اخبار داغ

در تجلیل از پدر و مادر

سیاه مشق های کیوان ساکت منتشر شد/ آثاری به یاد استاد شریف

سیاه مشق های کیوان ساکت منتشر شد/ آثاری به یاد استاد شریف
آلبوم های تک نوازی «سیاه مشق تار» و «سیاه مشق سه تار» با هنرمندی کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آلبوم های تک نوازی «سیاه مشق تار» و «سیاه مشق سه تار» با هنرمندی کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز شناخته شده موسیقی ایرانی توسط مرکز موسیقی «رها» در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این آلبوم که طراحی آن با استفاده از خط استاد غلامحسین امیرخانی انجام گرفته، در استودیو «رهگذر هفت اقلیم» به مدیریت سهیل سعیدی میکس و مسترینگ شده است.

,

, ,

کیوان ساکت در یادداشتی پیرامون این دو مجموعه نوشته است: « نخست در نظر داشتم نام «یادداشت های پراکنده» را بر این نواخته ها بنهم، که از کتاب پر ارزش استاد زرین کوب این نام را به عاریت گرفته بودم. هنگامی که با دوست هنرمندم آقای سیامک بنایی در میان نهادم، پیشنهاد کرد نام سیاه مشق برازنده تر است که نیم نگاهی هم به سیاه مشق استاد هوشنگ ابتهاج دارد و من بی درنگ پسندیدم.

,

تکه های کوتاه و بلندی که پیش رو از نواخته های این حقیر دارید، گویای دمی از حالات و احوالات من است در ایان گوناگون که البته همه در پاسی از شب گذشته نواخته شده اند. دو تکه ای که یکی به یاد پدرم، آقای محمد تقی ساکت، این شریف مرد عاشق ایران و ادیبی توانا و دیگری به یاد استاد فرهنگ شریف، این هنرمند نازنین خطه تار را، چند صباحی پس از کوچ آنان نواختم.

,

, ,

سیاه مشق سه تار، یادگار لحظه هایی است از گفتگوی من و سه تارم. (همان سه تار دسترنج استاد قنبری مهر و شاگردش آقای محسن رسولی) در طی چند ماه گذشته هرگاه حالی دست می داد، به قول استاد عبادی نازنین، پنجه ای بر سه تار می کشیدم و غبار از دل می زدودم و اغلب ساعتی از نیمه شب گذشته، تکه ای را که برای مادر می نواختم، در پیش پای او با گرمای وجود نازنین و گرامی اش بود. هم او که هرچه دارم از برکت وجود آسمانی وجود اوست و تا هستم و هست دارمش دوست. امید که مقبول طبع مردم صاحب نظر واقع گردد.

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه