اخبار داغ

فاجعه در اجرای بودجه/ پول فروش 7 میلیون بشکه نفت گم شده است!

فاجعه در اجرای بودجه/ پول فروش 7 میلیون بشکه نفت گم شده است!
11000 میلیارد توسط شرکت گاز و 4500 میلیارد از شرکت ملی نفت به خزانه واریز نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در بررسی گزارش تفریغ بودجه 95 توسط یکی از رسانه ها مشخص شد که وزارت نفت در مجموع 16 هزار میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از فروش گاز و همچنین تحویل خوراک به شرکت های پتروشیمی در سال 95 را به خزانه واریز نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


از سهم صندوق توسعه ملی از محل منابع حاصل از صادرات نفت، شامل نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی مبلغ یک میلیارد و 177 میلیون دلار به حساب صندوق توسعه ملی واریز نشده است.

,
,


شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی 370 میلیارد تومان از عوارض وصول شده را در محلی غیر از مصارف قانونی یعنی هزینه های جاری شرکت مصرف کرده است.

,
,


کسری تراز عملیاتی بالغ بر 63 هزار و 293 میلیارد تومان بوده است که این کسری با توجه به درآمدهای محقق شده و مصارف هزینه ای اتفاق افتاده است.

,
,


سال گذشته 75 درصد بودجه شرکت های دولتی صرف هزینه جاریو 25 درصد در بخش سرمایه ای به مصرف رسید و در مجموع 1542 میلیارد تومان بابت کمک زیان پرداختی به شرکت های دولتی پرداخت شد.

,
,


وزارت رفاه در حذف یارانه بگیران ضریب خطای 60 درصدی داشته و مهمتر اینکه کمتر از 7 درصد از منابع هدفمندی به بخش تولید تخصیص پیدا کرده است.

,
,

 

,

, ,


در سال 95 یک میلیون و 600 هزار و 97 نفر وام ازدواج گرفتند و در عین حال این تسهیلات به 576 هزار و 890 نفر پرداخت نشده است.

,
,


دولت در مجموع در این سال مجاز به استفاده از 249 میلیارد و 722 میلیون دلار فایناس(تسهیلات اعتباری خارجی) بوده است، که در عمل صرفا از 9 صدم درصد آن استفاده شده است.

,
,


و حال در این میان می ماند حال و روز مردمی که دولت هر روز به بهانه ای آنها را عذاب می دهد، روزی گرانی بنزین، فردا گرانی اقلام ضروری و پس فردا طلا شدن تخم مرغ و در نهایت قطع یارانه ی 45 هزار تومانی!

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه