اخبار داغ

شهردار کاشمر:

اختصاص یارانه 500 هزار تومانی شهرداری کاشمر به مینی‌بوس‌هایی که نقاط کور را پوشش دهند

اختصاص یارانه 500 هزار تومانی شهرداری کاشمر به مینی‌بوس‌هایی که نقاط کور را پوشش دهند
شهردار کاشمر از راه‌اندازی هشت خط مینی‌بوس‌رانی برای نقاط کور این شهر و نیز پرداخت یارانه توسط شهرداری به این مینی‌بوس‌ها خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر سلیمانی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: با توجه به عدم سرویس‌دهی تاکسی‌های درون شهری به برخی نقاط شهر، پیشنهاد مشخص ما استفاده از مینی‌بوس برای نقاط غیربرخوردار است که این موضوع را برای هشت مسیر در نظر گرفته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: تاکسی‌های درون شهری به عنوان مجموعه‌ای هستند که مورد هیچ‌گونه حمایت، مشوق و یارانه دولتی نیستند، بنابراین نمی‌توان آن‌ها را مجبور به سرویس‌دهی‌ در همه نقاط شهر به خصوص مسیرهایی که مسافر کمتری دارد کرد.

,

 

,

شهردار کاشمر افزود: ما برای حل مشکل این مسیرها دو رویکرد را می‌توانستیم انتخاب کنیم؛ اول آن‌که ناوگان جدیدی را اختصاص بدهیم ولی با توجه به اینکه دولت، یارانه را برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برداشته است، بنابراین چنین رویکردی مناسب نخواهد بود و اما رویکرد بعدی این است که با کمک بخش خصوصی و اعطای یارانه توسط شهرداری بتوانیم از مینی‌بوس‌های بخش خصوصی برای سرویس‌دهی به نقاط غیربرخوردار استفاده کنیم.

,

 

,

سلیمانی گفت: خود شهرداری دیگر مینی‌بوسی در اختیار ندارد بلکه رانندگان مینی‌بوس، نیروهای آزاد تلقی می‌شوند که نظم مشخصی در سرویس‌دهی ندارند لذا تلاش می‌کنیم با تعریف خطوط سرویس‌دهی در نقاط مختلف شهر کاشمر و با پرداخت یارانه‌ای به مبلغ ماهیانه 500 هزار تومان و بیشتر به این مینی‌بوس‌ها، خطوط مینی‌بوس‌رانی را در مسیرهای کم‌برخوردار فعال کنیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که انجام شده است به نظر می‌رسد این راهکار می‌تواند الگوی موفقی باشد تا مسیرهایی مانند خیابان سلطانیه، سلمان فارسی، امام موسی‌صدر، فاطمیه و غیره هم از حمل و نقل عمومی برخوردار شوند.

,

 

,

شهردار کاشمر یادآور شد: هر چند ممکن است که در ابتدای راه‌اندازی این خطوط مینی‌بوس‌رانی مسافر چندانی وجود نداشته باشد، ولی اعتقاد داریم در صورت تداوم فعالیت این خطوط، به تدریج اعتماد شهروندان مبنی بر در دسترس بودن همیشگی مینی‌بوس‌ها جلب خواهد شد و استقبال نیز افزایش یافته و باعث درآمدزایی برای مینی‌بوس‌ها می‌شود.

,

 

,

شایان ذکر است موضوع عدم دسترسی بسیاری از نقاط شهری کاشمر به حمل و نقل عمومی سالیان متمادی است که به عنوان یکی از گلایه‌های شهروندان کاشمری مطرح بوده و هست و اکنون با طرح شورا و شهرداری کاشمر مبنی بر راه‌اندازی خطوط مینی‌بوس‌رانی، این امید وجود دارد که مشکل فوق برطرف شود.

,

 

,

در همین زمینه رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر هم اخیراً در جلسه علنی شورای شهر گفته بود: ما باید در کنار راه‌اندازی هشت خط مینی‌بوس‌رانی در شهر کاشمر برای تغییر الگوی رفتاری مردم هم تلاش کنیم، چراکه مردم این نقاط نیز باید به حمل و نقل عمومی عادت کنند.

,

 

,

حسن اعمی خاطرنشان کرده بود: ممکن است این تغییر رفتار حتی شش ماه هم به طول بکشد ولی همین الگو در برخی شهرهای دیگر هم اعمال شده است و حتی منجر به سود‌ده شدن آن خط شده به گونه‌ای که خود مینی‌بوس‌ها دیگر حاضر به رها کردن خطوط نبودند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه