اخبار داغ

بارش برف در محورهای کوهستانی استان قزوین

بارش برف در محورهای کوهستانی استان قزوین
-معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قزوین گفت:با ورود سامانه بارشی به استان بارش برف در محورهای کوهستانی بویژه الموت و قزوین به همدان آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد حق لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا و ورود جبهه هوای سرد شاهد بارش برف و باران در برخی محورهای تستان بویژه راههای کوهستانی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اضافه کرد: درگردنه آوج واقع درمحور قزوین به همدان و قسطین لار واقع در محور قزوین- الموت شاهد بارش برف هستیم.

,

حق لطفی یادآورشد: با توجه به بارش برف در مسیرها از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان را دارند درخواست می کنیم پس از اطلاع از وضعیت راهها حتما وسایل گرم و بویژه زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند.

,
 
,
 
,
,
, ,
, ,
 
,

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: تلفن گویای ۱۴۱ برای کسب اطلاعات راههای استان در نظر گرفته شده و شهروندان می توانند پس از کسب اطلاع لازم با احتیاط و رعایت مقررات و توجه به توصیه های ایمنی تردد کنند.

,

وی افزود: با آماده باش کامل تمامی راهدارخانه های استان برای کمکرسانی و امداد جاده ای آماده اند و در خدمت مسافران هستند.

,

سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین هم گفت:به دلیل بارش برف درمحورها و جلوگیری از هرگونه حادثه ای اگر رانندگان زنجیر چرخ نداشته باشند از تردد آنها جلوگیری می کنیم.

,

وی اضافه کرد: سبقت و سرعت غیرمجاز، رعایت نشدن فاصله از خودروی جلویی، صحبت با تلفن همراه از عوامل سوانح جاده است که انتظار داریم رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با احتیاط حرکت کنند.

,

محمد آخوندی کارشناس هواشناسی هم به خبرنگار مهر گفت: سامانه بارشی که از عصر امروز جمعه وارد استان شده قزوین تا اواخر امشب همه نقاط را تحت تاثیر قرار می دهد و تا روز دوشنبه در استان مستقر است.

,

وی بیان کرد: این سامانه بارشی موجب خواهد شد در برخی مناطق شاهد بارش باران و مناطق کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود.

,

کارشناس هواشناسی قزوین تصریح کرد: در روز دوشنه امواج کم دامنه وارد استان می شود که بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و البته احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه ها هم وجود دارد لذا به کسانی که می خواهند از محورهای کوهستانی عبور کنند توصیه می کنیم با احتیاط تردد کنند.

,

وی اضافه کرد: فردا شنبه نیز آسمان قزوین ابری است و بارش هم داریم و دمای هوا کاهش خواهد یافت.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه