اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی آمل خبر داد

آغاز شخم و شیار زمستانه در شالیزارهای آمل/ برنج کشاورزان به دولت فروخته نشد

آغاز شخم و شیار زمستانه در شالیزارهای آمل/ برنج کشاورزان به دولت فروخته نشد
رئیس جهاد کشاورزی آمل گفت: 10 هزار و 750 هکتار از اراضی کشاورزی را 10 الی 15 روز زودتر عملیات شخم، شیار و آماده‌سازی زمین را انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسین اسلامی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر هراز، با اشاره به 37 هزار و 298 هکتار زمین زیر کشت برنج در آمل، اظهار کرد: به دلیل نداشتن ذخیره برف مطمن و کاهش باران در سال جاری مشکل کم‌آبی خواهیم داشت و 10 هزار و 750 هکتار از اراضی کشاورزی را 10 الی 15 روز زودتر عملیات شخم، شیار و آماده‌سازی زمین را انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز،,


وی با بیان اینکه در روستاها و بخشداری‌ها آمل با برگزاری کلاس‌های آموزشی سطح آگاهی مردم را نسبت به اهمیت آبی که در حال هدر رفت است افزایش دادیم، تصریح کرد: به کشاورزان بابت کم‌آبی هشدارهایی داده شد تا با حفظ آب با معضل خشک‌سالی و کم‌آبی مواجه نشوند.

,
,


رئیس جهاد کشاورزی آمل احتمال انجام زودتر از موعد خزانه‌گیری را هم بالا دانست وافزود: سد هراز هنوز به بهره‌برداری نرسیده و از وضعیت آب و هوایی و میزان بارش باران در سال آینده مطمن نیستیم.

,
,


این مسئول با اشاره به اینکه با روند فعلی احتمال پایین رفتن سطح آب در چاه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گفته شده که سوخت به چاه‌هایی که فاقد پروانه هستند داده نشود و رایزنی‌هایی در این خصوص انجام شد که نتایج تا به حال مثبت بود.

,
,


اسلامی با بیان اینکه 80 درصد آب‌بندان‌ها برای سال زراعی جدید آبریزی شده است، افزود: آمار چاه مربوط به اداره امور آب است اما بیش از هزار چاه در آمل فعالیت می‌کند.

,
,


وی احتمال هرگونه نگرانی درباره کم‌آبی یا خشک‌سالی را رد کرد و با بیان اینکه تمامی‌امور انجام شده برای پیشگیری از هرگونه بحرانی است، ادامه داد: محصولات کشاورزی که نیازمند آب است زیاد است و برای اینکه مشکلی در سال آینده پیش نیاید این اقدامات انجام شد.

,
,


رئیس جهادکشاورزی آمل با اشاره به اینکه آمل برنج حدود 4 میلیون نفر را در کشور تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: 67 هزار هکتار زمین در کشت اول و دوم در آمل زیر کشت رفت و برای سال آینده انتظار افزایش محصول برنج در آمل را داریم.

,
,


اسلامی در پایان درباره گلایه استاندار از نخریدن برنج از کشاورز و دلال گفت: دلال کشاورز را وسوسه کرد تا برنج را به دولت نفروشد و به دلال بفروشد که زمان خرید برنج دولت از کشاورز که سوم بهمن بود گذشت و برنجی از طرف کشاورزان به دولت فروخته نشد.

,
,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه