اخبار داغ

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ماهان:

نیروگاه خورشیدی ماهان بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران/منطقه ماهان جزو بهترین مناطق دنیا از نظر دریافت انرژی خورشیدی است

نیروگاه خورشیدی ماهان بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران/منطقه ماهان جزو بهترین مناطق دنیا از نظر دریافت انرژی خورشیدی است
مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ماهان با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی ماهان به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران است،گفت:میزان تولید انرژی این نیروگاه که دو طرف جاده واقع شده است در مجموع 20 مگا وات می باشد که به شبکه تحویل داده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛مرتضی شانی مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ماهان در جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی ماهان به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران است، اظهار کرد:میزان تولید انرژی این نیروگاه که دو طرف جاده واقع شده است در مجموع 20 مگا وات می باشد که به شبکه  تحویل داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

شانی با اشاره به اینکه برای این منظور 22 هکتار زمین مورد استفاده قرار گرفته شده، تصریح کرد: به منظور تولید روزانه 20 مگا وات انرژی در این نیروگاه 76912 پانل خورشیدی نصب و  حدود 21 هزار پایه کوبیده شده  و میزان سرمایه گذاری خارجی این پروژه 27 میلیون دلار می باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری این پروژه در حال حاضر بی رقیب می باشد، عنوان کرد:همچنین تا مدت های دیگر پروژه نیروگاه خورشیدی ماهان بی رقیب خواهد ماند چرا که با استفاده از تجربیات علمی اخذ شده  از این پروژه در نظر داریم که از دو روز آینده در حدود 7 کیلومتری همین مکان نیروگاه دیگری با ظرفیت 100 مگا وات ایجاد کنیم.

,

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ماهان ادامه داد: این نیروگاه 100 مگا واتی به نوبه خود تکنولوژی مدرن است و فرقی که با جاهای دیگر  خواهد داشت این است که پست این نیروگاه را خودمان خواهیم ساخت که  جدیدترین و مدرن ترین مهندسی برق است و از دو روز آینده تست های لازم را بر روی آن انجام خواهیم داد.

,

شانی در خصوص کار کرد این نیروگاه خورشیدی بیان کرد:این نیروگاه از زمان طلوع آفتاب شروع به تولید انرژی میکند و در اواسط روز به بالاترین مقدار خود میرسد و در هنگام غروب خورشید هم خاموش می شود.

,

وی افزود:در روز زمانی که نیروگاه تولید انرژی می کند این انرژی را به پست تحویل شبکه میدهم و با توجه به اینکه پست نزدیک ما می باشد انرژی زیادی را برای انتقال مصرف نمیکنیم ولی در خصوص پروژه جدیدی که در دست اقدام داریم حدود 20 کیلومتر با پست شهاب فاصله دارد که برای این منظور علاوه بر اینکه پست انتقال ،خط انتقال را هم ایجاد خواهیم کرد.

,

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ماهان گفت:ما تنها شرکتی هستیم که میتوانیم این خط بیست کیلومتری را اجرا کرده و کابل های انتقال را به گونه انتخاب کنیم که بتوانیم در آینده به دیگر پروژه ها سرویس دهیم به این معنا اگر در آن منطقه نیروگاه جدیدی احداث شود و اگر بخواهد انرژی خود را انتقال دهد ما می توانیم این انتقال را برای آنها انجام دهیم .

,

شانی ابراز کرد:پروژه نیروگاه خورشیدی ماهان توسط وزیر نیرو طی چهار ماه گذشته به بهره برداری رسید و تا حال به صورت مداوم و بدون مشکل کار میکند و تعداد نفراتی که برای بهره برداری آموزش داده ایم پنج نفر است و این نیروها می توانند برای مدت طولانی این دو نیروگاه را نگه دارند.

,

وی با اشاره به اینکه دوره گارانتی این نیروگاه بیست سال است و  این پنل ها به مدت بیست سال کار خواهند کرد، گفت: کثیف شدن پنل ها یکی از مشکلاتی است که در خصوص این نیروگاه خورشیدی وجود دارد که این پانل ها را  هر سه ماه یک بار  تمیز می کنیم و تا به الان مشکلی برای تمیز کردن آنها نداشته ایم.

,

شانی با اشاره به شرایط جغرافیایی در مراکز تحقیقاتی و علمی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این نقطه از جمله نقاط ذوزنقه طلایی برای دریافت انرژی خورشیدی است، چهار پارامتر بسیار مهم برای ایجاد این نیروگاه وجود داردکه بسیار مهم می باشد.

,

مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی ماهان ابراز کرد:ارتفاع از سطح دریا که این مکان حدود 1800 متر ارتفاع از سطح دریا دارد، تمیز بودن هوا و وزیدن نسیم به منظور افزایش راندمان این صفحات بسیار مهم است چرا که به هنگام دریافت انرژی از خورشید داغ می شوند و این نسیم کمک به خنک شدن آنها می کند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:زیر پنل ها و صفحات را در طبیعت زمین را در کمترین مقدار بهم زده ایم که این شرایط از نظر دریافت انرژی با محیط زیست مطابقت دارد و این منطقه جزو بهترین مناطق دنیا از نظر دریافت انرژی خورشیدی شناخته شده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه