اخبار داغ

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان:

اخطار بازرسی اصناف اصفهان به فروشندگان ادوات دخانیات/ پروانه کسبی با عنوان فروش ادوات محصولات دخانی وجود ندارد

اخطار بازرسی اصناف اصفهان به فروشندگان ادوات دخانیات/ پروانه کسبی با عنوان فروش ادوات محصولات دخانی وجود ندارد
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان گفت: برای مقابله با ترویج قلیان و دخانیات غیر مجاز، طبق قانون اخطار جمع آوری از سوی بازرسی و نظارت بر اصناف استان به همه فروشندگانی که مغازه فروش ادوات دخانیات دارند داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد محمدی فشارکی در گفتگو با صدای سلامت، درباره وضعیت دخانیات و قلیان در اصفهان اظهار کرد: قلیان و دخانیات یکی از تهدیدهای جدی سلامت خانواده ها و جوانان است و از طرفی هم یکی از شاخصه های جنگ نرم اعتیاد بشمار می رود که دشمن به خوبی روی آن کار می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

وی ادامه داد: ارتش سرخ شوروی 20 سال با افغانستان جنگ داشت و بعد از 20 سال عقب نشینی کرد که آن وقت قدرتمند ترین ارتش جهان بود و روستاهایی که اطراف مرز بودند مواد مخدر به سربازان ارتش سرخ می دادند و رئیس حمهور شوروی به این نتیجه رسید که باید برگردند؛ چرا که این ها معتاد به کشور باز می گردند.

,

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف استان اصفهان خاطر نشان کرد: برای مقابله با ترویج قلیان و دخانیات غیر مجاز، طبق قانون اخطار جمع آوری از سوی بازرسی و نظارت بر اصناف استان به همه فروشندگانی که مغازه فروش ادوات دخانیات دارند صادر شده است که پس از آن تعدادی از این ادوات از سطح این مراکز جمع آوری شده و برخی را پلمپ کردیم.

,

محمدی فشارکی ادامه داد: سال گذشته فقط از فروشندگان ادوات دخانیات 566 مورد بازرسی داشتیم که در این بازرسی ها 23 پرونده تشکیل شد.

,

وی افزود: این افراد پروانه فروش دخانیات و ذغال می گیرند که می توانند سیگار و تنباکو و ذغال بفروشند و اصلاً پروانه کسبی با عنوان فروش ادوات دخانیات نداریم؛ پس واحد صنفی که قلیان بفروشد ممنوع است و از هیچ اتحادیه ای هم نمی تواند پروانه کسب بگیرد.

,

محمدی فشارکی خاطر نشان کرد: پروانه کسب فروش سیگار و تنباکو هم به اتحادیه عطار و سقط فروشان مربوط است و فروشندگان باید کارت دخانیات هم داشته باشد.

,

این مسئول تصریح کرد: تعدادی از این مغازه ها در اصفهان خودشان جمع کردند و پرونده هایی در زمینه قاچاق در سیگار، تنباکو، قلیان و قلیان شارژی هم تشکیل دادیم که در سال 96 برای همین موضوع 882 بازرسی داشتیم و به 48 پرونده رسیدگی شد.

,

وی ادامه داد: بازرسی ها باعث شد تا 112 واحد صنفی فروش ادوات اخطار گرفتند و 44 واحد هم پلمپ شدند و 26 واحد نیز جمع کردند.

,

رئیس باررسی و نظارت بر اصناف در پایان اعلام کرد: اتحادیه مواد غذایی هم اجازه دارد که به سوپر مواد غذایی ها کارت دخانیات بدهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه