اخبار داغ

کارشناس مسائل خانواده:

عذرخواهی و تعهد معقول باعث صمیمت پایدار در زندگی مشترک می شود

عذرخواهی و تعهد معقول باعث صمیمت پایدار در زندگی مشترک می شود
کارشناس مسائل خانواده، گفت: زوج های جوان برای به دست آوردن اعتماد از دست رفته در رابطه باید به قول و قرارشان دوباره متعهد شوند و افراد خطاکار می توانند با یک تعهد جدید دوباره دل همسر خود را به دست آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان، اعتماد در زندگی مشترک زیربنای اصلی رابطه است و اگر اعتماد بین زوجین وجود نداشته باشد به طور حتم رابطه آنان به جایی نخواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,

زمانی که اعتماد از بین می رود شک و بدبینی وارد زندگی مشترک می شود که همین امر منجر به از بین رفتن صمیمت بین زوجین و شروع اختلافات است.

,

بی اعتمادی باعث می شود زن یا مرد نتواند با شریک زندگی خود گفتگوی موثری داشته باشد و هنگام گفت و گو فقط به ذهنیت منفی خود رجوع کند و نتواند تحلیل درستی از صحبت های شریک زندگی خود داشته باشد.

,

اولین تاثیر منفی از بین رفتن اعتماد در زندگی مشترک سرد شدن رابطه است که همین امر همه زوایای زندگی مشترک را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

,

مریم یزدان پناه، کارشناس مسائل خانواده معتقد است که آموختن تکنیک ها و مهارت ها در زندگی مشترک کمک شایانی به زوجین می کند و در گام اول باید دید چه چیزی موجب از بین رفتن اعتماد زوجین شده است.

,

وی در گفتگو با خبرنگار آرمان زنان، افزود: گاهی تنها یک ضربه کوچک می تواند اعتماد طرف مقابل را از بین ببرد و بدیهی است که منجر به ایجاد مسائل بغرنج شود در این صورت زوجین باید هر چه سریع تر برای رفع کدورت و بازگرداندن اعتماد از بین رفته تلاش کنند و برای این امر راه های موثری وجود دارد.

,

وی ادامه داد: برنامه هدفمند برای بازگرداندن اعتماد طرفین این است که هر کدام از زوجین که قراری را زیر پا گذاشته و عهدشکنی کرده مسئولیت عمل خود را بپذیرد و با خود و شریک زندگیش صادقانه برخورد کند و در گام دوم اشتباهاتش را جبران کند.

,

به گفته وی، البته برخی اشتباهات ممکن است قابل جبران نباشد اما دلیل بر عدم تلاش برای جبران نمی شود بلکه باید هر کاری که از دست فرد برمی آید برای رضایت شریک زندگیش انجام دهد.

,

این روانشناس خاطرنشان کرد: یک عذرخواهی صمیمانه گاهی می تواند اعتماد از بین رفته را بازگرداند و زندگی را تغییر دهد، اما برخی از افراد تصور می کنند با عذرخواهی تحقیر می شوند که این تفکر اشتباهی است و افرادی که از نظر عقلی رشد کرده اند می دانند که هنگام خطا بهترین رفتار عذرخواهی کردن و پذیرفتن اشتباه است.

,

یزدان پناه به جوانان توصیه کرد: برای به دست آوردن اعتماد از دست رفته در رابطه باید به قول و قرارشان دوباره متعهد شوند و افراد خطاکار می توانند با یک تعهد جدید دوباره دل همسر خود را به دست آورند.

,

بر این اساس، با توجه به آمار افزایش طلاق از قبیل طلاق رسمی و حتی طلاق عاطفی نیاز است که زوجین اشتباهات خود را بی اهمیت جلوه ندهند و موجب برانگیخته شدن احساس ناخوشایند در شریک زندگی خود نشوند.

,

افراد می توانند با پذیرش اشتباهات، عذرخواهی و تعهد معقول باعث تحکیم روابط و صمیمت پایدار در زندگی مشترک خود شوند.

,

انتهای پیام/آرمان زنان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه