اخبار داغ

صرفا جهت اطلاع؛

ساختمان های فرسوده در مرکز شهر، تهدیدی برای جان عابران است

ساختمان های فرسوده در مرکز شهر، تهدیدی برای جان عابران است
وجود ساختمان های قدیمی و در آستانه ی تخریب در مرکز شهر بندرعباس نگرانی هایی برای عابران و صاحبان مشاغل ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمزپرس؛ از دیرباز تاکنون بازارها در شهرهای کوچک و بزرگ مکانی  بوده که مردم در آن به تجارت کالا می پرداختند، در بسیاری از شهرها مردم به منظور مشخص کردن جایگاه ویژه برای عرضه وسایل خود اقدام به ساخت ساختمان هایی باشکل های سنتی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمزپرس؛ ,

نوع معماری این بازارها به شکلی بوده که مغازه ها در فاصله کمی از هم ساخته شده اند، زیرا در این صورت مردم می توانستند دسترسی راحت تری به آن ها داشته باشند.

,

این ساختمان ها در گذر دچار تغییراتی شدند و اکنون به دلیل  گذشت سال های زیادی از ساخت آن ها و همچنین استفاده از مصالح سنتی از استحکام کمی برخوردار هستند.

,

وجود ساختمان های قدیمی در مناطق پرتردد شهر، می تواند خطراتی را برای شهروندان ایجاد کند، پس لزوم حفظ امنیت این ساختمان ها بسیار حائز اهمیت است.

,

با عبور از خیابان مرکزی شهر بندرعباس، در کنار مغازه های نیمه مدرن و امروزی، مغازه های نیمه فروریخته قدیمی را مشاهده می کنیم که علاوه بر اینکه چهره ی زشتی به شهر دارده، احتمال فروریختن آن نیز بر سر شهروندان وجود دارد.

,

برای بررسی بیشتر این موضوع با شهروندان بندرعباسی گفت وگو کردیم.

,

تخریب یک مغازه، موجب تخریب سایر مغازه ها می شود

,

جواد حمیدی، مغازه دار هرمزگانی درگفت و گو با خبرنگار هرمزپرس، با اشاره به اینکه یک سال مغازه رااجاره کرده است، اظهار کرد: اکنون یک سال است که این مغازه را اجاره کرده و ماهیانه سه میلیون تومان بابت اجاره پرداخت می کنم.

, هرمزپرس،,

این مغازه دار افزود: متاسفانه  با وجود اینکه بیش از یک سال از تخریب این مکان می گذرد اما مالک این مکان تاکنون اقدامی جهت بازسازی آن انجام نداده است.

,

حمیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه ساختمان قدیمی و تخریب به طور کامل صورت نگرفته است، احتمال ریزش بقیه ی این سازه نیز وجود دارد.

,

, ,

وی با بیان اینکه قدمت این ساختمان بیش از ۲۵ سال است، گفت: ساخت این مغازه ها به صورتی است که اگر یک مغازه تخریب شود، سایر مغازه ها نیز آسیب می بینند.

,

مغازه دار با اشاره به تعطیلی تعدادی از مغازه ها، خاطر نشان کرد: به دلیل قدیمی بودن این مکان، برخی از صاحبان مغازه ها اقدام به تعطیلی مغازه ها و یا اجاره مغازه در نقطه ی دیگری از بازار کردند.

,

پتو و گونی تنها حفاظ ساختمان نیمه تخریب شده

,

زهره ضیایی، شهروند هرمزگانی در گفت وگو با خبرنگارهرمزپرس اظهار کرد: در سطح شهر به ویژه نقاط پرتردد، شاهد وجود ساختمان های قدیمی هستیم که در حال تخریب هستند.

, هرمزپرس,

, ,

این شهروند افزود: این اماکن که درکنار مراکز تجاری قرار گرفته، علاوه بر اینکه جلوه ی بدی به شهر داده برای عابران پیاده که در حال گذر از پیاد رو ها هستند نیز خطراتی به همراه خواهد داشت.

,

 

,

ضیایی با بیان اینکه حفاظ امنی برای این ساختمان فروریخته وجود ندارد، گفت: دور این محوطه  با پتو و گونی پیچیده شده که به لحاظ امنیتی خطراتی دارد.

,

, ,

وی با اشاره به متروکه بودن این مکان، خاطر نشان کرد: برخی اوقات شاهد هستیم که افرادی آشغال های  خود را در این مکان می ریزند، پس قطعا رسیدگی به این موضوع توسط مسئولان اهمیت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه