اخبار داغ

شهردار لطف آباد خبر داد؛

احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در لطف آباد درگز

احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در لطف آباد درگز
درگز- شهردار لطف آباد با تاکید بر وجود ظرفیت‌های مناسب برای ایجاد یک مجتمع گلخانه‌ای در لطف آباد، گفت: قصد داریم با راه اندازی این مجتمع، کمکی به کاهش دغدغه‌های شهروندان در زمینه اشتغال داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر؛ مرتضی هاشم نیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به ظرفیت بالای جمعیتی آسیای میانه به عنوان بازاری مناسب، از پیگیری ها برای احداث بزرگترین مجتمع تولید محصولات گلخانه ای در شهر لطف آباد خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

 

,

وی تصریح کرد: شهر مرزی لطف آباد، شمال شرقی ترین نقطه کشور است که با فاصله 22 کیلومتری از شهرستان درگز به مرزهای کشور ترکمنستان منتهی می شود.

,

 

,

شهردار لطف آباد عنوان کرد: این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرها محسوب شده و مدرسه سنایی آن دومین مدرسه کشور پس از دارالفنون اصفهان است.

,

 

,

هاشم نیا افزود: با توجه به مجاورت این شهر با ترکمنستان و فعال بودن گمرک لطف آباد، در رتبه سوم فعالیتهای پایانه ای و ترانزیت کالا در کشور قرار داریم که این مساله ظرفیت خوبی را در منطقه ایجاد کرده است.

,

 

,

وی تبیین کرد: روزانه تعداد 400 دستگاه تریلی وارد گمرگ لطف آباد می شود که حدود 74 شرکت حمل و نقل فعال، به عنوان نماینده، امورات گمرکی آنها را انجام می دهند.

,

 

,

شهردار لطف آباد با تاکید بر وجود ظرفیت های مناسب برای ایجاد یک مجتمع گلخانه ای در لطف آباد، عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان نهادهای دولتی و غیر دولتی لطف آباد، قصد داریم یک شورای سرمایه گذاری تشکیل داده و از نخبگان و صاحب نظران دعوت به عمل آوریم تا ضمن راه اندازی این مجتمع، کمکی به کاهش دغدغه های شهروندان در زمینه اشتغال داشته باشیم.

,

 

,

هاشم نیا گفت: در همین راستا زمینی به مساحت سه هکتار به همراه تمام امکانات از جمله چاه آب، برق، گاز و ساختمان آماده با 200 متر زیربنا برای این مجتمع در نظر گرفته شده که نیازمندی های اولیه احداث گلخانه را مرتفع می کند؛ وجود پایانه مرزی هم باعث تسهیل ترانزیت و صادرات تولیدات این گلخانه شده و شرایط خوبی را برای تحقق اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

,

 

,

وی با اشاره به آمادگی شهرداری لطف آباد برای جلب مشارکت ها در اجرای این پروژه، عنوان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته و تدوین طرح توجیهی مجتمع گلخانه ای، برای احداث هر هکتار از این گلخانه حدود 300 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

,

 

,

شهردار لطف آباد اظهار کرد: وجود امام زاده محمد دیباج (ع)، منطقه زیبای شیلگان دره و قزقان دره و حتی پتانسیل بازارچه مرزی لطف آباد از جمله ظرفیتهای بسیار خوبی است که می تواند در جذب گردشگر به این منطقه نقش موثری داشته باشد.

,

 

,

هاشم نیا در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما در شهرداری، استفاده حداکثری از ظرفیت قابل اطمینان و تسهیلات قابل ارائه توسط سازمان همیاری است که امیدواریم با توجه به نیازهای اساسی ما در حوزه ماشین آلات و ایجاد تاسیسات شن و ماسه، مشارکت و همیاری موثری را از این نهاد در جهت رشد و توسعه شهر لطف آباد شاهد باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه