اخبار داغ

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

دنیاگرایی برخی از مسئولان تهدیدی برای جامعه انقلابی است

دنیاگرایی برخی از مسئولان تهدیدی برای جامعه انقلابی است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دنیاگرایی و توجه به زر و زیور دنیا از جانب برخی مسئولان تهدیدی برای جامعه انقلابی محسوب می شود و خطرناک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ظهر امروز در بیست و دومین یادواره شهدای لاسجرد و شش شهید گمنام این روستا؛ که در آستان مقدس امامزادگان سیدرضا و سیدعلی اکبر(ع) و گلزار شهدای لاسجرد با حضور پرشور مردم ولایتمدار این روستا برگزار شد، اظهار کرد: شهدا جزء فرزندان ولایی حضرت زهرا (س) هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه،,

وی افزود: قرآن در مورد پیامبر اعظم (ص) می فرماید "پیامبر برای شما الگو است؛ اگر با انگیزه دیدار با خداوند متعال و بهشت جاودان زندگی می کنید؛ سراسر زندگی پیامبر برای شما الگوست".

,

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: در مورد حضرت صدیقه اطهر نیز بیاناتی از فرزندان رشید آن حضرت آمده که حضرت زهرا(س) الگوست؛ امام حسن عسکری (ع) می فرماید "ما حجت های خدا هستیم بر مردم و مادرمان فاطمه حجت خداست"؛ یا امام زمان (عج) آخرین ذخیره الهی نیز می فرمایند" دختر پیامبر(ص) برای من اسوه است".

,

وی بیان کرد: در زندگی انسانها فراز و نشیب های زیادی پیش می آید؛ زمانی انسان به صورت مجرد زندگی می کند؛ زمانی متأهل و عیال وار است؛ زمانی تمکن مالی دارد؛ زمانی ممکن است تمکن مالی نداشته باشد؛ زمانی سالم و جوان، فعال و پرکار است، ممکن است در زمان دیگری این شرایط را نداشته باشد؛در همه این مراحل اصولی باید در زندگی انسان حاکم باشد.

,

زندگی حضرت زهرا(س) الگو برای بشریت است

, زندگی حضرت زهرا(س) الگو برای بشریت است,

سعیدی اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا(س) الگو برای بشریت است؛ و حال ما باید چگونه عمل کنیم که زندگی آن حضرت نقشه راه ما باشد و زندگی ما بر اساس زندگی حضرت زهرا(س) رقم بخورد.

,

وی بیان کرد: چهار مقطع در زندگی فاطمه (س) مشاهده می شود؛ بخش اول از تولد تا هجرت است؛ که چندسالی طول می کشد؛ مرحوم کلینی تاریخ حضرت زهرا(س) را سال پنجم بعثت می داند؛ سال پنجم بعثت در حقیقت سخت ترین شرایطی است که برای پیامبر (س) فراهم است؛ یعنی پیامبر اعظم مأمور شده دعوت خود را به صورت پنهانی به عمل آورد؛ فردسازی را دنبال کند؛ انسان ها را متحول کند؛ در چنین شرایطی رژیم حاکم بر شبه جزیره عربستان یا همان حجاز در مقابل این حرکت چگونه عکس العمل نشان می دهد.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: چندسالی که حضرت زهرا(س) در دوران طفولیت زندگی می کند؛ در سخت ترین شرایط در کنار پدر بزرگوارشان بودند؛ در شعب ابی طالب سخت ترین شرایط را تحمل کرده است؛ دو اتفاق برای بستگان پیامبر رخ داد؛ یکی حادثه فوت حضرت خدیجه یعنی فاطمه در پنج سالگی مادرش را از دست داد و حضرت علی(ع) در سن 19 سالگی پدرشان ابوطالب را از دست دادند.

,

سعیدی بیان کرد: از این جا به بعد این فرزند پنج ساله نقش مادری را برای پیامبری ایفا می کند؛ چه در شعب چه بعد از فراغت از شعب این دختر در سخت ترین شرایط زیر سخت ترین محاصره ها در کنار پدر مانده و تربیت شده است؛ و می شود گفت این دوران؛ دوران تکوین توحید و رشد نیروهای انقلابی بود و از طرفی دوران فشار مضاعف ابوجهل ها و ابولهب ها بر هسته اولیه انقلابی و اسلامی بود.

,

وی گفت: دوران بعدی زندگی حضرت زهرا(س) از هجرت تا فتح مکه است که پیامبر(ص) به سمت مدینه حرکت می کند؛ بعد از ایشان حضرت علی(ع) و زهرا(س) نیز همین تکلیف را انجام می دهند؛ اینجا ملاک حضرت زهرا(س) این بود که ابتدا توجه به ذات باری تعالی هیچ چیزی برای حضرت زهرا(س) به جز توجه به خداوند ملاک نیست این مهمترین درس است که فرازمانی و فرامکانی است؛ دومین نکته قابل توجه نیز همراهی و همسویی با پیامبر(ص) یعنی رهبری نه بعنوان تنها پدر به عنوان پیشوا و ملاک حجیت حرکت پدربزرگوارشان؛ حضرت زهرا (س) می توانست بگوید که من در مکه می مانم؛ اما با جمع دیگری از مسلمانان فاصله 80 فرسخی را طی و به مدینه آمدند؛ این دوره دوره ای متفاوت با دوره نخست است؛ اما ملاک ها تفاوت ندارد؛ اینجا همه کسانی که در کنار پیامبر بودند؛ سختی ها را تحمل و آنچه را که فرمان بود عمل کردند.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه شرایط این دوره تغییر یافته اول اینکه اینها مهاجر هستند؛ شرایط جنگی و دفاعی و تشکیل ملت اسلامی است؛ افزود: در مکه فرد سازی بود و در مدینه ملت سازی  و در کنار ملت سازی؛ دولت سازی است؛ یعنی باری سنگین بر دوش یاران نزدیک پیامبر(ص) بود؛ حضرت زهرا(س) در این شرایط یکی از بازوان قوی در مدینه بود.

,

خدامحوری و ولایت محوری دو ملاک حضرت زهرا(س) بود

, خدامحوری و ولایت محوری دو ملاک حضرت زهرا(س) بود,

سعیدی تصریح کرد: در این دوره دو اتفاق و حادثه مهم در زندگی حضرت در این مرحله ازدواج و حادثه دوم بحث جنگ و دفاع بود و این دو حادثه هیچ تغییری در معیارهای حضرت زهرا(س) به وجود نیاورد؛ این بانوی مکرم اسلام می دانست با کسی می خواهد ازدواج کند که یک روز هم آرام نخواهد بود و جالب است امیرالمؤمنین بعد از ازدواج یک روز نبود که به خانه بیاید زخمی نباشد و یا در غرق در خاک و خون نباشد؛ درجایی از  تاریخ ذکر نشده است  که زهرا(س)  به همسرش بگوید شما که قرار بود به جنگ بروی برای چه ازدواج کردید؛ دقیقا در این جا بود که حضرت زهرا(س) از جهت تکلیف با حضرت علی(ع) هیچ تفاوتی ندارد؛ سن و شرایط تغییر یافته اما تکلیف همان تکلیف است؛ یعنی بحث خدامحوری و ولایت محوری دو ملاک حضرت زهرا(س) بود.

,

وی گفت: حضرت زهرا(س) در سخت ترین شرایط زندگی کرد اما ذره ای از مدار اصلی خارج نشدند؛ حال باید سوال کرد؛ چرا برخی قبل از انقلاب به گونه ای بودند و بعد از انقلاب دچار تغییر شدند و به عبارتی دچار اعوجاج شدند؛ شرایط تغییر یافته؛ اما بنا نیست اصول و موازین نیز تغییر یابد، مگر در قبل از انقلاب خدا، مبارزه و حق هست بعد ازپیروزی هم هست اگر در زمان امام خمینی تکلیف ولایت مداری و همراهی با رهبری است در دوره بعد از رحلت امام هم در دوره زعامت امام خامنه ای تکلیف همین است.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه چرا فردی در دوره ای خوب عمل می کند؛ اما در دوره ای دیگر نه؛ گفت: اما اگر زهرا (س) الگو باشد هیچ فردی در رفتار و عملکرد تغییری در رفتار و کردارش ایجاد نمی شود؛ زهرا در همه صحنه ها درکنار  حضرت  علی(ع) حضور داشت؛ و یکی از درسها همین است که زهرا در عین اینکه در خانه است نمی تواند از مسائل حاکم بر انقلاب غافل باشد

,

سعیدی خطاب به بانوان جمع حاضر گفت: بانوان اگر شما در خانه هستید؛ نباید از مسائل انقلاب غافل شوید؛ ما هیچ فرقی با امت های پیشین نداریم تکلیفی که بر امت های گذشته بوده؛ بر عهده مانیز هست.

,

وی بیان کرد: دوره سوم زندگی حضرت زهرا(س) از فتح مکه تا رحلت پیامبر(س) بود که دوره ای بسیار کوتاه بود؛ در این دوره با فتح مکه رژیم حاکم بر حجاز ساقط شده و پیامبر حاکم مطلق گشت؛ این دوره دوره ای بسیار سخت برای حضرت زهرا(س) بود؛ دوره جهاد اکبر است؛ بنابراین تحمل این شرایط برای این بانوی گرامی بسیار سخت بود.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: زهرا (س) می دانست مسئله رهبری چیست؛ رهبری از خدا جدا نیست، نارضایتی رهبری نارضایتی خداست؛ نگرانی رهبری؛ نگرانی خداست واین احساس قطعی حضرت زهرا(س) است.

,

سعیدی تأکید کرد: باید پا روی نفس بگذاریم، از امور مادی دست برداریم، امروز یکی از دعواها و مشکلات برخی از مسئولین گرایش به ذخایر ، زر و زیور دنیوی است و این برای جامعه انقلابی خطرناک است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه