اخبار داغ

وقتی جغرافیای محرومیت تمامی ندارد؛

نیازهای یک شهرستان به مدرسه و سالن ورزشی/بشاگرد در بن بست بی تدبیری+تصاویر

نیازهای یک شهرستان به مدرسه و سالن ورزشی/بشاگرد در بن بست بی تدبیری+تصاویر
روستای شه بابک سومین روستای پرجمعیت بخش مرکزی شهرستان بشاگرد است که اعتبارات و منابع تخصیص یافته دولتی به هیچ وجه جوابگوی نیازهای متعدد مردم و رفع محرومیت های عمیق در این روستا نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ شهرستان بشاگرد هم اکنون در بخش های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی ضعیف است و دارای مشکلات اساسی ، کمبود آب آشامیدنی به ویژه در مرکز شهرستان و روستاهای آن که برای تامین آب آشامیدنی مسافت ها طی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

وضعیت نامناسب و پیچ های خطرناک جاده میناب _ بشاگرد، آسفالت غیر استاندارد و چاله چوله های این جاده که بیش از چند دهه قدمت دارد منجر به بروز حوادث رانندگی و منجر به فوت در طول سال برای مردم این شهرستان می شود.

,

شهرستان محروم بشاگرد از کمبود زیر ساخت ها و شکاف های ایجاد شده از گذشته تا کنون رنج می برد و از جمله طرح های عمرانی، اقتصادی و توسعه ای است، برای محرومیت زدایی و توانمند سازی بشاگرد روزنه هایی از امید را در دل مردمان این دیار ایجاد کرده و در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی، مسولان و متولیان باید برای کاهش محرومیت در شهرستان اقدام کنند.

,

اعتبارات و منابع تخصیص یافته دولتی به هیچ وجه جوابگوی نیازهای متعدد مردم و رفع محرومیت های عمیق در بشاگرد نیست و روستای شه بابک یکی از روستای محروم شهرستان بشاگرد است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

,

, ,

 

,

 نیاز مبرم اهالی روستای شه بابک به احداث سد

,  نیاز مبرم اهالی روستای شه بابک به احداث سد,  نیاز مبرم اهالی روستای شه بابک به احداث سد,

عباس شاهویی، شورای روستای شه بابک شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده،با اشاره به مشکلات روستا، اظهار کرد: روستای شه بابک بالا با جمعیتی بالغ بر 700 نفر که روستاهایی قبیل ده پشت ببر،درآلوی،دهندرشه بابک،گوریچی و جکدان همجوار آن قرار دارند و نیاز مبرم این روستاها به سد آبجیزداری در این منطقه است.

,

شورای روستای شه بابک ادامه داد: مدیر آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان ضمن بازدید از رودخانه شه بابک تایید کردند که این رودخانه قابلیت احداث سد آبخیزداری را دارد و زمین های کشاورزی حاصل خیز در طول رودخانه وجود دارد و اهالی درخواست تخصیص اعتبار سد آبخیزداری در این منطقه را دارند که مشکل کم آبی روستاهای مذکور مرتفع شود.

,

جوانان روستای شه بابک سالن ورزشی ندارد

, جوانان روستای شه بابک سالن ورزشی ندارد, جوانان روستای شه بابک سالن ورزشی ندارد,

شاهویی با بیان اینکه روستای شه بابک جوانانی مستعد که عنوان شش قهرمانی مسابقات فوتبال بزرگسالان در شهرستان بشاگرد را دارا هستند دارد، افزود: متاسفانه با توجه به پیگیری های اخیر که در زمینه احداث ساخت سالن ورزشی انجام شده و در بحث تخصیص اعتبار طبق ماده 180 مبلغ 400 میلیون تومان داده شده اما هنوز هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

,

, ,

 تبعیض در بشاگرد بیداد می کند

,  تبعیض در بشاگرد بیداد می کند,  تبعیض در بشاگرد بیداد می کند,

وی با اشاره به اینکه تبعیض در بشاگرد بیداد می کند، گفت: سالن های ورزشی را در جاهای ساختند که حتی یک ورزشکار ندارد و ما در نوروز تقریبا بالای 400 ورزشکار و همه ساله میهمان هستیم ولی سالن ورزشی نداریم و مسابقات ورزشی در زمین خاکی برگزار می کنیم.

,

شورای روستای شه بابک تصریح کرد: روستای شه بابک با هدیه دادن سه شهید دوران مقدس به انقلاب و یک آزاده کارنامه درخشانی از خود بر جای نهاده است اما متاسفانه با مشکلاتی از جمله نداشتن مدرسه ابتدایی مواجه است.

,

پروژه کلنگ زنی های بی سرانجام! 

, پروژه کلنگ زنی های بی سرانجام! , پروژه کلنگ زنی های بی سرانجام! ,

شاهویی بیان کرد: در آبان ماه سال 95 ذولقدر نماینده مردم شرق هرمزگان، مهندس مرادی نماینده اداره کل نوسازی ، پیراسته خیرین مدرسه ساز کشوری ،شورا معتمدین و اهالی روستای شه بابک بخش مرکزی کلنگ احداث مدرسه سه کلاسه با توجه به تخریبی بودن فضای آموزشی زمین زده شد.

,

, ,

وی در ادامه یادآور شد: با گذشت یک سال  از کلنگ زنی مدرسه ابتدایی 3 کلاسه تاکنون نسبت به ساخت آن هیچ اقدامی صورت نگرفته که  موجب نارضایتی مردم را فراهم کرده و همچنین این آموزشگاه بعد از دبستان 6 کلاسه چوخون در اولویت دوم فضای تخریبی به آن اداره کل اعلام شده و در حال حاضر کلاس های درس به صورت موقت در ساختمان دهیاری روستا برگزار می شود.

,

وعده هایی که 8 ساله شد

, وعده هایی که 8 ساله شد, وعده هایی که 8 ساله شد,

شورای روستای شه بابک با بیان اینکه 8 سال از مطالبه ما از احداث سالن ورزشی و سد می گذرد اما تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفته ایم، افزود: روستای شه بابک با داشتن رودخانه پر آب یکی از پر آب ترین مناطق شهرستان است ولی متاسفانه مسئولان کم لطفی می کنند و به فکر احداث یک سد نیستند.

,

شاهویی به پناسیل های روستا اشاره کرد و گفت: داشتن زمین های کشاورزی، بزرگترین رودخانه پر آب منطقه،کشت سیر، سیب کوچک معروف بشاگرد، پرورش دام، نخل مضافتی که خرمای آن در حد خرمای بم از ظرفیت های روستای شه بابک است که متاسفانه مسئولان به آن اهمیت نمی دهند.

,

, ,

بود بازارچه دائمی فروش صنایع دستی در بشاگرد مشکل اصلی کارآفرینان

, بود بازارچه دائمی فروش صنایع دستی در بشاگرد مشکل اصلی کارآفرینان, بود بازارچه دائمی فروش صنایع دستی در بشاگرد مشکل اصلی کارآفرینان,

وی، نبود بازارچه دائمی فروش صنایع دستی در بشاگرد را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به داشتن مدرک فرش بافی خیلی از بانوان اما شهرستان بشاگرد بازاچه دائمی صنایع دستی رنج می برد و باعث می شود کارآفرینان کارهای دستی خود را به قیمت پایین به فروش برسانند.

,

شورای روستای شه بابک بیان کرد: با آوردن بخش خصوصی دربحث بسته بندی خرما و محصولات کشاورزی و داشتن آب شیرین که‌ کارشناسان با آزمایشاتی که انجام دادند اعلام کردند فقط دندان ها را خراب می کند اما ظرفیت راه اندازی شرکت آب معدنی را دارد.

,

شاهویی تصریح کرد: محور جاده شه بابک به جنگل تیراحمد که به فاصله 15 کیلومتری نیاز به بازگشایی در محور رودخانه اصلی شه بابک دارد که اگر این جاده بازگشایی شود کشاورزی رونق پیدا می کند و همچنین کارهای کشاورزان سهل تر می شود و به علت نداشتن جاده، کشاورزان نمی توانند از تراکتور و سایر دستگاه های جهت شخم استفاده کنند.

,

روستای شه بابک فاقد آنتن دهی تلفن همراه!

, روستای شه بابک فاقد آنتن دهی تلفن همراه!, روستای شه بابک فاقد آنتن دهی تلفن همراه!,

وی با بیان اینکه روستای شه بابک سومین روستای پرجمعیت بخش مرکزی شهرستان بشاگرد است اما از ضعف زیر ساختی های مخابراتی رنج می برد، تصریح کرد: این روستا فاقد آنتن دهی همراه اول ایرانسل است و فقط خط هایی روستایی است که آن هم آنتن دهی ضعیفی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه