اخبار داغ

تعطیلی ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد/ دهیاری‌ها و فرمانداری خوسف کمک نمی‌کنند

تعطیلی ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد/ دهیاری‌ها و فرمانداری خوسف کمک نمی‌کنند
آتش‌نشان ایستگاه معصوم‌آباد گفت: متأسفانه از مهرماه سال‌جاری، ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد تعطیل شد که در همین خصوص، پیگیری‌های زیادی در بخشداری، فرمانداری و استانداری داشته‌ایم و نامه‌های زیادی به مسئولان ارسال کرده‌ایم اما پاسخی به ما داده نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید میعاد رافعی آتش‌نشان ایستگاه آتش‌نشانی روستای معصوم‌آباد شهرستان خوسف در گفتگو با خاورستان، گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی روستایی از سال 1389 آغاز و در سال 1394 افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سید میعاد رافعی آتش‌نشان ایستگاه آتش‌نشانی روستای معصوم‌آباد شهرستان خوسف در گفتگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی روستایی از سال 1389 آغاز و در سال 1394 افتتاح شد.,

 

,

وی افزود: ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‎‌آباد از سه سال پیش فعالیت خود را با دو نفر نیروی قراردادی آغاز کرد که بنده به همراه همکارم، در شیفت‌های 24 ساعته، در عرصه امداد و نجات به مردم خدمت می‌کردیم.

,

 

,

آتش‌نشان ایستگاه معصوم‌آباد با بیان این‌که قرارداد ما سالانه بود اظهار کرد: در طول مدتِ فعالیت، 24 ساعت من به صورت تنهایی و 24 ساعت همکارم، فعالیت می‌کردیم.

,

 

,

رافعی خاطرنشان کرد: متأسفانه از مهرماه سال‌جاری، ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد به دستور فرماندار خوسف تعطیل شد که در همین خصوص، پیگیری‌های زیادی در ادارات بخشداری، فرمانداری و استانداری داشته‌ایم و نامه‌های زیادی به مسئولان ارسال کرده‌ایم اما پاسخی به ما داده نشد.

,

 

,

وی یادآور شد: نامه‌های ما در سیستم کاغذبازی ادارات می‌چرخد به گونه‌ای که نامه‌ای که از طرف نماینده مجلس به تهران ارسال شده بود، از تهران به استاندار، از استاندار به معاون هماهنگی امور عمرانی، از معاونت عمرانی به دفتر روستایی، از دفتر روستایی به کارشناس مربوطه، از کارشناس به فرمانداری و از فرمانداری به بخشداری ارسال شده که در انتها گفتند کاری از دست ما برنمی‌آید و مشکل، نبود پول است!

,

 

,

آتش‌نشان ایستگاه معصوم‌آباد گفت: چگونه می‌شود پول برای ایستگاه آتش‌نشانی که سالانه حدود 30 میلیون تومان هزینه دارد، نباشد اما خرج‌های میلیونی در جشنواره گل نرگس داشته باشند؟ و همچنین شنیده‌ایم مبلغی نیز به دهیاری‌ها اختصاص داده‌اند!

,

 

,

رافعی با بیان این‌که ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد در حدود 8 روستا را پوشش می‌دهد افزود: بارها شده که بنده به صورت تنهایی، افراد گرفتار زیادی را شبانه در جاده‌ها از لای خودروهای تصادفی خارج کرده‌ام.

,

 

,

وی تصریح کرد: فرماندار که مسئول مدیریت بحران شهرستان است چگونه به همین راحتی ایستگاه آتش‌نشانی را تعطیل می‌کند؟

,

 

,

آتش‌نشان ایستگاه معصوم‌آباد با بیان این‌که من در سن 31 سالگی با مدرک لیسانس آتش‌نشانی بیکار شده‌ام گفت: آیا خنده‌دار نیست که در گذشته می‌گفتم آتش‌نشان بودم و اکنون باید بگویم که بیکار هستم؟ زندگی خود را چگونه بگذرانیم؟

,

 

,

رافعی متذکر شد: ایستگاه و کامیون آتش‌نشانی معصوم‌آباد از مجهزترین خودروهاست اما متأسفانه سرمایه‌ای که سال‌ها از آن استفاده نمی‌شد، امروز نیز باید خاک بخورد.

,

 

,

وی افزود: چرا باید سرمایه‌ای حدود 500 میلیون تومانی شامل ایستگاه، تجهیزات و خودرو مورد استفاده قرار نگیرد؟

,

 

,

آتش‌نشان ایستگاه معصوم‌آباد تصریح کرد: متأسفانه هیچ‌کس پاسخگو نیست و زندگی دو خانواده در معرض خطر نابودی قرار گرفته است.

,

 

,

رافعی افزود: نمی‌دانم به کجا مراجعه کنیم چراکه مسئولان مشکل ما را پاس‌کاری می‌کنند.

,

 

,

وی با بیان این‌که در روستاهای معصوم‌آباد، خُنگ، مرک و درمیان ایستگاه آتش‌نشانی روستایی ایجاد شده است گفت: ایستگاه‌های دیگر مشکل تجهیزات دارند اما تجهیزات ایستگاه معصوم‌آباد کامل و بروز است که با این وجود نیز مسئولان سعی در تعطیلی آن دارند.

,

 

,

آتش‌نشان ایستگاه معصوم‌آباد اظهار کرد: نامه‌های زیادی به مسئولان نوشتم و هر هفته در محل استانداری حاضر هستم به گونه‌ای که در آن‌جا شناخته شده‌ام.

,

 

,

رافعی با بیان این‌که برای بیمه بیکاری اقدام کرده‌ایم اما هنوز چیزی دست ما را نگرفته است گفت: در نامه‌ای که برای ترک کار ما نوشتند، نوشته بودند به دستور فرماندار ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد تعطیل شده است.

,

 

,

زحمتکش عضو شورای روستای معصوم‌آباد در گفتگو با خاورستان، گفت: طبق قانونی که داشته است، هزینه‌ی اداره‌ی ایستگاه‌های آتش‌نشانی روستایی از محل دهیاری‌های اطراف پرداخت می‌شود که روستاهای اطراف سهم خود را پرداخت نکردند و فرماندار نیز اعلام کرده بودجه‌ای برای اداره‌ی ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد نداریم و اگر خودتان می‌توانید، هزینه‌ها را پرداخت کنید.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کمکی از سوی فرمانداری در این خصوص شده است اظهار کرد: بالاترین مقام اجرایی شهرستان، فرماندار است و نظر فرماندار در این خصوص مهم است.

,

 

,

عضو شورای روستای معصوم‌آباد افزود: نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه معصوم‌آباد، نیروهای قراردادی بودند که قرارداد کار، تمدید می‌شده است.

,

 

,

زحمتکش گفت: ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد، روستاهای شهرستان خوسف به سمت بیرجند را پوشش می‌داده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: در مدت سه‌سال، دهیاری معصوم‌آباد بیش از 25 میلیون تومان برای هزینه‌های ایستگاه، پرداخت کرده است و هرچه پرداخت شده، از محل دهیاری معصوم‌آباد بوده است و محل دیگری، هیچ کمکی نکرده است.

,

 

,

عضو شورای روستای معصوم‌آباد گفت: در گذشته، دهیاری‌های اطراف، سهم خود را پرداخت می‌کردند اما مدتی است که موافقت نمی‌کنند و دهیاری روستای معصوم‌آباد به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های ایستگاه آتش‌نشانی را پرداخت کند.

,

 

,

وجود ایستگاه‌های آتش‌نشانی در محل‌های مختلف، جهت پوشش کافی مناطق و سریع رسیدن به محل حادثه از ضروریات است چراکه ممکن است چند حادثه باهم اتفاق بیفتد و نیاز به چندین خودروی آتش‌نشانی باشد و همچنین ممکن است به دلیل دوربودنِ یک ایستگاه از محل حادثه، باعث تشدید خسارت‌ها شود. بنا بر همین دلایل، خوب بود مسئولان به خصوص فرماندرای خوسف، ایستگاه آتش‌نشانی معصوم‌آباد را دایر نگه دارند اما حال که مسئولان اعلام می‌کنند نیازی به ایستگاه آتش‌نشانی در روستای معصوم‌آباد نیست و همچنین اعتباری برای دایربودن آن ندارند، باتوجه به افزایش بیکاری و اوضاع اقتصادی امروز، حداقل بهتر است به فکر اشتغال، زندگی و خانواده‌ی نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه معصوم‌آباد باشند چراکه بیکاری، تهدیدی برای خانواده‌ها و جامعه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه