اخبار داغ

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای کرج خبر داد

توزیع ناعادلانه حقوق در شهرداری/ مجلس و دولت درباره آلودگی هوا صرفا شعار دادند

توزیع ناعادلانه حقوق در شهرداری/ مجلس و دولت درباره آلودگی هوا صرفا شعار دادند
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج: شورای شهر کرج شهرداری را مکلف کرد نظام برنامه ای پیش بینی کند تا بودجه 97 خود را مبتنی بر برش برنامه ای به شورای شهر ابلاغ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتر یک; طی روزهای اخیر نشست مدیریت شهری کرج در راستای بررسی برنامه 5 ساله شهر کرج با حضور عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج و مهدی مرادی مشاور این کمیسیون در دفتر یکی از احزاب برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

زارع در این نشست با اشاره به اینکه در شورا باید نقد و دعواهای حرفه ای وجود داشته باشد درباره اقدامات شورا گفت: لغو برخی از مصوبات دوره قبل 80 میلیارد تومان از سرمایه های شهر را ذخیره کرد و انضباط بخشی به مسائل و پاسخگو کردن مدیران دستاوردهای دوره پنجم است.

,

وی افزود: در بررسی متمم بودجه خواسته شخصی از اعضای شورا مطرح نیست و از اولین مصوبه های شورای شهر این بود که شهرداری را مکلف کرد تا نظام برنامه ای پیش بینی کند تا بودجه 97 خود را مبتنی بر برش برنامه ای به شورای شهر ابلاغ کند.

,

زارع با اشاره به اینکه شورا و شهرداری اسبق فعالیت های عمرانی و نرم افزاری مهمی انجام دادند اظهار داشت: با توجه به عدم پیوستگی منجر به ارائه خدمات برای مردم نشد چرا که هزینه های زیادی برای ترافیک شد اما ترافیک کاهش پیدا نکرد و آلودگی هوا افزایش یافت که علت آن عدم شناسایی دقیق اولویت ها بود و همبستگی در سازمان شهرداری وجود نداشت.

,

وی تصریح کرد: نظام برنامه ریزی مدیریت شهری ایران با دیگر کشورها متفاوت است و شاخص های اقتصاد کلان تغییراتی دارند که شهرداری از آن منتفع می شوند اما در کشور ما اینگونه نیست.

,

زارع فقدان مدیریت متمرکز را عامل بروز مشکلات بغرنج شهری دانست و گفت: تهیه برنامه راهبردی عملیاتی مطالبه شورای پیشین بود اما کمیسیون تخصصی برای آن وقت اختصاص نداد و شهرداری با این مهم مقابله کرد البته امروز این نگرانی وجود دارد که شهرداری ما را در مقابل عمل انجام شده قرار ندهد.

,

وی افزود: شهر ما مریض است لذا در ابتدا به درمان و سپس به تعالی نیاز دارد چرا که شهری با تعداد روزهای آلوده 50 روز ناسالم است مریض تلقی می شود و زیست پذیری آن نازل است.

,

زارع اظهار داشت: طی 5 ماهه اخیر موارد دنبال شده موضوعاتی است که توسط مردم پیشنهاد شد و در قالب طرح و لایحه به شهرداری توصیه شد لذا اگر ما نگاه برنامه ای با توقع حداقلی باشیم مطلوب تر از فقدان برنامه است.

,

وی  با اشاره به اینکه منابع در دسترس ما قابل توجه نیست تصریح کرد: سال 94 کل درآمد نقدی شهرداری کرج 830 میلیارد تومان بود اما در سال 95 به 860 میلیارد تومان افزایش یافت که در این سال تقریبا هزینه های نگهداری کرج 800 میلیارد تومان بود لذا شورا و شهرداری پیشین 860 میلیارد تومان را 1400 میلیارد تومان بستند و بودجه نقدی شهرداری دو برابر شد.

,

زارع گفت: از ابتدای سال تا ماه پنجم افت شدیدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم و شهرداری با این درآمد خود ممکن است نتواند حتی هزینه های جاری خود را تامین کند و تورم بودجه های نگهداری شهر نیز بسیار شدید بوده است و از 400 میلیارد در دو الی سه سال به 900 میلیارد تومان رسیده است.

,

وی یک هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر کرج را رقم قابل توجهی دانست و افزود: در تلاش هستیم تا در برنامه 5 ساله شهرداری را به انضباط بکشانیم و این مهم نیازمند نیروی انسانی مناسب و ساختاری چابک است و در متمم بودجه توانستیم 85 میلیارد تومان از هزینه های جاری کاهش دهیم چرا که هزینه های شهرداری اسمی بوده و در آن انحراف وجود دارد و ما توانستیم این مهم را محقق کنیم اما کک شهرداری هم نگزید.

,

زارع توزیع حقوق در شهرداری را ناعادلانه عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که کمتر کار می کنند دریافتی بیشتری دارند لذا در تلاش برای درآمدهای پایدار هستیم و با خام فروشی مخالفیم چرا که در شهرهای ایجاد شهرداری به دنبال فروش شهر با عناوین ماده 100 و ... است.

,

وی تصریح کرد: سال 63 مصوب شد شهرداری ها مستقل شوند اما هیچ تسهیلاتی برای ایجاد درآمد در اختیار آنها قرار نگرفت و دولت تا کنون نتوانسته است لایحه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را به تصویب برساند.

,

زارع گفت: سهم شهرداری از پروژه مترو 1600 میلیارد تومان است و این یعنی دست و بال ما بسته شده است لذا باید محیطی سالم برای سرمایه گذار ایجاد کنیم و در حوزه ایجاد درآمد برای شهرداری و مدیریت آلودگی هوا به مجلس و دولت نقد وارد است چرا که صرفا شعار داده اند.

,

وی افزود: حل مشکلات نسبی ما 25 هزار میلیارد تومان نیاز دارد لذا باید توجه بخش خصوصی را به این مهم جلب کرد و باید بستر زمینه همدلی و همراهی را فراهم آورد و نگاه به مدیریت شهری سیاسی نباشد و فساد را باید کاهش دهیم.

,

زارع در خاتمه اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرداری کرج این است که 340 فرایند کاری داریم اما 60 مورد آن فسادپذیر است و سرمایه گذار دیپلماسی خاصی نیاز داد اما هنوز این فضا ایجاد نشده است چرا که درگاه مشخصی برای این مهم وجود ندارد تا زمینه رانت برداشته شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه