اخبار داغ

اجرای طرح بازآفرینی شهری در بیجار/ 40 درصد مردم بیجار در بافت های فرسوده زندگی می کنند

اجرای طرح بازآفرینی شهری در بیجار/ 40 درصد مردم بیجار در بافت های فرسوده زندگی می کنند
بیش از 15 هزار نفر از جمعیت شهری بیجار در این مناطق فرسوده زندگی می کنند که علیرغم عدم رعایت ضوابط فنی وشهرسازی نیاز به توجه و هزینه شهری بیشتری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بیجار بام ایران ، احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرها از موضوعات کلیدی در زمینه توسعه شهری است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

شهر بیجار  یک هزار و 388 هکتار است که 198 هکتار آن بصورت بافت فرسوده است.

,

بیش از 15 هزار نفر از جمعیت شهری بیجار در این مناطق ساکن هستند،که علیرغم عدم رعایت ضوابط فنی وشهرسازی نیاز به توجه و هزینه شهری بیشتری دارند.

,

 

,

, ,


بافت های فرسوده خود به نوعی تهدید در سیستم شهری به حساب می آیند که با کوچکترین تهدیدات طبیعی بیشترین خطر را می پذیرند و در صورت دیگر ساخت و سازهای انبوه به جای بافت های فرسوده که آنهم استحکام آنچنانی ندارد و به نوعی دیگر در زمان تهدیدات طبیعی موجب بروز خطر می شوند.

,
,


در مورد بیشترین بافت فرسوده در شهر بیجار در واقع نمی توان به یک منطقه اشاره کرد اما بیشترین سیمای شهر بیجار بجز شهرک های که از دهه اواسط 70 ساخته شده دارای بافتی قدیمی می باشد .

,
,


اما عمر بناهای ما که در حدود 30 سال به بالا که نسبت بنای فرسوده را به آن میدهیم براثر بدساختن می باشد که مشابه همین بناها در کشورهای اروپایی عمری بیش از 5 برابر را خواهند داشت ، اینجاست ما منابع ملی ، پول و عمرمان را هدر می دهیم.

,
,


در 18 بهمن 96 به دستور رئیس جمهور طرح بازآفرینی شهری در 9 استان کشور کلید خورد که استان کردستان نیز یکی از این استان های پایلوت است که شهر بیجار به نمایندگی از هفت شهر استان کردستان میزبان اجرای این طرح معرفی شده است.

,
,


با حضور شرکت مشاوره ای نگین شهر و اعدادی از مسئولان استان و شهرستان بیجار جلسه ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده و تاریخی شهر بیجار در شهرداری این شهر برگزار شد.

,
,

 

,

, ,


بافت مرکزی بیجار سند هویت این شهر است

,
, بافت مرکزی بیجار سند هویت این شهر است,


محمد حسین محبیان در این نشست با بیان اینکه منطقه مرکزی بیجار دارای بافت فرسوده و تاریخی است ، از اجرای این طرح در این مکان جهت استفاده بهینه نام برد.

,
,


وی گفت: بافت مرکزی در محدوده بازار یکی از فضاهای تاریخی و قدیمی این شهر است که از آن بعنوان سند هویت شهر بیجار گروس می توان نام برد.

,
,


معاون فرماندار بیجار ادامه داد: در شهر بیجار 20 درصد بافت شهری فرسوده تاریخی که 40 درصد جمعیت در آن حضور دارند طرح بازآفرینی شهری اجرا می گردد.

,
,

 

,

, ,


طرح بازآفرینی شهری از سال آینده در بیجار آغاز می شود

,
, طرح بازآفرینی شهری از سال آینده در بیجار آغاز می شود,


شهردار بیجار نیز در این جلسه از آغاز طرح مطالعاتی این طرح در یکسال گذشته خبر داد و بیان داشت: با برآورده شدن اعتبارات مورد نیاز، طرح بازآفرینی بافت های فرسوده و تاریخی شهر بیجار آغاز می شود.

,
,


وی تاکید کرد: با اجرای طرح بازآفرینی شهری، ساکنان این مناطق از حداقل های دسترسی به خدمات شهری و امکانات محله ای بهره مند خواهند شد.

,
,


بیگ محمدپور افزود: شهرداری بعنوان حاکمیت محلی شهری با همکاری سایر ادارات در راستای تقویت و اجرای این طرح تمام تلاش خود را بکار می گیرد.

,
,


شهردار بیجار با تاکید بر اینکه احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرها از موضوعات کلیدی در زمینه توسعه شهری است،افزود: بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و انبوه سازی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود بخشیدن به بافت های فرسوده است.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه