اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی ری:

یک میلیون مرغ آلوده به بیماری آنفلوآنزا در ری معدوم شده است

یک میلیون مرغ آلوده به بیماری آنفلوآنزا در ری معدوم شده است
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری گفت: در 2ماه گذشته حدود یک میلیون قطعه از طیور آلوده به آنفلوانزای پرندگان در مرغداری های شهرستان ری معدوم سازی شده اند و اکنون هیچ مورد مشکوکی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحید تاویلی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، درباره شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار داشت: بازرسان اداره دامپزشکی در بخش‌های مختلف شهرستان ری، مرغ‌های آلوده به بیماری آنفلوانزای طیور را شناسایی کردند و در مدت دو ماه اخیر نزدیک به یک میلیون قطعه مرغ آلوده را در مرغداری‌های شهرستان ری معدوم‌سازی کردیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری،, آفتاب ری,

وی گفت: با توجه به تلفات مشاهده شده در بخش‌های مختلف شهرستان که عمدتا در کهریزک و حسن آباد بود، موارد مشکوک برای نمونه‌گیری به آزمایشگاه منتقل شدند و پس از تایید آزمایشگاهی معدوم سازی انجام شد. 

,

تاویلی با بیان اینکه جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: طیور آلوده در مرغداری ها معدوم شده اند و هیچ مورد مشکوکی از مرغداری خارج نشده و وارد بازار نیز نشده است لذا مردم نگران نباشند و به توصیه ها عمل کنند. 

,

وی با اشاره به اینکه بیشتر استانها درگیر این بیماری هستند و در سراسر کشور حدود 25میلیون قطعه مرغ آلوده شناسایی شده است، گفت: در شهرستان ری از آذرماه موارد مشکوک مشاهده شد و در طی دوماه نظارت و پایش‌ها انجام شده و تمام موارد معدوم سازی شده است و اکنون هیچ موردی مبنی وجود بیماری آنفلوانزای پرندگان در شهرستان ری وجود ندارد.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری ادامه داد: بازرسان اداره دامپزشکی به صورت مستمر تالاب‌های پرندگان وحشی و همچنین مرغداری‌ها را تحت نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک دامپزشکی مقابله می کند تا جلوی گسترش بیماری را بگیرد. 

,

تاویلی به مردم توصیه کرد که از تماس با پرندگان خودداری کنند و افزود: این بیماری از پرندگان وحشی به محلی و سپس به مرغداری‌های صنعتی منتقل شده است و اگر وارد یک منطقه بشود کنترل آن سخت است و لذا نظارت و معدوم سازی درصورت موارد مشکوک توسط اداره دامپزشکی ادا مه دارد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه