اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی خبر داد؛

اتصال 80 درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی به تصفیه‌خانه فاضلاب

اتصال 80 درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی به تصفیه‌خانه فاضلاب
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: 80 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی بوده و در شبانه‌روز ظرفیت تصفیه حدود 14 هزار متر مکعب فاضلاب ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مسعود مهدی‌زاده‌مقدم ظهر امروز در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی قوچان یک، ضمن اعلام این خبر که 80 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی بوده و شبانه‌روز ظرفیت تصفیه حدود 14 هزار متر مکعب فاضلاب ایجاد شده است، اظهار کرد: ساخت تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف بهبود وضعیت زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی  زیست محیطی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ضمن اینکه تعداد هشت شهرک صنعتی در استان را دارای تصفیه خانه فاضلاب صنعتی برشمرد، افزود: دو تصفیه‌خانه در دست ساخت بوده و طراحی دو تصفیه خانه دیگر نیز انجام شده است.

,

 

,

وی برنامه‌های سال جدید را بهره برداری ازطرح ارتقاء دو تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی توس و چرمشهر معرفی کرد و ادامه داد: استقرار سیستم پایش برخط درتصفیه خانه‌های فاضلاب و استفاده مجدد از پساب تصفیه‌خانه‌ها نیز در دستورکار است.

,

 

,

مهدی‌زاده‌مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه فاضلاب هشت شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: تاکنون ارزیابی زیست محیطی شش شهرک و ناحیه صنعتی نیز انجام شده است.

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به واگذاری امور نگهداری و بهره‌برداری شماری از تصفیه‌خانه‌های فعال در شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای ساخت این تصفیه‌خانه سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده و جزء سرمایه‌های شهرک‌های صنعتی محسوب می‌شود، بنابراین شرکت‌های خدماتی باید ضمن کنترل آلایندگی واحدهای صنعتی با استفاده از نیروهای متخصص امور راهبری و بهره‌برداری از این امکانات را انجام دهند و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی نیز به عنوان بخش حاکمیتی، نظارت دقیقی داشته باشند.

,

 

,

وی عنوان کرد: مسئله آب در کشور بسیار جدی است بنابراین وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌تواند در مبحث آب‌گردانی و استفاده مجدد از آب، مهم و حیاتی باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه