اخبار داغ

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور:

خدشه بر قداست بقاع متبرکه با هدف تضعیف اعتقادات مردم صورت می گیرد

خدشه بر قداست بقاع متبرکه با هدف تضعیف اعتقادات مردم صورت می گیرد
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه در بسیاری از بقاع و امامزاده های کشور مهارت های زندگی بر اساس دین آموزش داده می شود، گفت: خدشه بر قداست بقاع متبرکه با هدف تضعیف اعتقادات مردم صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گفتگو با قم فردا با اشاره به برخی شبهات پیرامون تعداد امامزادگان که در فضای مجازی به وجود آمده است، اظهار داشت:در بسیاری از بقاع و امامزاده های کشور مهارت های زندگی بر اساس دین آموزش داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: این مکان ها ، تبدیل به مجموعه هایی برای مبارزه با جنگ نرم دشمن شده اند و فعالیت های بسیاری پیگیری می کنند به همین دلیل مورد هجمه های دشمنان قرار گرفته است.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه تا سال 88 فقط در 300 امامزاده نماز جمعه خوانده می شد، گفت: تا قبل از سال 90 در 80بقعه و امامزاده ترتیل خوانی برگزار می شد اما امروز در 1900 امامزاده ترتیل خوانی انجام می گیرد.

,

وی بیان داشت:بقاع متبرکه دارای ظرفیت های فرهنگی بسیاری می باشند که این ظرفیت ها در حال آشکار شدن است.

,

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب هیچ امامزاده ای به تعداد امامزاده ها اضافه نشده است، عنوان داشت: برخی امامزاده ها به دلیل سختی مسیر زائر پذیر نیست و یا فقط برای مردم بومی همان منطقه شناخته شده بود باعث ایجاد چنین شبهاتی شده است.

,

وی اضافه کرد: سازمان اوقاف در حال پاک کردن غبار مظلومیت از این امامزاده ها و بقاع متبرکه است که همین باعث شناخته شدن آنها در جامعه می شود و از این مسئله دشمن سوء استفاده و شبهه افکنی می کند.

,

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه ساختمان 900 امامزاده از نظر قدمت جزء میراث ملی و جهانی ثبت شده است، ابراز داشت: بعد از مدت ها پرتال سازمان اوقاف در خصوص امامزاده ها ایجاد شده و در حال اجرا می باشد که هر کسی در هر شهری می تواند بقاع متبرکه و امامزاده های مکان زندگی خود را ببیند.

,

وی افزود: در این پرتال هم گردش مالی هر امامزاده بصورت آنلاین قابل بررسی است و هر اقدامی روی سایت و پرتال ثبت می شود و همچنین نذورات مردمی در هربقعه صرف هزینه همان مکان می شود البته باید گفت تنها ۴۸ درصد بقاع متبرکه دارای موقوفه و درآمد حاصل از آنها هستند.
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: دشمنان در فضای مجازی با نگاه دشمنی و سست‌کردن اعتقادات مردم، اقدام به ترویج شبهات در این زمینه می‌کنند.

,
,

وی درادامه به پست ایجاد امامزاده در کنار تخت جمشید در فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این امامزاده در کنار تخت جمشید قرار داشته است اما به دلیل اینکه ساختمان آن ثبت جهانی شده است اجازه ساخت داده نمی شد و فقط افراد بومی به این امامزاده رفت و آمد می کردند.

,

شرفخانی با اشاره به سودجویی برخی افراد در کشور ، گفت: طی چند سال اخیر شاهد دست بکار شدن سودجویان برای معرفی امامزادگان و بقاع جدید بوده‌ایم که سازمان اوقاف با ورود به این مسئله حتی اقدام به تخریب برخی مکان‌های دروغین کرده است.

,

وی عنوان داشت: در کشور 33 پیامبر مدفون هستند که این پیامبرها  زائران خاص خود را از ادیان مختلف دارند که قدمت ساختمان برخی از این ها به 800 و یا 900 سال قبل برمی گردد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه