اخبار داغ

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی:

خراسان شمالی پاک از شیوع آنفولانزای پرندگان است

خراسان شمالی پاک از شیوع آنفولانزای پرندگان است
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکنون هیچ نمونه ای از بروز بیماری آنفولانزای پرندگان در سطح استان مشاهده نشده و خراسان شمالی جزو استان های پاک از شیوه این بیماری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حمید رمضانی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در خراسان شمالی 90 واحد مرغداری فعال است، اظهار کرد: تاکنون هیچ نمونه ای از بروز بیماری آنفولانزای پرندگان در سطح استان مشاهده نشده و خراسان شمالی جزو استان های پاک از شیوه این بیماری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ، ,
 
,
 
,
 
,
رمضانی در ادامه با تصریح بر این مطلب که اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح کشور در حال انجام است، گفت: طی سال جاری در خراسان شمالی نیز تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوه این بیماری در دستور کار بوده است.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزایش آگاهی مراغداران با برگزاری کلاس های آموزشی، اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای در مرغداری ها همچنین مراقبت فعال توسط دامپزشکان در زیستگاه های حیات وحش را از مهمترین اقدامات مراقبتی استان برای پیشگیری شیوه این بیماری عنوان کرد.
,
 
,
 
,
 
,
در عین حال، وی توصیه کرد: مرغداران جوجه ها را از مراکز خرید معتبر خریداری کنند و رفت و آمد های غیر ضروری به داخل سالن مرغداری نداشته باشند.
,
 
,
 
,
 
,
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: در سطح استان هیچ مرغداری غیر مجازی فعالیت ندارد که نگران از شیوع این بیماری در سطح استان باشیم.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه