اخبار داغ

گرد فراموشی بر آسیاب آبی 200ساله شهرستان رابرنشست /تصاویر

گرد فراموشی بر  آسیاب آبی 200ساله شهرستان رابرنشست /تصاویر
قدیمی ترین آسیاب آبی شهرستان رابربا گذشت زمان تخریب و نیاز اساسی به مرمت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح رابر؛ شهرستان رابر به واسطه برخورداری از قدمت تاریخی دارای آثار باستانی متعددی است که آسیاب آبی روستای پده بلند از جمله  میراثی که کم کم رو به فراموشی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , صبح رابر, ؛ شهرستان رابر به واسطه برخورداری از قدمت تاریخی دارای آثار باستانی متعددی است که آسیاب آبی روستای پده بلند از جمله  میراثی که کم کم رو به فراموشی است.,

مهدی شهروند خبرنگار رابر با ارسال تصاویری از این آثار باستانی می گوید: تخریب شدن آثار باستانی آسیاب آبی با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در اثر بی توجهی، که بازسازی و نگهداری آن می تواند برای جذب گردشگر و آبادانی روستا پده بلند و اطراف کمک شایانی کند.

,

حال اگر میراث فرهنگی به وضعیت آن رسیدگی نکند، این اثر کم کم نابود خواهد شد چرا که مورد توجه قرار گیرد در چرخه اقتصادی و جذب گردشگر مؤثر است.

,

خواسته این مردم است که شهرستان رابر به عنوان خواستگاه تمدن بزرگ ارت در جنوب کرمان شناخته  شود در حالیکه تاکنون کاووش های قابل توجهی در این منطقه انجام نگرفته است، مردم شهر رابر امیدوارند با توجه به قدمت  تاریخی این شهرستان بتواند گام موثری در راستای توسعه صنعت گردشگری بردارند.

,

         

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه