اخبار داغ

سرمایه گذار منطقه گردشگری نیر:

پس از 10 سال سرمنزل اول برگشتیم/ دعوت از میراث فرهنگی برای مناظره در شبکه استانی اردبیل/ اعلام شکایت به دیوان اداری+اسناد

پس از 10 سال سرمنزل اول برگشتیم/ دعوت از میراث فرهنگی برای مناظره در شبکه استانی اردبیل/ اعلام شکایت به دیوان اداری+اسناد
سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه نمونه گردشگری نیر که پس از 10 سال فعالیت خلع ید شده از استاندار و امام جمعه اردبیل درخواست کمک کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از آذرسلام، محمد پورتقی سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه نمونه گردشگری و توریستی مصوب هیئت دولت شهرستان نیر که نزدیک به 10 سال است، دچار بروکراسی اداری و مانع تراشی و خلع ید شده است، امروز در جمع اصحاب رسانه خبرگزاری و پایگاه های خبری و تحلیلی که در محل دفتر این سرمایه گذار برگزار شد با انتقاد تند از عدم حمایت سرمایه گذاری از سوی برخی افراد و ادارات استان اردبیل اظهار داشت: اکنون پروژه را متوقف کرده اند و با گذشت 10 سال به سرمنزل اول برگشتیم زیرا عنوان کرده اند که هزینه گذاری های صورت گرفته را کارشناسی و پرداخت می کنند تا من از این استان بروم!.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

وی با بیان اینکه در سایر کشورها و استانها نیز سرمایه گذاری کرده و هیچ مشکلی پیش نیامده، تصریح کرد: " لعنت به من که اردبیل را انتخاب کردم و آن بخاطر این بوده که اصالت اردبیلی دارم و از روی عِرق به این شهر امدم این درحالی بود که استانداران همجوار از جمله مازندران شخصا با تماسی از من برای حضور در آن استان برای سرمایه گذاری دعوت و حمایت قاطع و صفر تا 100 را نیز اعلام کرده بودند".

,

وی گفت: هلدینگ شاخه طوبی مهر در اکراین اربیل و دیگر نقاط سرمایه گذاری کرده بود و به اشتباه در این استان نزدیک به 7 میلیارد تومان هزینه گذاری کرده ام اما اکنون با شکست مواجه کرده اند.

,

محمد پورتقی با اشاره به کارشکنی عمدی گرفتاری اداری و وقت کشی از سوی برخی دستگاه های استان و نیز بهره برداری های سیاسی از موضوع سرمایه گذاری نیر در بخش بعدی سخنان خود اظهار کرد: شهرداری وقت نیر با این بهانه که محدوده مصوب هیئت دولت داخل در محدوده شهر بوده و خدمات به آنجا ارائه نخواهد شد؛ یک سال طول کشید تا به نامه این شرکت مبنی خارج از محدوده شهر مهر تایید و مجوز صادر کنند!.

,

این سرمایه گذار با نشان دادن اسناد اصلی کارشکنی ها و وقت کشی های برخی دستگاهها به خبرنگاران حاضر گفت: بار اول کارشناس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشرفت کار را 40 درصد به بالا ارزیابی کرده در مرحله دوم استعلام امور اراضی و آبیاری 21درصد! و اخیرا با بهانه های واهی و نامعلوم سازمان میراث فرهنگ پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگ سقزچی نیر را 1و نیم درصد! اعلام و از ما خلع ید کرده اند.

,

وی با ابراز تاسف، گله و انتقاد تند از برخوردهای زیرپوستی برخی مبنی بر عدم حمایت از این پروژه گفت: از میراث فرهنگی و گردشگری بخاطر اذیت ها و شکستن شخصیت و غرور سرمایه گذاران به خدا و دیوان عدالت اداری شکایت کرده ام.

,

مدیرعامل شرکت آذران نیر (منطقه نمونه گردشگری سقزچی نیر به مساحت 500 هزار متر مربع) در ادامه گفت: با اینکه با اداره امور آب منطقه ای قرار داد 30 ساله دارم اما تعدادی اراذل اجیر شده آن را از دست ما گرفتند و با چاپ بلیط درامد شخصی ایجاد کردند که میراث فرهنگی استان در پاسخ به این اقدام مرا به اقدام متقابل دعوت کردند!.

,

محمد پورتقی با ارائه اسناد رسمی نامه ترجمه شده سرمایه گذار روسی به مبلغ 150 میلیون دلار و سرمایه گذار چینی به مبلغ 450 میلیون دلار گفت: معاون عمران استانداری و میراث فرهنگی به این نامه نیز وقعی ننهادند و در عرض دو روز آن را کنار گذاشتند.

,

او گفت: در سالهای اول با 300 میلیارد می توانستیم کار پروژه را که برای بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد می شد تمام کنیم اما متاسفانه اکنون این براورد هزینه به 900میلیارد تومان رسیده است با این حال باز با کمک سرمایه گذار خارجی می توانیم ر مهلت معین تمام کنیم.

,

وی با ارائه اسناد مکتوب و نامه های رسمی اداری و نیز اسنادی که مدعی شد اماده است به سایر نهادهای بازرسی و امنیتی ارائه دهد گفت: با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان حاضرم در شبکه استانی و برابر دیدگان همه مناظره کرده تا افکار عمومی و مردم علت عقب ماندگی توسعه این استان را دریابند.

,

وی گفت:  مرکز سیمای استان اردبیل تاکنون این امکان را فراهم نکرده و حتی گزارشی از این پروژه 10 ساله نیز تهیه نکرده است.

,

این سرمایه گذار مدعی شد نامه خلع ید و فسخ قرار داد این پروژه را بدون اطلاع سرمایه گذار و بدون حضور در کارگروه سرمایه گذاری و گردشگری در زمان استانداری قبلی جعل امضاء نموده و آن را از دور کنار زده اند و متاسفانه تاکنون با این تخلف نیز برخوردی صورت نگرفته است.

,

همچنین پورتقی با نشان دادن برگ صدور پروانه بهره برداری در زمان بخشداری وقت نیر و نیز خط خطی کردن آن تصریح کرد: این نوع برخورد قابل درک نیست.

,

سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه گردشگری نیر که با خانواده خود در این نشست حضور یافته بود گفت: ده سال عمر خود را در این راه تلف کرده ام و در آخر نتیجه آن ضرب در صفر شده است.

,

وی با بیاین اینکه 70 کارگر در آن مشغول کار بودند ولی با این روند بیکار شده اند افزود: تعدادی افراد ناشناس را اجیر کرده و مانع توسعه این پروژه می شوند.

,

او در پایان با درخواست از نمایندگان مجلس، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مبنی بر مساعدت و رسیدگی به مشکلات بوجود آمده در راستای حمایت از سرمایه گذاران در ادامه از صدا و سیمای مرکز استان نیز درخواست کرد: زمینه گفتگوی زنده و رودرو با مسئولان بویژه میراث فرهنگی را فراهم کند.

,

***اسناد ارائه شده خبر فوق از سوی سرمایه گذار

,

توجه: با نگه داشتن موس بر روی سند موضوع و عنوان آن اشکار خواهد شد.

,

, , ,

نامه مدیرکل سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور و تایکد بر رفع موانع استانیتایید سازمان امور اراضی استان مبنی بر پیشرفت 41 درصدی پروژه سقزچی نیرتقلیل پیشرفت فیزیکی کار از 41 به 21!درصد از سوی کارشناس رسمی دادگستریارزیابی کارشناس امور اراضی جهادکشاورزی به عدد 1ونیم درصد !صدرو پروانه و خط خطی کردن آن از سوی شهردار وقت نیر!صدور رای خلع ید و فسخ قرار داد از سوی امور اراضی هیئت نظارت ماده 33 استانضرب الاجل مدیرمناطق گردشگری کشور به معاون عمران استانداری اردبیل در بررسی جعل امضاءپاسخ معاون عمرانی استانداری به نامه تاجیکنادیده گرفته شدن آمادگی سرمایه گذار روسی به مبلغ150 میلیون دلارموافقت تاسیس در ابتدای کار

, نامه مدیرکل سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور و تایکد بر رفع موانع استانی, تایید سازمان امور اراضی استان مبنی بر پیشرفت 41 درصدی پروژه سقزچی نیر, تقلیل پیشرفت فیزیکی کار از 41 به 21!درصد از سوی کارشناس رسمی دادگستری, ارزیابی کارشناس امور اراضی جهادکشاورزی به عدد 1ونیم درصد !, صدرو پروانه و خط خطی کردن آن از سوی شهردار وقت نیر!, صدور رای خلع ید و فسخ قرار داد از سوی امور اراضی هیئت نظارت ماده 33 استان, ضرب الاجل مدیرمناطق گردشگری کشور به معاون عمران استانداری اردبیل در بررسی جعل امضاء, پاسخ معاون عمرانی استانداری به نامه تاجیک, نادیده گرفته شدن آمادگی سرمایه گذار روسی به مبلغ150 میلیون دلار, موافقت تاسیس در ابتدای کار,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه