اخبار داغ

معاون فرماندار قرچک:

بهترین زمان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی سنین کودکی و نوجوانی است

بهترین زمان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی سنین کودکی و نوجوانی است
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: همه ما موظف هستیم که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در جامعه نهادینه کنیم و بهترین زمان برای ترویج این فرهنگ سنین کودکی و نوجوانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین ؛ علیرضا جعفری در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان قرچک با تأکید بر لزوم توجه به امر کتاب‌خوانی جهت پیشبرد اهداف فرهنگی به‌ویژه در مناطق روستایی بیان کرد: باید از پتانسیل رسانه‌ها و فضاهای مجازی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین, قرچک آنلاین,

وی افزود: توجه هرچه بیشتر به تشویق دانش آموزان و دانشجویان سبب علاقه‌مندی به مطالعه و کتاب‌خوانی شده و تبدیل به عادتی مفید برای بزرگ‌سالی خواهد شد.

,

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک تأکید کرد: مطالعه و آشنایی با کتاب باید به‌صورت عادت در سبد کار روزانه دانش آموزان و خانواده‌ها نهادینه شود.

,

جعفری با اشاره به اینکه توسعه‏ فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، یک عزم همگانی را می‌طلبد، تأکید کرد: همه ما موظف هستیم که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در جامعه نهادینه کنیم و بهترین زمان برای ترویج این فرهنگ سنین کودکی و نوجوانی است.

,

در ادامه این جلسه آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده، مصوبات جلسه قبل را موردبررسی و راهکارهای لازم جهت ارتقاء و افزایش فرهنگ مطالعه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

,


وی اظهار داشت: که ماه‌های دی و بهمن، کتابخانه شهید مطهری باقرآباد به‌صورت کامل تعمیر و تجهیز شد و کتابخانه جنت دومین کتابخانه سطح شهرستان است که با نصب قفسه‌های چوب و فلز به‌جای قفسه‌های چوبی به استانداردهای کتابخانه‌ای نزدیک شده است.

, ,
,

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک تصریح کرد: برگزاری جلسات مادران قصه‌گو، مسابقات کتاب‌خوانی و جلسات قصه‌گویی سبب جلب هرچه بیشتر زنان خانه‌دار به کتابخانه‌ها شده و قرچک ازلحاظ امانت کتاب جایگاه خوبی در سطح استان تهران دارا است.

,

نصب المان‌های شهری، تبلیغات محیطی در سطح شهر جهت معرفی کتاب‌های تازه منتشرشده، شناسایی مناطقی که نیازمند کتابخانه‌ها هستند و قرار دادن زمین مناسب از سوی شهرداری جهت ساخت کتابخانه ازجمله مصوبات چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان قرچک بود.

,

گفتنی است چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان قرچک به ریاست علیرضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و با حضور بهروز مشتاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و دیگر اعضای این انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه