اخبار داغ

رییس میراث فرهنگی تربت حیدریه:

بازسازی کاروانسرای لاری تربت حیدریه به بخش خصوصی واگذار می‌شود

بازسازی کاروانسرای لاری تربت حیدریه به بخش خصوصی واگذار می‌شود
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: کار مرمت، بازسازی و احیای رباط تاریخی لاری در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تابان تربت؛ علی محمدی ظهر امروز  در جلسه انجمن میراث فرهنگی تربت حیدریه، گفت: البته از آنجا که رباط لاری ملک وقفی و در اختیار اوقاف است، کار ساماندهی و تبدیل آن به منطقه گردشگری به عهده این اداره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , تابان تربت؛, علی محمدی ظهر امروز  در جلسه انجمن میراث فرهنگی تربت حیدریه، گفت: البته از آنجا که رباط لاری ملک وقفی و در اختیار اوقاف است، کار ساماندهی و تبدیل آن به منطقه گردشگری به عهده این اداره است.,

 

,

وی در عین حال گفت: البته از آنجا که رباط لاری به ثبت آثار ملی رسیده است، طبق قانون هر گونه اقدامات عمرانی باید با نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه انجام پذیرید.

,

 

,

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در پاسخ به انتقاد از برخی اعضا نسبت به نظارت ضعیف اداره اوقاف در خصوص عملکرد مستاجران و به خصوص فروشندگان البسه دست دوم، گفت: حال که بخش خصوصی رغبت به سرمایه گذاری در این حوزه را پیدا کرده، شایسته است کلیه دستگاه ها همکاری لازم را اعمال کنند.

,

 

,

احمد علبی موهبتی افزود: نگرانی ما تا امروز فقدان یک فرد خوش فکر و با سلیقه بود که اینک با همکاری میراث فرهنگی و با ورود سرمایه گذار برطرف شده است و اداره اوقاف باید هر چه سریعتر نسبت به تخلیه و تحویل رباط به بخش خصوص اقدام کند.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن نوروز اظهار کرد: تربت حیدریه علاوه بر نزدیکی به مشهد، در مسیر مسافران و زایران قرار دارد، بنابراین مبادی ورودی و خروجی تربت حیدریه فضای مناسبی برای معرفی این شهرستان از منظر تاریخی و فرهنگی و نیز سوغات و هدایای این خطه که تحقق آن نیازمند یک تصمیم و عزم جدی و یک دست از سوی مسئوولان حوزه فرهنگی و شهری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه