اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

رعایت حجاب برای مرد و زن در جامعه اسلامی یکسان است

رعایت حجاب برای مرد و زن در جامعه اسلامی یکسان است
استاد حوزه و نماینده مجلس خبرگان رهبری، گفت: هیچ شخصی در جامعه اسلامی نمی‌تواند پوششی خلاف احکام اسلامی داشته باشد و اگر کسی از این قوانین پیروی نکرد به یقین بر خلاف فطرت و وجدان، عمل خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در مراسم عزای حضرت زهرا(س) در حسینیه جوادالائمه اصفهان، با اشاره به اینکه آن حضرت مظهر عفت و پاکدامنی و حجاب بود، اظهار کرد: باید با حضور در محافل عزای فاطمی برای الگوسازی سیره آن حضرت برای نوجوانان تلاش کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

وی با بیان اینکه یکی از نکات سیره آن بانوی اسلام بحث حجاب اسلامی است، گفت: داخل منزل، افراد حق آزادی دارند و می توانند پوشش بیرون از منزل را در داخل منزل نداشته باشند و این در حالی است که در داخل منزل نامحرم حضور نداشته باشد.

,

آیت الله مهدوی بیان کرد: اگر شخصی خواست وارد منزل کسی شود باید حتماً اجازه بگیرد و از مالک اجازه ورود بخواهد، البته بدانیم که مالکیت افراد در این جهان در طول مالکیت خداوند قرار دارد و مطلق و صد در صد نیست و نباید این مالکیت به کسی ضرر و زیانی وارد کند.

,

امام جمعه موقت اصفهان، عنوان کرد: خانه حریم افراد است و کسی نمی‌تواند بی‌اجازه وارد شود و این در حالی است که ورود به اماکن عمومی در جامعه اسلامی ما نیاز به اجازه برای وارد شدن ندارد.

,

عضو خبرگان رهبری افزود: هیچ شخصی در جامعه اسلامی نمی‌تواند پوششی خلاف احکام اسلامی داشته باشد و اگر کسی از این قوانین پیروی نکرد به یقین بر خلاف فطرت و وجدان عمل خواهد کرد.

,

وی با اشاره به آیات و روایات اظهار کرد: مردانی که شهوترانی را اساس زندگی خود قرار داده اند، عقل خود را از دست داده و همانند حیوانی هستند که تنها کارهای غیر عقلانی انجام می‌دهند.

,

آیت الله مهدوی در ادامه بیان کرد: حجاب یک امر تاریخی است و محدود به هیچ دورانی نیست، لذا قبل از دین اسلام نیز حجاب وجود داشته و نزول قرآن تنها مؤکد بر حجاب بوده است.

,

وی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید: در خانه‌هایی که مال شما نیست وارد نشوید حتی اگر درب خانه باز بود و ما شما را از این امر به شدت نهی می‌کنیم.

,

امام‌جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: چگونه وقتی لباسی را روی طناب می‌اندازیم، طناب از ارتباط با این لباس خوش‌حال نمی‌شود و زمانی که آن را برمی‌داریم، ناراحت نمی‌شود؛ چون این لباس فقط با جسم طناب ارتباط پیدا می‌کند و طناب روحی ندارد که خوشحال یا ناراحت شود.

,

وی اضافه کرد: انسان نیز باید با لباسی که با بدنش ارتباط پیدا می‌کند، این‌گونه باشد؛ یعنی فقط با جسمش ارتباط پیدا کند نه با روح او، نشانه‌ی این حالت هم این است که مثلاً اگر لباس نو بپوشد، خوش‌حال نشود و اگر فردا این لباس را از او بگیرند، ناراحت نشود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه