی در دنیای مدرن گفت: چه کسی می‌پسندد در این عالم مردمی را 70 سال از خانه بیرون کنند و خانه و کاشانه را ویران کنند و بر این کار احساس ظلم نکنند، چه کسی می‌پسندد که در این عالم مردمی مانند بحرین حق رأی دادن نداشته باشند چه کسی می‌پسندد در این عالم هم‌جنس‌بازی، زشت‌ترین عمل جنسی را به‌عنوان نشانه تمدن معرفی کنید این بدترین نوع جاهلیت است فقط خون مطهر شهدا و مقاومت و ایستادگی می‌تواند جهل زدایی کند.

,

وی با اشاره به تغییر رویکرد مردم فلسطین در مواجهه با دشمن گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه فلسطین به مذاکرات بود الآن در لبنان و فلسطین دیگر امیدشان به میزهای مذاکره نیست نگاهشان به مجاهدان درصحنه است در پرتوی انقلاب اسلامی این دیدگاه ایجاد شد. راه پیروزی بر دشمنی که منطق سرش نمی‌شود تنها منطق مقاومت و ایستادگی است که او را وادار به عقب‌نشینی است وگرنه او پایبند به مذاکره و تعهد نیست قرآن می‌فرمایند آن‌ها پیمان‌شکن هستند رهبری بارها فرمود هیچ اعتمادی به آن‌ها ندارد و این برای همه گروه‌های سیاسی اثبات شد که حق با رهبری بود.

,

سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: امروز به برکت خود مطهر شهیدان در عالم بیداری ایجادشده است در یمن بیش از 1000 روز است که در حال مقاومت هستند این بیداری هنوز اول کار است خداوند این‌طور مقرر کرده است که به نام اباعبدالله عالم مطهر شود امروز نظام جمهوری اسلامی تمدنی را برای عالم نوید می‌دهد که حرف نو برای عالم دارد و در مقابل همه تمدن‌هایی که مدعی جهان معاصر هستند یک پیامی دارد.

,

وی اعلام کرد: امروز بر ماست که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افتخارات و عزت را ببینیم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر جا ما گفتمان امام و رهبری را نسخه قراردادیم و عمل کردیم آنجا حوزه موفقیت ما بود چون امام و رهبری به‌عنوان مقتدای این کشور و مردم دلسوزترین به مردم هستند هر چه می‌گویند برای خدا و در جهت رفع مشکلات کشور و رفع تنگناهای مردم است.

,

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: هر جا مشکلی داریم آنجایی بوده که دست‌اندرکاران از گفتمان امام و رهبری فاصله گرفتند هرجا زاویه گرفتند آنجا مشکل داشتیم حوزه‌های موفقیت حوزه‌هایی بوده که به گفتمان امام و رهبری عمل شده است راهبرد عمل و اجرایی کردن گفتمان در تمام لایه‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی در کشور است امروز علی‌رغم خواست دشمنان این کشور به‌پیش می‌رود هر چه آنان دنبال آن هستند که با فتنه ناامید کردن مردم پیش بروند مردم ممکن است گله‌مند باشند اما دلدادگی‌شان به این نظام ثابت است این انقلاب ریشه دارد. هر کس در هر مقامی با خون‌های مطهر شهدا بازی کند یقین بداند خداوند و ملت از این خون‌های مطهر نخواهند گذشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه