اخبار داغ

گزارشی از جاده ای که جان می گیرد؛

عرض کم زندگی در محور رودبارجنوب-زهکلوت/برخورد پژو باپیکان ۳کشته برجای گذاشت

عرض کم زندگی در محور رودبارجنوب-زهکلوت/برخورد پژو باپیکان ۳کشته برجای گذاشت
محور رودبارجنوب-زهکلوت به دلیل کم عرض بودن امروز کام مردم را تلخ می‌کند و تعداد زیادی از هموطنان را برای سال‌ها در سوگ عزیزان و بستگان خود می‌نشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما،این روزها حفظ امنیت جانی و روانی انسان‌ها به ویژه در جاده‌های ترانزیتی و پرترددی که از روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ می گذرد از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بیش از گذشته این مهم توجه داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

اما در این میان محور رودبارجنوب-زهکلوت ن که محل عبور بسیاری از خودروها بین چند دو استان کشور است همچنان از توجه مسئولان به دور مانده و این در حالی است که صبر مردمان اطراف این جاده به سر آمده و بارها و بارها اعتراض خود را نسبت به وضعیت این جاده اعلام داشته‌اند.

,

 محور زهکلوت به رودبار جنوب است، روزانه هزاران خودرو سبک و سنگین از این جاده عبور می کنند اما کم عرض بودن جاده موجب شده است هر از چند گاهی مردم این شهرها به دلیل از دست دادن همشهری هایشان در این جاده سیاه پوش شوند.

,

حدود ساعت۲۳شب گذشته در محور رودبارجنوب-زهکلوت حد فاصل روستای(جهاد چاه حسن) یک دستگاه پژو۴۵۰ با وانت پیکان شاخ به شاخ شدند که متاسفانه ۳نفر در دم جان باختند.

,
یکی از خانواده‌های داغدار محور رودبارجنوب-زهکلوت در گفت و گو با خبرنگار رودبار ما گفت: این جاده به دلیل وجود آسفالت‌های کم‌عمر و پف کرده واز سویی دیگر به خاطر کم‌عرضی از خطرناکترین جاده‌های استان است.
,
سابقی افزود: محور رودبارجنوب-زهکلوت ۶۵کیلومتر است که حادثه‌خیز بودن این محور به دلیل عرض کم آن است.
,
 
,
وی گفت: دلیل دیگری برای حادثه‌خیز بودن این محور آسفالت‌های نامرغوب این مسیر است و نداشتن اتوبان در این محور آمار تلفات جاده‌ای را در مسیرهای پرتردد به بیشترین حد فوتی می‌رساند.
,

علی ای حال، این جاده القاب بسیاری همچون جاده وحشت و جاده مرگ را نیز به خود گرفته و حتی بعضاً در برخی از محافل و مجالس نیز کم از حوادث جاده‌ای و کشته و زخمی شدن هموطنان در محور پر خطر و پرحادثه این شهرستان سخن به میان نیامده است اما هنوز هم آش همان آش و کاسه همان کاسه است و باز هم تصادفات و حوادث نا‌گوار جاده های شهرستان را جولان می‌دهند و گویا نمی‌توانیم ترمز این حوادث را بکشیم.

,

شاید میزان کشته و زخمی شدن هموطنان در روزها و ماه های اخیر تنها آماری باشد که از حوادث مختلف در دفتر متولیان جاده به ثبت می رسد اما هرگز از توسعه و دوبانده و عریض کردن این محور سخن و عمل جدی به میان نمی آید و این جاده ها در سکوت و بی تدبیری مسئولان هر روز جان می گیرد و شکار جان انسان ها توسط غولهای آهنی و محورهای غیراستاندارد نیز چشم مسئولان را برای دیدن این حوادث انسانی سنگین تر کرده است و این جاده مرگ همین فرداست که دوباره جانی را بگیرند و خانواده ای را داغدار کند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه