اخبار داغ

رییس مرکز بهداشت قزوین:

بیش از ۸۰ درصد قزوینی ها کم تحرک هستند

بیش از ۸۰ درصد قزوینی ها کم تحرک هستند
رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین در همایش کاهش وزن راهی به سوی سلامتی گفت: بیش از 80 درصد مردم استان به کم تحرکی متوسط و شدید مبتلا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، خوانساری صبح امروز در همایش کاهش وزن راهی به سوی سلامتی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد مردم به کم تحرکی متوسط و شدید مبتلا هستند، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد مردم استان اضافه وزن دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین تصریح کرد: مصرف قند، چربی و نمک، خطر بروز بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سکته ها را افزایش می دهد و متاسفانه روند شیوع دیابت در کشور رو به افزایش است.

,

این مسوول به نقش موثر مادران در بهبود تغذیه و تعیین سبد غذایی خانواده ها اشاره و تاکیدکرد: مصرف میوه و سبزیجات، ماهی، لبنیات افزایش و مصرف فست فود ها، چربی ها، نوشابه های گازدار چیپس و پفک و همچنین حجم غذای مصرفی افراد کاهش یابد.

,

سپیده مهدی‌ خانی کارشناس مسوول تغذیه مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین هم در این مراسم گفت: ۲۵درصد موارد چاقی ژنتیکی است و ۷۵درصد باقیمانده شیوه زندگی سالم است که در چاقی و لاغری تعیین کننده خواهد بود.

,

وی میزان کالری روزانه برای مردان را ۲هزار و ۲۰۰ و برای زنان ۲هزار کالری بیان کرد و افزود: برای داشتن وزن مناسب هر فرد حداقل باید سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه