اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

از هر 5 ایرانی یک نفر مبتلا به افسردگی است/ شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان

از هر 5 ایرانی یک نفر مبتلا به افسردگی است/ شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ابتلای 300 میلیون نفر در دنیا به افسردگی گفت: براساس آخرین بررسی های انجام شده در ایران از هر 5 نفر یک نفر به افسردگی مبتلاست و میزان شیوع آن در خانم ها دو برابر آقایان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار محمد حسن امامیان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صبح امروز در آیین افتتاحیه پانزدهمین سمینار کشوری دانش و تندرستی با محوریت افسردگی به میزبانی این دانشگاه با اشاره به ثبت 12 مورد اختراع در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از این تعداد 5 اختراع توسط دانشجویان به ثبت رسید که یا خود به تنهایی آن را انجام داده و یا با همکاری اساتید به انجام رسانده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

تکیه بر دانش و فناوری موجب استقلال کشور است

, تکیه بر دانش و فناوری موجب استقلال کشور است,

وی با بیان اینکه مسیر انجام فعالیت های پژوهشی در دانشگاه های سراسر کشور ادامه دارد و چشم انداز خوبی برای آن متصور است اظهار کرد: انجام فعالیت های پژوهشی و ثبت اختراع در دانشگاه های مختلف بیانگر آن است که دانشگاه به غیر از کمیت به کیفیت، نیازهای کشور و تبدیل دانش به ثروت نیز توجه کرده است با نیازهای کشور آشناست و به خوبی درک کرده است آنچه باعث استقلال کشور در دنیا می شود تکیه بر دانش و فناوری است.

,

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به وضعیت علم و طبقه بندی بین المللی کشورها افزود: کشور ما با 49 هزار و 500 مقاله در رتبه اول منطقه و رتبه شانزدهم جهان قرار گرفته است که نشانگر نگاه جدی به مقوله پژوهش علیرغم کمبودهای موجود است.

,

شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان است

, شیوع افسردگی در زنان دو برابر مردان است,

امامیان در ادامه صحبت های خود در خصوص سمینار دانش و تندرستی که 15 سال است در دانشگاه های کشور برگزار می شود افزود: این سمینار مهم ترین رخداد پژوهشی است که تمام مراحل آن  ستوسط دانشجویان انتخاب می شود لذا بر اساس شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2017 موضوع افسردگی محور این همایش قرار گرفت.

,

وی با بیان اینکه افسردگی مشکل جدی بسیاری از کشورهاست بیان کرد: بیش از 300 میلیون نفر در دنیا به این بیماری گرفتارند و ایران نیز جزو کشورهایی است که شیوع اضطراب و افسردگی در بین افراد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و نیاز به توجه و کار بیشتر دارد.

,

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: براساس آخرین بررسی های انجام شده در کشور ما از هر 5 نفر یک نفر به افسردگی مبتلاست و میزان شیوع آن در خانم ها دو برابر آقایان است.

,

امامیان تاکید کرد: خانم ها در هر جامعه ای محور اصلی و هدایت کننده همه اعضای جامعه هستند و نیاز است به بحث پیشگیری، درمان، علل، آسیب ها و انجام اقدامات و مداخلات مؤثر در زمینه افسردگی توجه بیشتر داشته باشیم.

,

پانزدهمین سمینار کشوری دانش و تندرستی با محوریت افسردگی صبح امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آغاز به کار کرد و دانشجویان سراسر کشور دستاوردها و پژوهش های خود را در این زمینه به مدت دو روز به بحث و تبادل نظر می گذارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه