اخبار داغ

هشدار پلیس فتای زنجان به مسافران نوروزی/ مسافران نوروزی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

هشدار پلیس فتای زنجان به مسافران نوروزی/ مسافران نوروزی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین است، از این رو همشهریان و کاربران مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی ادینه لو امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، درخصوص کلاهبرداران اینترنتی در پوشش تورهای مسافرتی هشدار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

 وی با بیان اینکه با توجه به آغاز سفرهای نوروزی هموطنان به دنبال برنامه ریزی برای سفر هستند و بازار خرید و فروش بلیط و تورهای مسافرتی داغ است، اظهار کرد: درهمین راستا شرکت های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده در فضای سایبر و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی برای تورهای مسافرتی خود هستند که افراد سودجو نیز از روش های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

,

رئیس پلیس فتا استان زنجان ادامه داد: یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین است، از این رو مراقب کلاهبرداران اینترنتی در ایام نوروز باشید.

,

آدینه لو ابراز کرد:  یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بلیط از طریق سایت‌های اینترنتی تقلبی است و با توجه به این موضوع که برای خرید بلیط به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم کنند از این رو کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده کرده و اقدام به سرقت اطلاعات افراد می کنند.

,

وی در توصیه به مسافران نوروزی گفت: هموطنان عزیز دقت داشته باشند برای تهیه بلیط به مراکز و سایت‌های مجاز مراجعه کرده و ازسایت‌های واسط که به‌صورت غیرمجاز اقدام به فروش بلیط و بعضاً گران‌تر از قیمت مصوب ارائه می دهند خودداری کنند.

,

رئیس پلیس فتا استان زنجان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: سعی کنید در مورد تشخیص کلاهبرداری‌های رایج اینترنتی بیشتر اطلاعات کسب کنید و اطلاعات خود را در زمینۀ تشخیص کلاهبرداری‌های رایج اینترنتی افزایش دهید.

,

آدینه لو با بیان اینکه زمان و مکان مراجعه به کافی‌ نت‌ها را در طول سفر یادداشت کنید، گفت: این امر می‌تواند در صورت وقوع جرمی یا هک حساب‌های کاربری شما پلیس را کمک کند تا محل سرقت اطلاعات شما را راحت‌تر پیدا نماید. لذا در طول مسافرت به هر کافی‌نتی که مراجعه می‌کنید آدرس و زمان آن را یادداشت کنید.

,

وی  در پایان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با چنین مواردی به پلیس فتا مراجعه یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی نسبت به اطلاع رسانی  موارد مشکوک اقدام کنید.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه