اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی :

حضرت زهرا (س) در اوج قله رفیع بندگی خداوند است / آحاد ملت باید از فاطمه الزهرا (س) درس ولایت مداری بگیرند

حضرت زهرا (س) در اوج قله رفیع بندگی خداوند است / آحاد ملت باید از فاطمه الزهرا (س) درس ولایت مداری بگیرند
کارشناس مسائل مذهبی گفت : معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) در کلام خداوند و معصومین (ع) بسیار مبسوط و گسترده است و بندگی آن حضرت توسط آن بزرگواران برای ما بیان شده است که حضرت فاطمه الزهرا (س) در اوج قله رفیع بندگی خداوند است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار کرمان ۱۴۰۰  ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) اظهار داشت : شخصیت حضرت زهرا (س) فراتر از درک ما انسان هاست و ایشان را خالقش خداوند متعال ،  پدر بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) ، مولا علی (ع) و فرزندانش شناختند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار , کرمان ۱۴۰۰  , کرمان ۱۴۰۰  , ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) اظهار داشت : شخصیت حضرت زهرا (س) فراتر از درک ما انسان هاست و ایشان را خالقش خداوند متعال ،  پدر بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) ، مولا علی (ع) و فرزندانش شناختند .,

وی گفت : معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) در کلام خداوند و معصومین (ع) بسیار مبسوط و گسترده است و بندگی آن حضرت توسط آن بزرگواران برای ما بیان شده است که حضرت فاطمه الزهرا (س) در اوج قله رفیع بندگی خداوند است .

,

امام جمعه شهرستان بم خاطر نشان کرد : زمانی که پیامبر اکرم (ص) به فاطمه می فرماید فاطمه جان جناب جبرئیل مشرف شده و خداوند به شما پیام رسانده که فاطمه چه حاجتی دارد که من آن را برآورده کنم حضرت می فرمایند خدایا نهایت آرزوی من خود تو هستی و خود تو را می خواهیم و فراتر از همه آرزوها خود خداوند است .

,

دانشی با اشاره به این که آدم ها هر کدام یکسری آمال ها و آرزوها دارند ، یادآور شد : آن آمال ها و آرزو ها هستند که به آدمی ارزش می دهند و این بدان معناست که همه چیزهای ظاهری دنیوی و امور زودگذری هستند و حضرت زهرا (س) به ما درس می دهد که ارزش واقعی و عشق واقعی به ذات اقدس الهی است .

,

وی ادامه داد : انجام واجبات بر هر مسلمانی واجب است و معصومین (ع) بندگی خداوند و عبادت به او را عشق می ورزند و حضرت زهرا (س) از شدت عبادت پاهایش ورم می کرد و ما باید از این درس بگیریم و حداقل واجباتمان را به خوبی انجام دهیم .

,

کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که حیای زهرای مرضیه (س) در برابر خداوند نمونه است ، تشریح کرد : حضرت نسبت به  نعمت هایی که خداوند به او داده است بی تفاوت نیست و در برابر پدر بزرگوار و همسر گرامی خود اطاعت و حرف شنوی دارد و در برابر نیازهای زندگی خود حیا  .

,

امام جمعه شهرستان بم ابراز داشت : ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) برای همگان درس بزرگی است زیرا در زندگی شخصی خود در تعامل با همسر و فرزندانشان همیشه احترام وجود داشت و حضرت حتی در گفتن نیازهای زندگی خود به مولا علی (ع) خجالت می کشید و به مولا علی (ع) می گفت من نمی توانم از شما چیزی درخواست کنم که می دانم نمی توانی آن را تهیه نمایید.

,

دانشی توضیح داد : معمولا زندگی انسان ها فراز و فرودهای بسیاری دارد و زمانی پیش می آید که در خانه چیزی وجود نداشته باشد و فاطمه زهرا (س) علارغم این که نفقه زن و فرزند بر شوهرش واجب است حضرت شکم گرسنه می ماند و حتی نان خوردن خودش را از مولا علی (ع) درخواست نمی کرد و می گفت من حیا می کنم از این که شما نمی توانی آن را تهیه کنی .

,

وی افزود : اکنون ما باید زندگی خود را با زندگی حضرت زهرا (س) تطبیق دهیم ولی متاسفانه امروزه چه بسیار خانواده هایی که به خاطر نداشتن جهیزیه جواب رد به خواستگاران خود می دهند یا با هزار زحمت جهیزیه مفصل امروزی را تهیه می کنند که بسیاری از آن ها نبودنش بر زندگی تاثیری ندارد .

,

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد : امروزه اختلاف بین زن و شوهر در خانواده ها به خاطر توقع های بی جا و زیاده خواهی است که از همدیگر دارند و بسیاری از اختلافات به خاطر چشم و هم چشمی هایی است که در اثر مدشدن به وجود می آید .

,

امام جمعه شهرستان بم در رابطه با ابعاد سیاسی زندگی حضرت زهرا (س) اظهار کرد : حضرت زهرا (س) اوج شخصیتی زن را زمانی می داند که زن داخل خانه باشد و تا ضرورت اقتضا نکرده در معرض دید نامحرم قرار نگیرد اما از طرفی می بینیم در جایی که ضرورت داشته حضرت با حفظ همه جوانب شخصیتی زن مسئولیت های اجتماعی را بر عهده داشته است و در کمک به مجروحین و یاری رسول خدا پرداخته است.

,

دانشی خاطر نشان کرد : وصیت حضرت زهرا (س) به این که من را شبانه غسل ، کفن و دفن کنید و قبر من مخفی باشد خود یک وصیت سیاسی است و برای همیشه تاریخ یک سوال باقی می ماند چرا حضرت می خواسته که قبرشان مخفی باشد و چرا چنین وصیتی داشته اند .

,

وی افزود : حضرت زهرا (س) یاری رهبری خود را سوای این که زن و شوهر هستند وظیفه خود می داند و همواره مطیع و حرف شنوی از امام خود دارد و به امام علی (ع) می فرمایند جانم فدای شما اگر در خیر و خوبی باشید من در کنار شما هستم و اگر در شرایط ناخوشی و شر و بدی باشید باز هم شما را تنها نمی گذارم و همراه شما هستم و این ولایت مداری زهرای مرضیه را نشان می دهد .

,

امام جمعه شهرستان بم در پایان گفت :  از ملت عزیزمان و هم استانی های خود به دلیل شرکت در راهپیمایی تماشایی ۲۲بهمن تشکر می کنم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری حالا دیگر وقت این است که دولتمردان ما قدردان این ملت باشند و به آن ها خدمت کنند و آحاد ملت و دولت درس ولایت مداری را از فاطمه الزهرا (س) بگیرند و همواره پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به مملکت ما آسیبی نرسد .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه