اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد؛

چوب مافیای خودرو، لای چرخ «رنو»/سود بازار انحصاری در جیب مدیران دولتی

چوب مافیای خودرو، لای چرخ «رنو»/سود بازار انحصاری در جیب مدیران دولتی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کارشکنی مافیای خودرو برای سرمایه‌گذاری «رنو» در ساوه گفت: خودروسازان خارجی برای نزدیک شدن به بازار مصرف خاورمیانه، در سایر کشورهای منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند و زیاد معطل نمی‌مانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار نارخبر، با اشاره به سخنان مدیرعامل ایران خودرو در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران درباره ضرورت خصوصی سازی برای نجات این صنعت کشور گفت: بالاخره خود مدیران خودروسازی حاضر به قبول ناکارآمدی مدیریت دولتی شدند ولی خصوصی سازی باید شفاف و از طریق صداوسیما اطلاع رسانی شود تا خودروسازی به دست مدیران اهل و کار بلد برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر,

وی با تاکید بر اینکه مدیریت دولتی در هیچ کشوری موفق نبوده است، افزود: با توجه به ارزان بودن انرژی و نیروی انسانی ماهر، ایران بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری و صادرات است.

,

بازار انحصاری؛ بزرگترین چالش بی‌کیفیتی خودروها

, بازار انحصاری؛ بزرگترین چالش بی‌کیفیتی خودروها, بازار انحصاری؛ بزرگترین چالش بی‌کیفیتی خودروها,

منصوری بیان کرد: بازار انحصاری خودرو، کمکی به پیشرفت این صنعت بزرگ داخلی نکرد و با وجود قیمت ۶ برابری دلار در برابر ریال در یک دهه اخیر که می‌توانست سکوی رشد صادرات شود، شاهد بی‌برنامگی مدیران دولتی بودیم.

,

وی ادامه داد: شرکت های ژاپنی، بهترین خودرو را در حد ۱۰ هزار دلار می فروشند و به کارگران هم حقوق رژیایی ۴ هزار دلاری می دهند ولی در ایران هنوز خودروی بی کیفیت را به زور در بازار انحصاری می‌فروشند.

,

مدیران دولتی، عزم جدی برای رقابت با بازار خارجی را ندارند​/سود اصلی بازار خودرو در جیب مدیران دولتی

, مدیران دولتی، عزم جدی برای رقابت با بازار خارجی را ندارند​/سود اصلی بازار خودرو در جیب مدیران دولتی, مدیران دولتی، , عزم جدی برای رقابت با بازار خارجی را ندارند​/سود اصلی بازار خودرو در جیب مدیران دولتی,

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی دلیل موفقیت خودروسازان ژاپنی را افزایش بهره وری، استفاده از فناوری نوین و ساختار مالی صحیح دانست و افزود: چند دهه تجربه خودروسازی دولتی نشان می دهد که این مدیران عزم جدی برای رقابت با بازار خارجی را ندارند؛ چراکه حُکم مهمان را در مدیریت شرکت ها دارند و بابت زیان دهی در شرکت های مختلف، جریمه نمی شوند.

,

منصوری با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری برای نجات اقتصاد کشور اظهار کرد: باید سرمایه گذاران خارجی یا ایرانیانی را که توان تولید خودروی باکیفیت را دارند برای سرمایه گذاری در کشور ترغیب کرد و مانع از سنگ اندازی مافیای خودرو شد.

,

مردم نباید تاوان ضعف مدیران دولتی را بدهند/ضرورت حمایت از اشتغالزایی و صادرات

, مردم نباید تاوان ضعف مدیران دولتی را بدهند/, مردم نباید تاوان ضعف مدیران دولتی را بدهند/, ضرورت حمایت از اشتغالزایی و صادرات , ضرورت حمایت از اشتغالزایی و صادرات,

وی ادامه داد: مردم نباید تاوان ضعف مدیران دولتی را بدهند، و باید از تجربیات تلخ اقتصادهای دولتی جهان استفاده کرد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سرمایه گذاری که برای کارگران ایرانی اشتغالزایی کند و با صادرات محصولات خود ارزآوری برای کشور داشته باشد باید مورد حمایت قرار گیرد.

,

وی افزود: سرمایه گذار خارجی باید به طور مستقیم سرمایه خود را در ایران درگیر کند و متعهد به صادرات باشد.

,

منصوری بیان کرد: در برابر تحریم ها همانطور که تاکنون درایت کردیم باید هوشمندانه عمل کنیم و کشورهای اروپایی را تشویق به سرمایه گذاری مستقیم کرده تا در برابر تحریم ها شاهد مقاومت خود آنها باشیم.

,

وی ادامه داد: چنانچه قطعه ساز داخلی ما بتواند قطعه خودروهای صادراتی را بسازد در آن صورت است که می تواند مستقیم از شرکتهای دنیا سفارش بگیرد.

,

کارشکنی مافیای خودرو برای سرمایه‌گذاری «رنو» در ساوه

, کارشکنی مافیای خودرو برای سرمایه‌گذاری «رنو» در ساوه , کارشکنی مافیای خودرو برای سرمایه‌گذاری «رنو» در ساوه,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کارشکنی مافیای خودرو برای سرمایه گذاری «رنو» در ساوه اظهار کرد: اگر با خودروسازان خارجی تعامل نکنیم، آنها برای نزدیک شدن به بازار مصرف خاورمیانه در سایر کشورهای منطقه سرمایه گذاری می کنند و زیاد معطل نمی مانند.

,

وی افزود: در قرارداد قبلی با «پژو» تجربه تلخی داشتیم که با اعمال تحریم های جدید ما را رها کردند، ولی در قرارداد با «رنو» سرمایه آنها را می خواهیم تبدیل به ساختمان و قطعه کنیم و تحریم های جدید، عطف به گذشته نمی شود.

,

منصوری با بیان اینکه در حال حاضر قطعه سازان توان صادرات ندارند، گفت: برای اینکه فقط بازار داخلی را در اختیار خارجی ها نگذاریم، «رنو» متعهد شده است که ۳۰ درصد تولید را صادر کند این امر وقتی محقق می شود که قطعه سازان داخلی را آموزش داده باشند تا بتوانند قطعه با کیفیت برای صادرات بسازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه