اخبار داغ

در حاشیه سفر وزیر ارتباطات به قم؛

نگرانی از شبکه های اجتماعی دغدغه مشترک علما و دولت / راهکار اساسی چیست؟

نگرانی از شبکه های اجتماعی دغدغه مشترک علما و دولت / راهکار اساسی چیست؟
وزیر ارتباطات در حالی دیروز در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نگرانی های دولت در خصوص فضای مجازی سخن گفت که همچنان سوال های زیادی وجود دارد که دولتی ها باید پاسخ آن را بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، 10 روز پیش بود که آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علوی خبر از ارسال نامه به رئیس جمهور در خصوص مشکلات جاری کشور و البته فضای مجازی داد، هر چند که وی در همان سخنرانی خبر از پاسخ رئیس جمهور داد اما علنی شدن این نامه نگاری کافی بود تا وزیر ارتباطات را به قم بکشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

البته این تنها جامعه مدرسین حوزه علمیه نیست که از فضای مجازی گلایه دارد ، مراجع عظام تقلید و علما در ماه های اخیر بارها از فضای مجازی انتقاد کرده اند اما در این بین می توان صحبت های آیت الله مکارم شیرازی را یکی از صریح ترین انتقاد ها علیه فضای مجازی دانست.

,

وی اظهار داشت: بالاخره باید بدانیم اگر فضای مجازی اصلاح نشود مشکل حل نخواهد شد، این که می‌گوید فلان پیام‌رسان را تا چند روز دیگر فعال می‌کنیم، اشتباه است. بنده سوال می‌کنم آیا فضای مجازی که تمام اختیار آن در دست دیگران می‌باشد، عاقلانه است که ۱۵ هزار شغل در آن وجود داشته باشد و هر وقت دلشان بخواهد حرکتی در آن انجام دهند؟»

,

هر چند که این انتقادها هم باعث ادامه دار شدن فلیتر تلگرام نشد اما با این حال دغدغه مراجع و علما دیروز وزیر ارتباطات را به جلسه جامعه مدرسین کشاند.

,

آذری جهرمی  در این جلسه با اشاره به اینکه پایه فضای مجازی براساس فناوری است و این فناوری باعث تغییر فرهنگ خواهد شد و سبک زندگی را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد ،گفت: این تغبیرات چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند از جمله چالش در حاکمیت است و غرب برنامه‌ریزی سنگینی در این زمینه انجام داده و همه ما نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم، بنابراین باید به داشته های خود نگاه کنیم  و در این زمینه فکری اساسی نمود.

,

وزیر ارتباطات و فناوری افزود: کلید همه ی این مشکلات در خلاقیت ماست و این در حالی است که ما برای تمام دنیا حرف برای گفتن داریم و این می تواند یک فرصت باشد، بنابراین ما به دنبال یک همدلی بیشتر هستیم و همکاری بسیار خوبی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای فضای مجازی ایجاد کرده ایم.

,

اعضای جامعه مدرسین نیز بار دیگر در این جلسه از دغدغه های فراوانی که در این حوزه فضای مجازی دارند سخن گفته و بر ضرورت شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند، هر چند که در این سال ها تنها اسم شبکه ملی اطلاعات بر سر زبان ها بوده تا خود آن.

,

در این میان وزیر ارتباطلات در حالی از دغدغه دولت در این خصوص سخن می گوید که هنوز هیچ راهکار درست و منطقی چه از سوی وزارت ارتباطات و چه از سوی شورای فضای مجازی ارائه نشده و تنها شاهد یکه تازی شبکه های اجتماعی بیگانه در کشور هستیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه