اخبار داغ

فعال دانشجویی مطرح کرد:

قیام مردم تبریز در سال ۵۶ پرتابه عظیمی برای پیروزی انقلاب اسلامی و موجب بیداری مردم شد

قیام مردم تبریز در سال ۵۶ پرتابه عظیمی برای پیروزی انقلاب اسلامی و موجب بیداری مردم شد
متین منتظمی در گفتگو با خبرنگار ائل ، در خصوص قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز گفت: این قیام پرتابه عظیمی برای پیروزی انقلاب اسلامی و موجب بیداری مردم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متین منتظمی در گفتگو با خبرنگار ائل ، در خصوص قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۵۶ گفت: ما اول باید به فلسفه این قیام رجوع کنیم و ببینیم که در ۲۹ بهمن سال ۵۶ چه اتفاقی افتاد و این حرکت جزو حرکت های خاص و نمونه این انقلاب به حساب می آید و درواقع یک پرتابه عظیمی برای این انقلاب که موجب بیداری مردم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل ،,

وی ادامه داد: قیام ۲۹ بهمن تبریز نشانه وحدت در داخل کشور بود و در هر گوشه ای از کشور اتفاقی می افتاد و مشکلی به وجود می آمد، مردم دست به دست هم می دادند و آن مشکل را حل می کردند و اجازه نمی دادند آن احساس ناراحتی و اذیتی که از طرف رژیم طاغوت نسبت به مردم وجود داشت؛ اتفاق بیفتد.

,

این فعال دانشجویی در ادامه افزود: آن غیرت و تعصبی کرده مردم تبریز در این قیام از خود نشان دادند، قابل بررسی است چون که وقتی در یک نقطه از کشور اتفاقاتی می افتد، مردم تبریز قیام می کنند و این قیام به یکی از پله های پیشرفت این انقلاب تبدیل می شود.

,

قیام مردم تبریز با یک برنامه ریزی نشأت گرفته از رهنمود های امام(ره) بود

, قیام مردم تبریز با یک برنامه ریزی نشأت گرفته از رهنمود های امام(ره) بود,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بعنوان یک فعال دانشجویی در آن روز تاریخی حضور داشتید؛ چه اقدام انقلابی انجام می دادید؛ گفت: صراحتا باید بگویم اگر مایی که هرگز آن صحنه ها را ندیده ایم و مشاهده نکرده ایم، در آن روز بودیم می ترسیدیم ولی اینکه مردم تبریز در یک چنین روزی سینه خود را در مقابل گلوله های رژیم سپر کرده و مورد ضرب و شتم رژیمی که به نوعی نماینده غرب در منطقه بود قرار بگیرند و باعث پیروزی انقلاب شوند، قطعا این قیام با یک برنامه ریزی نشأت گرفته از رهنمود های امام خمینی (ره) بود.

,

دبیر کل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور در ادامه تصریح کرد: قطعا رهبری با کاریزمای حضرت امام و آن غیرت و غروری مردم آذربایجان و به ویژه مردم تبریز، باعث شد که تبریز در این قضیه پیش قراول شود و حرکت کننده به سمت پیروزی انقلاب شود.

,

اگر وظیفه خود در برابر آمریکا و دستان داخلی خودفروخته را ندانیم؛  قیام ۲۹ بهمن در حد یک داستان باقی می ماند

, اگر وظیفه خود در برابر آمریکا و دستان داخلی خودفروخته را ندانیم؛  قیام ۲۹ بهمن در حد یک داستان باقی می ماند,

وی در مورد وظیفه و نقش قشر جوان در بحث مبارزه با استکبار خاطر نشان کرد: ما می توانیم از دو بعد این موضوع را بررسی کنیم. اول اینکه باید تبیین کنیم که در ۲۹ بهمن و انقلاب اسلامی در تبریز چه اتفاقاتی رخ داد.چون که بسیاری از مردم به ویژه متولدین دهه ۷۰ به بعد اصلا اطلاعاتی از این واقعه ندارند و نمی دانند که چه اتفاقاتی در آن روز افتاده است. مسئله و بعد دوم این است که ما باید به جزئیات این موضوع بپردازیم و آنها را بروز رسانی کنیم. شرایط آن زمان، حرکت مردم، اتفاقاتی که افتاد و کلا خاستگاه اندیشه ای ، تحرک و فعلیت این قیام باید جز به جز بررسی شده و در این عصر با همان مؤلفه هایی که وجود داشت، اکنون در مقابل غرب و آمریکا و دستان داخلی و خود فروخته آمریکایی وظیفه و نقش ما چه چیزی می تواند باشد و باید آنها را در عضر کنونی پیاده کنیم و بالتبع اگر موفق به این کار نشدیم، قیام ۲۹ بهمن در حد یک داستان باقی خواهد ماند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه