اخبار داغ

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی:

شهدا بهترین الگوهای تربیتی برای جامعه امروز هستند/اگر ولی‌فقیه نبود اثری از انقلاب اسلامی باقی نمی ماند

شهدا بهترین الگوهای تربیتی برای جامعه امروز هستند/اگر ولی‌فقیه نبود اثری از انقلاب اسلامی باقی نمی ماند
عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه شهدا بهترین الگوهای تربیتی برای جامعه امروز هستند، گفت:در وصیت‌نامه‌ همه شهدا توصیه به پشتیبانی از ولایت‌فقیه به چشم می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث،حجت‌الاسلام ناصر رفیعی عصر دیروز در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) و گرامیداشت دویست و ده شهید و تجلیل از سردار اشتری که به همت حسینیه بنی فاطمه برگزارشده بود، اظهار کرد: شهدا بهترین الگوهای تربتی برای جامعه امروز ما هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

وی با بیان اینکه بر اساس آیه 111 و 112 سوره توبه 9 ویژگی از اخلاق‌های شهدا شمرده شده است، تصریح کرد: خداوند بدون دلیل خون شهدا را نمی‌خرد، خداوند معامله‌ای زیبا می‌کند و جان شهدا را به بهای بهشت می‌خرد.

,

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: ویژگی‌هایی که قرآن برای شهدا ذکر می‌کند، عبارت‌اند از پشیمانان از گناه، خداپرستان، شاکر نعمت‌، روزه‌داران، نماز با خضوع گزاران، امر به معروف و نهی از منکر کنندگان و نگهبانان حدود الهی‌ هستند.

,

وی ادامه داد: امروز نیاز جامعه و جوانان ما این است که با اخلاق شهدا به مقابله با جنگ نرم دشمن برویم، امروز برای جامعه اسلامی بی‌حیایی، بی‌غیرتی، بی‌عفتی و بی‌حجابی بد است، به کمک پیاده‌سازی و فرهنگ‌سازی اخلاق شهدا در جامعه می‌توانیم رذایل را حذف کنیم.

,

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: شهید زین‌الدین‌ها، شهید همت ها و شهید بابایی‌ها مظهر تواضع، احترام به عالمان، مظهر نماز اول وقت بودند، من از همه مسئولان آموزش‌وپرورش درخواست دارم که وصیت‌نامه شهدا را در متن درس‌های دانش آموزان بگنجانند.

,

وی ابراز کرد: در وصیت‌نامه‌ همه شهدا توصیه به پشتیبانی از ولایت‌فقیه است، امروز افرادی که در زمانی حداقل هشت سال در رأس قوه مجریه بودند غلط زیادی می‌کنند و دست به تضعیف رهبری می‌زنند، اگر نبود ولی‌فقیه اثری از انقلاب اسلامی باقی نمانده بود.

,

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری متأسفانه کسانی که امروز باید خود پاسخگو باشند، در جایگاه مطالبه گری قرار خواهند گرفت، ملت باید قدردان وجود نعمت چنین رهبری باشند.

,

وی اذعان کرد: خانواده شهدا به خود ببالید که اولین خون در راه ولایت را زهرای مرضیه فدا کرد و فرزندان و همسران شما پیروان این بانوی اسلام هستند.

,

کارشناس دینی عنوان کرد: وقتی امام معصومی در جامعه حضور فیزیکی ندارد، باید برای اداره جامعه نزدیک‌ترین فرد از لحاظ تقوا و عدالت و سیاست این مسئولیت را برعهده بگیرد، ولی‌فقیه چنین جایگاهی دارد.

,

وی در ادامه افزود: چنانچه مؤمنین یکسری امور را رعایت کنند، همچون شهید از دنیا رفته‌اند و دارای آن جایگاه ارزشمند هستند، داشتن محبت اهل‌بیت، درخواست توفیق شهادت به‌صورت دائمی در طول عمر و غلبه بر شهوت و کظم غیظ از آن جمله اموری است که چنانچه کسی رعایت کند همچون شهید از دنیا می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه