اخبار داغ

رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

استقبال یزدی‌ها از جشنواره فجر امسال چشمگیر بود

استقبال یزدی‌ها از جشنواره فجر امسال چشمگیر بود
رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: استقبال از جشنواره امسال نسبت به سال گذشته چشمگیرتر بود البته چند فیلم به دلیل کیفت، موضوع و ساختارشان بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص میزان استقبال از اکران فیلم های فجر در استان یزد گفت: استقبال از این جشنواره نسبت به سال گذشته چشمگیرتر بود البته چند فیلم به دلیل کیفت، موضوع و ساختارشان بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

فهیمه سهیلی راد اعلام کرد: فیلم های به وقت شام، بمب، مغزهای کوچک زنگ زده، سرو زیر آب و تنگه ابوقریب در اکران جشنواره بیش از سایر فیلم ها مورد توجه قرار گرفتند و بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

,

وی با اشاره به اکران فیلم های کودک و نوجوان در جشنواره فیلم فجرامسال گفت: فیلم های جشنواره فجر در طی سال های متمادی برای بزرگسالان به نمایش در می آمد اما در این دوره با هدف ایجاد نشاط، انگیزه و فرهنگ حضور در سینما از سنین کودکی اکران فیلم های بخش کودک و نوجوان نیز به دلیل مشارکت و حضور این گروه سنی در جشنواره توسط سازمان سینمایی طراحی شد.

,

سهیلی راد در خصوص استقبال از اکران فیلم های کودک و نوجوان اظهار داشت: خوشبختانه از پنج فیلمی که در این بخش به نمایش درآمد استقبال خوبی شد و بسیار مورد توجه دانش آموزان و مسئولین مدارس یزد قرار گرفت.

,

وی با بیان این که استقبال و حضور گسترده مخاطبان یکی از مسائل مهم در جشنواره فیلم فجر و اصولا کلیه برنامه های هنری و سینمایی است افزود: با وجود میزان رشد تعداد تماشاگران در جشنواره امسال، متاسفانه هنوز تماشای فیلم در سالن سینما برای مردم استان یک نیاز فرهنگی محسوب نمی شود؛ به همین دلیل سینماها با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند.

,

سهیلی راد ادامه داد: بر همین اساس برای برنامه ریزی و اجرای بعضی برنامه های سینمایی که گستره وسیعی دارند از نظر توجیه ضرورت اجرا و هم تامین هزینه با مسائل متعددی روبرو است.

,

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی اذعان داشت: لازم است تمامی سازمان ها و ارگان های فرهنگی با یاری یکدیگر و برنامه ریزی دقیق در پایه ریزی فرهنگ مردم استان برای رفتن به سینما مشارکت کنند تا شاهد رویدادهای بزرگ و تاثیرگذا سینمایی باشیم.

,

سهیلی راد ضمن قدردانی از صدا و سیمای مرکز یزد به دلیل معرفی و اطلاع رسانی این جشنواره اظهار داشت: از مسئولین شهرداری، شورای شهر، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، مدیران سینماهای تک و جام جم و مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به واسطه همراهی و مشارکت آن ها در اجشنواره فیلم شهر تشکر می کنیم.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه