اخبار داغ

وقتی ماموران آتش نشانی را یک باغبان و یک راننده تشکیل می‌دهند!

وقتی ماموران آتش نشانی را یک باغبان و یک راننده تشکیل می‌دهند!
چندی پیش در روستای همت آباد شهرستان مه ولات انفجاری رخ داد که به دلیل نبود امکانات و مامور آتش نشانی و عدم همکاری مسئولان ذی‌ربط، مشکلات بسیاری برای حادثه دیدگان به وجود آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سیمای مه ولات، روستای همت آباد مه ولات با 350 خانوار و جمعیت 1700 نفر در 15 کیلومتری شهر فیض آّباد به سمت شهرستان کاشمر قرار دارد که باتوجه به قرار گرفتن این روستا در کنار گذر جاده پرتردد فیض آباد به کاشمر به دلیل تصادفات زیاد و آتش سوزی در این روستا نیاز است ایستگاه بین جاده ای اورژانس 115 و خانه آتش نشانی در محور فیض آباد به کاشمر احداث شود تا این مشکلاتی که امروز مردم روستای همت آباد گریبانگیرشان را گرفته، کاهش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمای مه ولات,

 

,

خودروهای شهرداری اجازه اطفاع حریق نداشتند!

, خودروهای شهرداری اجازه اطفاع حریق نداشتند!,

 

,

محمد علی پور، ساکن روستای همت آباد به خبرنگار این رسانه گفت: چندی پیش که بر اثر وقوع انفجار در یکی از منازل مسکونی در این روستا حادثه آتش سوزی در محل رخ داد، دو روز پس از این رخ داد به مسئولان اعتراض کردم.

,

 

,

وی در خصوص جواب شهردار در پاسخ به گلایه اش می گوید: شهردار فیض آباد به من گفت ماشین های شهرداری اجازه نداشته اند برای خاموش کردن به روستای همت آباد بیایند و ابتدا باید با فرماندار برای اعزام آتش نشانی به روستاها مکاتبه کنم و فرماندار اگر اجازه داد ماشین آتش نشانی اعزام می شود!.

,

 

,

وقتی ماموران آتش نشانی را یک باغبان و یک راننده تشکیل می‌دهند!

, وقتی ماموران آتش نشانی را یک باغبان و یک راننده تشکیل می‌دهند!,

 

,

علی پور درباره کمبود نیروی آتش نشانی در حادثه انفجار در این روستا خطاب به شهردار می گوید: ماشین آتش نشانی در زمان مراجعه به روستای همت آباد فقط یک نیرو داشته که این فرد نیروی باغبانی شهرداری و دیگری راننده نعش کش شهرداری بوده که بعد از حضور 15 دقیقه ای ماشین آتش نشانی، آتش تمام خانه را فرا گرفته بود.

,

 

,

وی گفت: جعفری شهردار فیض آباد در جواب سوال های من گفت مشکل از خود روستای همت آباد است؛ باید اعضای شورا و دهیار پیگیر یک ماشین آتش نشانی برای روستا باشند.

,

 

,

مسئولان شهرستان از کنار این اتفاق به راحتی عبور کردند

, مسئولان شهرستان از کنار این اتفاق به راحتی عبور کردند,

 

,

روحانی روستای همت آباد گفت: روز حادثه در ابتدای این انفجار من در روستا نبودم وقتی آمدم با تعریف موضوع توسط دوستان متاسف شدم.

,

 

,

حجت الاسلام حسن صادقیان افزود: توقع ما از مسئولین که دائم دم از حمایت مردم می زنند توجه بیشتر به روستاها است.

,

 

,

وی با اشاره به حادثه انفجار دو بشکه بنزین می گوید: در این حادثه 9 نفر مجروح شده اند و هیچ یک از مسئولین نیامدند بپرسند چه اتفاقی در همت آباد رخ داده است و خیلی راحت از کنار این حادثه گذشتند.

,

 

,

این روحانی در خصوص بی اعتنایی مسئولین شهرستان در رابطه با واقعه آتش سوزی در این روستا افزود: جای بسی تاسف است برای مسئولان یک شهرستان که نتواند یک آتش سوزی را مدیریت کنند!!.

,

 

,

از شورای روستا می‌خواهم پیگیر موضوع باشند

, از شورای روستا می‌خواهم پیگیر موضوع باشند,

 

,

وی یادآور شد: در مسجد روستا اعلام کرده ام دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا پیگیر موضوع باشند و از مسئولان درباره کوتاهی در این حادثه جواب بخواهند و مردم نیز مطالبه گر باشند.

,

 

,

حجت الاسلام صادقیان افزود: چنانچه کسی در این آتش سوزی یا انفجار جان خودش را از دست می داد و به دو یا چند خانه دیگر سرایت می کرد چه کسی جوابگو بود؟!.

,

 

,

این روحانی تصریح کرد: مسئولی گفته اصلا وظیفه نبوده ماشین آتش نشانی اعزام کنیم(!)؛ پس ماشین های آتش نشانی در داخل شهر فیض آباد برای کجا هست(؟)، چنانچه وظیفه شما نبود چرا ماشین اعزام کردید و یا اگر اعزام کردین چرا نیرو نداشته و راننده خودش به تنهایی آمده آتش به این عظمت خاموش کرده است.

,

 

,

حسن محمدزاده، عضو شورای همت آباد به مهم ترین خواسته اهالی این روستا اشاره کرد و اظهار داشت: در آتش سوزی روستای همت آباد 9 نفر مصدوم شدند که حال شش نفر طبیعی بوده و سه نفر دچار سوختگی شدیدی شدند که در منزل تحت مداوا هستند.

,

 

,

وی به عدم توجه مسئولان به  این ماجرا اشاره کرد و ادامه داد: این اولین آتش سوزی در همت آباد نیست و نخواهد بود؛ پیش از این حادثه، سه مورد آتش سوزی دیگر در روستا وجود داشته که متاسفانه کارآمدی آتش نشانی فیض آباد در این راستا ضعیف بوده است.

,

 

,

در صورت به‌جا بودن اعتراضات به شهرداری تذکر خواهیم داد!!

, در صورت به‌جا بودن اعتراضات به شهرداری تذکر خواهیم داد!!,

 

,

در ادامه اشوری فر، معاون فرماندار شهرستان مه ولات در خصوص این اتفاق گفت: در وهله اول دپو و فروش بنزین توسط این فرد در روستای همت آباد در منزل تخلف بوده است.

,

 

,

اشوری فر در خصوص برگزاری دوره آموزش برای نیروی های آتش نشانی افزود: سازمان آتش نشانی شهرستان باید در حد نیاز و اعتبارات خود اقدام به برگزاری دوره آموزشی و خرید تجهیزات کند.

,

 

,

وی با بیان این نکته که شهرداری خارج از محدوده قانونی خودش نمی تواند خدمات رسانی کند، یادآور شد: برای خروج از محدوده شهری آتش نشانی باید با فرمانداری هماهنگ کند و این در حالی است که قبل از اینکه فرمانداری به آتش نشانی اجازه دهد این خودورها در محل حضور داشتند.

,

 

,

معاون فرماندار شهرستان مه ولا با اشاره به گلایه های اعضای شورای و مردم همت آباد در خصوص عملکرد ضعیف نیروهای آتش نشانی شهرداری فیض آباد، افزود: با توجه به مشکلات نیروی های آتش نشانی و خود خودروها در حال بررسی و پیگیری هستیم که چنانچه گلایه ها به جا بود به شهرداری تذکر خواهیم داد.

,

 

,

پیگیری این حادثه، وظیفه شهرداری مه ولات نبوده است

, پیگیری این حادثه، وظیفه شهرداری مه ولات نبوده است,

 

,

جعفری، شهردار فیض آباد در مورد خدمات شهرداری ها یادآور شد: نیروهای خدماتی شهرداری ها فقط می توانند در حوزه داخل شهر فعالیت داشته باشند و فعالیت غیر از حوزه شهری و خارج از محدوده بدون اجازه فرمانداری امکان ندارد.

,

 

,

وی ادامه داد: در روز حادثه همکاران اعزامی دچار حادثه شدند و این در حالی بود که پیگیری این موضوع عملا وظیفه آتش نشانی مه ولات نبوده است.

,

 

,

جعفری یادآور شد: با بخشداری توافقی صورت گرفته تا ببخشداری یک خودوروی آتش نشانی در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم خدات بهتری به روستاهای شهرستان ارائه کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

   

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه