اخبار داغ

به بهانه اعتصاب اخیر عده ای از پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

اعتصاب پزشک، گروکشی بر سر جان انسان هاست/خیلی از افراد با سهمیه مناطق محروم پزشک شدند

اعتصاب پزشک، گروکشی بر سر جان انسان هاست/خیلی از افراد با سهمیه مناطق محروم پزشک شدند
پزشکانی که در هفته گذشته به بهانه دیرکرد کارانه خود در کلینیک ها و مراکز درمانی دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد حاضر نشدند باید بدانند که پوشیدن لباس خود را مدیون همین مردم محروم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر؛خبر اعتصاب برخی از پزشکان استان کهگیلویه وبویراحمد در هفته اخیر به دلیل تاخیر در واریز کارانه آنها توسط دولت، قلب محرومان و عدالت خواهان  را جریحه دار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

‌بنا بر آمارهای ارائه شده بیش از 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت می‌کنند که بسیاری از این پزشکان وظیفه شناس بوده و حاضر نیستند به قیمت بازی کردن با جان سایر همنوعان ، به مطالبات خود برسند.

,

افکار عمومی استان این حرکت اعتراضی پزشکان را گروکشی مرفهین بی درد قلمداد می کند ودانسته که واکنش های زیادی در رسانه ها و محافل استان به همراه داشت.

,

همه ما می دانیم که پزشکی شغل نیست که برای کمبودهای آن دست به اعتصاب بزنیم، پزشکی یک وظیفه انسان دوستانه و خطیر است که عده ای از نخبگان و فرهیختگان جامعه با قبول تمامی شرایط این وظیفه خطیر و منحصر به فرد، آن را می پذیرند.

,

همه پزشکان قبل از شروع بکار خود سوگند یاد می کنند که "همواره حدود الهی و احکام مقدس دینی را محترم بشمارند، از تضییع حقوق بیماران بپرهیزند و سلامت و بهبود آنان را بر منافع مادی و امیال نفسانی خود مقدم بدارند." هر چند حق قانونی یک پزشک مطالبه حقوق مادی و معنوی خویش به صورت تمام و کمال است، اما آیا اعتصاب برای کارانه این بند از سوگند نامه پزشکان را زیر سوال نمی برد؟
آیا بیمارانی که روزانه به سختی ویزیت پزشکان حتی در  بیمارستانهای دولتی را فراهم می کنند، همه به حق قانونی خود می رسند که این عده از پزشکان مسیر اعتصاب را برای مطالبه گری(شما بخوانید گروکشی) کارانه خود انتخاب کردند؟

,
,

آیا پزشکانی که با ندانم کاری و بازی کردن با جان افراد مستضعف و مستمند، قداست حرفه پزشکی و آبروی چندین ساله پزشکان با اخلاق استان را زیر سوال می برند، تافته جدا بافته از جامعه هستند و نمی بینند در همین استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد صاحبان سخت ترین مشاغل، ماه ها حقوق خود را دریافت نمی کنند؟

,

آیا این دست از پزشکان متوجه نیستند که لباس طبابت را از سهمیه همین مناطق محروم بر تن کردند و اگر در کلانشهرهای دیگر زندگی می کردند، چه بسا هیچگاه خود را در کسوت پزشک نمی دیدند؟آیا قبل از آغاز طبابت در مراجع رسمی نپذیرفتند محرومیتِ محرومان سنگ بنای موفقیت آنهاست، بنا براین ارائه خدمات پزشکی به هنوعان مستمند، نه تنها وظیفه آنهاست بلکه نوعی ادای دین در ازای استفاده از سهمیه همین محرومان  محسوب می شود؟

,

کلام آخر اینکه:
مقام معظم رهبری در باره اهمیت توجه به حقوق بیماران، خطاب به جامعه پزشکی سخنی با این مضمون دارند که " کاری کنیم بیمار جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشد"؛بنابراین پزشکانی که اعتصاب را در روزهای اخیر بهترین راه رسیدن به مطالبات مادی خود فرض کردند، بدانند که به آرمان های مقتدای خود پشت کردند.

,
,

سید علمدار تقوی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه